Goodyear a Londýnská škola ekonomie spojují síly při inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu

Společnost Goodyear a Londýnská škola ekonomie a politických věd (London School of Economics and Political Science – LSE) oznámily spolupráci na inovativním výzkumu bezpečnosti silničního provozu.

????????????????????????????????????????????????????????

Tento výzkum se hlouběji zabývá

– chováním účastníků silničního provozu napříč Evropou a snaží se identifikovat, jak řidiči navzájem ovlivňují své chování na vozovce. Projekt, organizovaný LSE Consulting, je navržen tak, aby svým jedinečným empirickým vhledem přispěl k debatě o bezpečnosti silničního provozu v Evropě.

„Současný výzkum bezpečnosti silničního provozu se zaměřuje hlavně na to, jak řidiči používají svá vozidla ve fyzickém, spíše než v sociálním prostředí. Novým výzkumným projektem chceme analyzovat interakce řidičů, jejich postoje k ostatním řidičům a jejich vliv na riskantní jízdu. Náš výzkumný tým v oddělení sociální psychologie na LSE je nadšený z možnosti využívat nejnovější výzkumné techniky v sociální psychologii za účelem nahlédnut na bezpečnost silničního provozu z úhlu, který dosud nebyl dostatečně zdůrazňován”, vysvětlil Dr. Chris Tennant, který vede výzkumný projekt na LSE.

„Oddělení sociální psychologie na LSE provádí již 50 let průlomové výzkumy chování jedinců v sociálním prostředí. Jsme velmi rádi, že můžeme spolupracovat s jednou z nejvýznamnějších výzkumných organizací na studii, která má potenciál získat cenný vhled a informace potřebné k debatě o bezpečnosti silničního provozu,“ uvedl Olivier Rousseau, viceprezident společnosti Goodyear EMEA, divize osobních pneumatik.

Spolupráce Společnosti Goodyear a Londýnské školy ekonomie a politických věd

– je dalším krokem ve snaze společnosti Goodyear přispět do debaty o bezpečnosti silničního provozu novou statistikou a výzkumnými projekty, které iniciují doporučení, jak lépe vyřešit tento důležitý společenský problém. Goodyear již dříve uskutečnil výzkumy týkající se začínajících řidičů (2012), instruktorů autoškol (2013) a rodičů začínajících řidičů (2014), což vedlo k publikování bílé knihy ‘Bezpečnost na prvním místě: Zlepšení bezpečnosti silničního provozu pro začínající řidiče,’ jehož druhé vydání bylo uveřejněno v listopadu 2014. Bílá kniha byla sdílena s klíčovými zákonodárci a organizacemi zabývajícími se bezpečností silničního provozu za účelem podpoření jejich úsilí o bezpečnější evropské silnice.

Částí výzkumného projektu LSE je celoevropská studie jízdního chování v 15 zemích

– která by měla poskytnout nové informace pro dlouhodobou myšlenku společnosti Goodyear o celoživotním vzdělávání jako základu pro zlepšení bezpečnosti silničního provozu. Značné množství výzkumných a strategických doporučení společnosti Goodyear, jako je například zřízení postupných řidičských průkazů, podpořilo tuto filozofii.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 67 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. Dvě inovační centra – Akron v Ohiu a Colmar-Berg v Lucembursku – usilují o rozvoj nejmodernějších výrobků a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Londýnská škola ekonomie a politických věd (LSE) LSE

– je jednou z nejvýznamnějších škol v oblasti sociálních věd na světě. LSE je specializovanou univerzitou s mezinárodním záběrem a globálním dosahem. Výzkum a výuka pokrývá celou šíři společenských věd, od ekonomie, politiky a práva po sociologii, antropologii, účetnictví a finance. Škola, založena roku 1895, si svými mimořádnými akademickými výsledky získala vynikající pověst. 16 nositelů Nobelovy ceny patřilo mezi absolventy nebo vyučující na LSE. Škola je velmi kosmopolitní – studuje zde 9 500 studentů denního studia ze 140 zemí. Z více než 3 000 vyučujících je asi 46 procent ze zemí mimo UK.

Údaje z předcházejících výzkumů mladých řidičů (pod 25 let):

  • 65 % mladých řidičů má ve vozidle více rušivých elementů než tomu bylo kdykoli v minulosti
  • 40 % mladých řidičů je ochotno více riskovat
  • 29 % mladých řidičů bude s menší pravděpodobností následovat rady, které získali během výcviku
  • 29 % mladých řidičů nevidí hodnotu ve výcviku řízení
  • 76 % instruktorů autoškol chce, aby rodiče dávali dětem lepší příklad

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pětinu dopravních nehod způsobuje únava. Přesto si polovina řidičů myslí, že se s ní dokáže vypořádat bez odpočinku

Pětinu dopravních nehod způsobuje...

Téměř polovina řidičů má osobní zkušenost s mikrospánkem za volantem. Přitom mikrospánek nepřichází jako blesk z čistého nebe – ospalost a zhoršená koncentrace ho vždy provází dlouho...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu a vývoje, která urychlí reakce na měnící se požadavky trhů

Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu...

Organizace založená na systémech a platformách zefektivní proces vývoje vozidel Nové centrum pro vývoj automobilových platforem zohlední požadavky jednotlivých trhů již od fáze vývoje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50 000 PRODANÝCH KUSŮ!

NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50...

Šest měsíců po svém uvedení na trh registruje nové SUV Citroën C5 Aircross již více než 50 000 prodaných kusů. Tímto výkonem se řadí na třetí místo mezi nejprodávanějšími osobními...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své postavení nejúspornějšího vozu

Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své...

O uplynulém víkendu se v rámci tradičního Rally Bohemia konala také soutěž Eco Energy Rally Bohemia, která se mohla pochlubit účastí kompletní špičky světového poháru FIA Electric and New...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flotila vozů Hyundai přináší autodromu posílení bezpečnosti a jistotu včasné pomoci

Flotila vozů Hyundai přináší...

Tři silné a výkonné vozy Hyundai, které získal mostecký autodrom od nošovické automobilky za symbolickou korunu, se zařadily mezi nejdůležitější techniku autoparku. Slouží totiž jako Safety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech má nové vedení marketingu

Hyundai Motor Czech má nové vedení...

Společnost Hyundai Motor Czech přijala Janu Sekerákovou na pozici marketingové ředitelky. Po příchodu Alexe Kima a Martina Saitze se tak jedná o další podstatnou změnu ve vrcholovém managementu....