Gerard de Rooy si užíval Dakar „jako za stara”

Pro Gerarda de Rooye a jeho Iveco na pneumatikách Goodyear to byl okamžik plný nostalgie, když v třídě nákladních vozů T4 dojeli jako první do cíle letošního závodu Africa Eco Race pod vlajkou nizozemského týmu Petronas Team de Rooy.  

Po absolvování šesti tisíc kilometrů v jednom z nejobtížnějších terénů na zemském povrchu nemohl Holanďan Gerard a jeho posádka – Polák Rodewald a Španěl Moi Torrellardona – odolat, aby z posledních zbývajících dvaceti kilometrů neudělali rychlostní závod do cíle. Výsledkem bylo, že všech zbývajících deset trucků z původních čtrnácti, které se do závodu zaregistrovaly, vyrazilo k závěrečnému sprintu k finálové pásce na pláži Lac Rose nedaleko senegalského hlavního města Dakaru.

Petronas Team De Rooy si na závod pro své Iveco 4×4 vybral standardní nákladní pneumatiky Goodyear 375/90R22.5 ORD, stejné jako loni na Dakaru v Jižní Americe, kde se umístil na stupních vítězů. Goodyear i tým De Rooy mají za sebou dlouholeté a úspěšné partnerství, při němž společně intenzivně pracují na tom, aby pro kamiony zajistil nejlepší možnou kombinaci pneumatik a nastavení.

Gerard a před ním i jeho otec Jan jsou legendami tohoto typu závodů a vyrůstali na ‘Dakaru’, který se v současné době odehrává v Jižní Americe. Je to již 11 let, co byl Gerard naposledy v Mauretánii a Senegalu, a na základě tehdejší zkušenosti zhodnotil letošní Africa Eco Race, desátý takový závod, jako „Dakar jako za stara”. „Byl to pro mě skvělý závod a příroda byla stejně krásná, jako když jsem zde byl naposledy. Užíval jsme si jak úžasné speciální etapy, tak jejich obtížnost, a pneumatiky mě na nich nikdy nenechaly na holičkách. Zase jsme se královsky pobavili. Zpětně tak závod hodnotím s obrovským uspokojením.”

Gerard de Rooy se bohužel nemohl stát celkovým vítězem Africa Eco Race, protože osobní vozy a čtyřkolky jsou klasifikovány zvlášť, ale byl šťastný, že zvítězil alespoň v kategorii trucků.

O závodě

Pořadatelé Africa Eco Race se snaží minimalizovat dopad závodu na životní prostředí tím, že motivují účastníky k tomu, aby používali stroje, které snižují objem emisí. Během závodu také využívají lokální podporu a materiály.

Do letošního ročníku vyrazilo 31. prosince z Monaka více než sto týmů přes francouzské Sète a marocký Nador, kde 2. ledna začal vlastní závod. Osobní vozy, čtyřkolky, kola a nákladní vozy nakonec dorazily 6. ledna po cestě přes hory a poušť do Dakhly. Z ní vedla trasa vnitrozemím, včetně dvou kruhových etap, na nichž na závodníky čekaly nejtěžší zkoušky. Konečně pak 14. ledna dorazili po překonání celkem 6 tisíc kilometrů do cíle v senegalském Dakaru.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax...

Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově zvítězil Lumír Firla

PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově...

Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...