Ford Ka+ …. malý velký vůz

Ford uvádí na evropské trhy nový pětidveřový hatchback KA+ s mimořádně prostorným interiérem, nízkou spotřebou a přesvědčivými jízdními vlastnostmi. A, co je pro zákazníka velmi důležité, to vše za příznivou cenu – v základu za 288.990,- Kč

novy-ford-ka-1

novy-ford-ka-3 novy-ford-ka-12

Ford ve svých tiskových materiálech uvádí:

Ford Ka+ je zcela nový kompaktní vůz, který nabízí za příznivou cenu mimořádně prostorný interiér, nízkou spotřebu a přesvědčivé jízdní vlastnosti.

Pojďme se tedy na to podívat postupně.

KA+ je pětidveřový hatchback založený na globální platformě Fordu pro malé vozy. Na délce pod čtyři metry nabízí velkorysý prostor pěti cestujícím.

KA+ je sice o něco kratší než Fiesta, ale o 29 mm vyšší. Díky optimalizovanému obestavění prostoru poskytuje nejlepší prostor pro hlavu vpředu (1 002 mm), prostor pro nohy vzadu (896 mm) i šířku v úrovni boků (1 338 mm) v dané třídě. V kabině je tolik místa, že za dva metry vysokého řidiče se usadí stejně vysoký cestující.

Praktičnost při každodenním používání zajišťuje zavazadlový prostor o objemu 270 l v kombinaci se sklopnými zadními opěradly dělenými v poměru 60/40 a 21 odkládacími přihrádkami po celém interiéru.

Kapsy v předních dveřích pojmou láhev o objemu 1 litr, k tomu další láhev o objemu 0,5 l a menší deštník. Skrytá přihrádka v palubní desce je přístupná pouze tehdy, když jsou otevřené dveře řidiče. Hodí se k odložení cennějších věcí, které nemají zůstat na očích.

Stylový, proporčně vyvážený exteriér vychází z aktuálního designového slohu značky Ford. Jeho charakteristickými znaky jsou vysoko posazená maska chladiče a do stran protažené světlomety. KA+ má nárazníky, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, stejně jako chromované detaily na přední masce.

Palubní deska dostala atraktivní zrnitou strukturu. Sedadla jsou potažena moderním materiálem v tmavém provedení. Na viditelných místech, jichž se posádka často dotýká, jako jsou vnitřní kliky dveří, ovládací prvky na středové konzole nebo výdechy ventilace, použil Ford hodnotně působící povrchovou úpravu v chromovaném vzhledu.

novy-ford-ka-31 novy-ford-ka-32 novy-ford-ka-33 novy-ford-ka-34

Energický a hospodárný motor

Aby mohl Ford nabídnout evropským zájemcům o KA+ co nejpříznivější cenu, zvolil pro tento model zjednodušenou paletu motorizací, založenou na úsporném novém zážehovém motoru 1.2 Ti-VCT. K dispozici pro český trh je silnější varianta o výkonu 63 kW (85 k). Motor vychází ze stejné konstrukční řady jako jednotka 1,25 Duratec ve Fiestě. Jeho výkon, hospodárnost i emise zlepšuje proměnné časování sacích i výfukových ventilů.

Motor 1.2 Ti-VCT se standardně dodává s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou. Vyznačuje se plynulou a pohotovou dodávkou výkonu a širokým rozpětím točivého momentu, což zpříjemňuje jízdu ve městě i na delších cestách.

Ke snížení spotřeby přispívá optimalizovaná kalibrace řídicí jednotky, motorový olej s nízkým třením a také rekuperační dobíjení. To při brzdění či jízdě setrvačností přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a využívá ji k dobíjení akumulátoru. Spotřebu zmenšují rovněž pneumatiky se sníženým valivým odporem nebo aerodynamicky optimalizované řešení předního nárazníku. Obě varianty motoru mají kombinovanou spotřebu paliva 5,0 l/100 km a emise CO2 114 g/km.

Agilní, komfortní a zábavné svezení

Cílem Fordu bylo udělit vozu vyspělý jízdní projev, který by naplnil vysoká očekávání evropských zákazníků. KA+ má proto vlastní specifikaci podvozku: řízení, pružiny, tlumiče pérování, přední stabilizátor. Zadní vlečená náprava i pneumatiky byly vyvinuty speciálně pro tento model. Upraven byl rovněž přední pomocný rám a uchycení motoru.

Řízení s elektrickým posilovačem má ve vozech určených pro evropský trh strmější převod (2,6 otáčky mezi krajními polohami) a proměnný účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy. Výsledkem jsou menší ovládací síly při manévrování a zároveň vyšší pocit jistoty při jízdě mimo město.

novy-ford-ka-21 novy-ford-ka-22 novy-ford-ka-23

K dalšímu zlepšení jízdních vlastností přispěl zkrutný stabilizátor na přední nápravě. Pro Evropu je o 47 procent tužší než v Asii a Jižní Americe. Světlá výška byla snížena o 10 mm.

Osobně jsem si vyzkoušel s tímto vozem slalom a manévrování v nízké rychlosti – takovou simulaci městského provozu a musím říct – Ford Ka+ si vedl skvěle. Mile mne překvapil.

Ford KA+ dále prošel rozsáhlým vývojovým programem, jehož výsledkem je komfortnější a kultivovanější chování v typických podmínkách evropského provozu. Vývojový tým také přijal řadu opatření zaměřených na zvýšení kultivovanosti. Jedná se zejména o:

  • Dokonalejší těsnění dveří
  • Hydraulické silentbloky motoru, které pohlcují vibrace a zároveň zajišťují lepší rozložení energie při nárazu
  • Dodatečnou zvukovou izolaci v motorovém prostoru, A-sloupcích a dveřích
  • Nová pouzdra na zadní nápravě
  • Aerodynamické výčnělky na držácích vnějších zpětných zrcátek

Závěrečné ladění a testování probíhalo ve zkušebním areálu Fordu u belgického Lommelu i na evropských silnicích. Zákazníci se mohou těšit na kultivované a příjemné cestování. Hlučnost při jízdě rychlostí 80 km/h po hrubém povrchu činí 73 dB, což je nejlepší hodnota v dané třídě.

Karoserie Fordu KA+ byla vyvíjena s ohledem na přísné evropské bezpečnostní normy. Ochranu posádky i chodců ověřoval Ford ve více než 8000 hodinách počítačových simulací a také v rozsáhlém programu reálných bariérových zkoušek.

V zájmu bezpečnosti je bezmála 50 procent karoserie vozu tvořeno vysokopevnostní ocelí. Tento materiál našel uplatnění v podlaze, předních i zadních nosnících, sloupcích karoserie, nosníku předního nárazníku i dveřních výztuhách.

V bezpečnostní výbavě nechybí šest airbagů a systém monitorování tlaku v pneumatikách, který řidiče upozorní na výraznější pokles tlaku rozsvícením kontrolky v přístrojovém štítu.

Rozsáhlá sériová výbava

Nový model KA+ má nečekaně rozsáhlou standardní výbavu. Ta obsahuje manuální klimatizaci, rádio s komunikačním a zábavním systémem Ford SYNC s Bluetooth handsfree a hlasovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken i zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, šest airbagů, elektronický stabilizační systém ESC s asistentem pro rozjezd do svahu, nastavitelný omezovač rychlosti nebo bezzátkový systém doplňování paliva Ford Easy Fuel.

Na přání je k dispozici například automatická klimatizace, kožený volant s tempomatem, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací senzory, elektrické stahování zadních oken, vyhřívaná a elektricky sklopná zpětná zrcátka, zadní tmavě tónovaná skla či 15“ kola z lehké slitiny.

Během letošního roku začne Ford na některých evropských trzích nabízet KA+ také ve speciálních edicích Black a White v kontrastním barevném provedení. KA+ Black má černou karoserii s bílou střechou a kryty zrcátek, u KA+ White je to naopak. Obě verze jezdí na černých 15“ kolech z lehké slitiny.

„Volba kompaktního vozu by neměla znamenat nutnost smířit se s kompromisy,“ řekl Darren Palmer, ředitel řady malých vozů ve Ford of Europe. „Nový KA+ odpovídá vysokým standardům našich kompaktních modelů Fiesta, B-MAX a EcoSport. Přináší styl, prostor, vyspělé technologie a kultivovanost, jaké evropští zákazníci očekávají.“

Závěr:

Ford zvolil trochu neštastně název Ka. „Káčko“ totiž bylo malé auto. Spíš se tento nový model více podobá a navazuje na filozofii modelu Fusion. Jenže Fusion je označení pro „americké mondeo“. Takže někoho ve Fordu prostě napadlo, říkat tomuto autu Ka+. Budiž. Jméno je jen pár písmenek na papíře nebo na zádi vozu. Zbytek se naopak Fordu velmi povedl. Jeden motor, jedna výbava, jednoduchý ceník a praktický interiér s vyšším posazem. Pro cílovou skupinu 50+ je to ideální volba. A mohla by to být i varianta pro některé začínající řidiče nebo pro maminky jako druhé (třetí, ….) auto do rodiny.

Těšíme se na podrobný test. První svezení v nás zanechalo pozitivní dojmy.

novy-ford-ka-8 novy-ford-ka-18 novy-ford-ka-20 novy-ford-ka-24 novy-ford-ka-25 novy-ford-ka-26 novy-ford-ka-27 novy-ford-ka-41 novy-ford-ka-black-white-2 novy-ford-ka-black-white-3 novy-ford-ka-black-white-4 novy-ford-ka-black-white-5

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Veronika Žilková a Václav Vydra po roce zase spolu

Veronika Žilková a Václav Vydra po roce...

AAA AUTO uspořádalo již počtvrté dětský den. Nechyběli ligoví fotbalisté, dakarský závodník ani oblíbení pohádkoví herci Již čtvrtý rok po sobě připravila pražská pobočka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Share the road: Ford vyzývá řidiče a cyklisty ke sdílení silnic. Virtuální realita jim pomůže vcítit se do kůže ostatních účastníků provozu

Share the road: Ford vyzývá řidiče a...

Kampaň „Share the Road“ nabádá ke vzájemné toleranci řidičů a cyklistů v přeplněných městech a ke změnám chování. To by mělo přispět ke snížení počtu dopravních nehod,...