Etalon na dlouhých trasách: Nabíjecí výkon elektromobilu Audi e-tron

  • Rychlé nabíjení výkonem 150 kW po velkou část nabíjecího procesu
  • 80 procent za 30 minut, kompletní nabití na 100 procent za méně než 50 minut
  • Řízení provozní teploty akumulátorů umožňuje vysoké výkony a dlouhou životnost 

Audi e-tron* umožňuje elektrickou mobilitu i při cestování na dlouhé vzdálenosti – mimo jiné díky nabíjecímu výkonu, který je v porovnání s konkurencí jedinečný. Audi e-tron je nejen prvním sériově vyráběným automobilem, který umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 150 kW, ale také stanovuje měřítka ohledně rychlosti nabíjení, protože vysoký nabíjecí výkon lze využívat po velkou část nabíjecího procesu. Důmyslné řízení provozní teploty akumulátorů zaručuje mimořádnou výkonnost za nízkých i vysokých venkovních teplot.

Většina nabíjecích procesů probíhá doma nebo na pracovišti – čas v tom zpravidla nehraje velkou roli, protože automobil stojí po dlouhou dobu. Naproti tomu při cestování na dlouhé vzdálenosti se počítá každá minuta a rychlé nabíjení je zásadní, například na obchodní cestě. Po krátké přestávce by měl být automobil znovu připraven pro další etapu. Inženýři Audi tento důležitý základní požadavek na elektromobil při vývoji modelu Audi e-tron důsledně realizovali.

Výhodný průběh nabíjení

Nabíjecí výkon modelu Audi e-tron stanovuje v porovnání se současnou konkurencí nová měřítka – a to nejen díky možnosti rychlého nabíjení HPC (High-Power-Charging) výkonem až 150 kW. Minimálně stejně důležitý jako maximální výkon je schopnost akumulátorů odebírat vysoké proudy po většinu doby nabíjecího procesu.
Průběh nabíjení výkonem 150 kW se u modelu Audi e-tron vyznačuje kontinuitou na vysoké úrovni. Automobil je za ideálních podmínek v rozsahu stavu nabití od 5 do 70 procent nabíjen na hranici maximálního výkonu. Poté inteligentní řízení akumulátorů sníží nabíjecí proudy z důvodu ochrany lithium-iontových článků a zajištění jejich dlouhé životnosti. To je velký rozdíl od ostatních konceptů, které dosahují maximálního výkonu většinou jen po krátkou dobu a již před dosažením hranice nabití na 70 procent nabíjecí výkon výrazně snižují. Audi e-tron totiž ještě při stavu nabití 80 procent používá nabíjecí výkon více než 100 kW.

V každodenním provozu to představuje zásadní výhodu. V ideálním případě doplní zákazník dostatek elektrické energie na 100 kilometrů za méně než 10 minut. Stavu nabití 80 procent dosáhne Audi e-tron po necelých 30 minutách. Přestože z technických důvodů vyžaduje doplnění zbývajících 20 procent kapacity lithium-iontových akumulátorů výrazně více času, trvá kompletní nabití elektromobilu Audi e-tron na nabíjecí stanici HPC méně než 50 minut, což je výjimečná vlastnost v porovnání s ostatními konkurenty.

Charging performance Audi e-tron

Důkladně promyšlené řízení provozní teploty

Lithium-iontové akumulátory modelu Audi e-tron mají jmenovitou kapacitu 95 kWh a jsou koncipovány pro dlouhou životnost. Jejich náročné řízení provozní teploty je základem vyvážených výkonů. Chlazení kapalinou zaručuje, aby se teplota akumulátorů pohybovala i při vysokém zatížení nebo nízkých teplotách v rozsahu od 25 do 35 stupňů Celsia. Tato technická charakteristika zajišťuje vysoké nabíjecí a provozní výkony a zároveň zabraňuje nadměrnému zatížení akumulátorových článků. Srdcem chladicí soustavy jsou výtlačně lisované profily, které se vzhledem podobají mříži z latí. Profily jsou zespodu přilepeny k akumulátorovému systému. Chladicí jednotku spojuje s krytem akumulátorů nově vyvinuté, tepelně vodivé lepidlo. Kontakt mezi krytem a v něm uloženými moduly akumulátorových článků vytváří tepelně vodivý gel, který vyplňuje volné prostory mezi moduly akumulátorových článků a krytem. Tento gel rovnoměrně odvádí teplo vznikající v článcích přes kryt akumulátorů do chladicí kapaliny. Jedná se o mimořádně efektivní řešení. Prostorové oddělení prvků kapalinové chladicí soustavy od akumulátorových článků navíc zvyšuje bezpečnost celého systému.

Cooling the lithium-ion battery during DC charging via the NT cooler

Komplexní nabídka možností nabíjení

Kromě nabíjecího výkonu a kapacity akumulátorů je klíčovým faktorem pro realizaci neomezené a bezstarostné elektrické mobility dostupnost nabíjecích stojanů. Značka Audi proto nenechala nic náhodě ani v oblasti infrastruktury. V rámci vlastní nabíjecí služby e-tron Charging Service zajišťuje značka se čtyřmi kruhy v současnosti přístup ke 100 000 nabíjecím stojanům v 17 zemích EU prostřednictvím karty nebo chytrého telefonu. Ke snadnému a bezstarostnému cestování bez nepohodlného porovnávání cen přispívají pro jednotlivé země specifické, sjednocené tarify. Na delších cestách nabíjejí zákazníci Audi za mimořádně výhodných podmínek na stojanech HPC sítě IONITY, která je postupně rozšiřována a v roce 2020 bude zahrnovat již 400 stanic. Nabídku služby e-tron Charging Service završují další nabíjecí stojany HPC renomovaných poskytovatelů podél dálkových tras. Tím je zajištěna ještě větší flexibilita.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sportovně a hospodárně s externě nabíjitelným hybridním pohonem: Audi Q5 55 TFSI e quattro

Sportovně a hospodárně s externě...

Úspěšné SUV nyní s motorem TFSI a výkonným elektromotorem Dojezd s elektrickým pohonem více než 40 kilometrů, elektrická jízda rychlostí až 135 km/h Komfortní nabíjení: Audi e-tron...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech New Energies Rallye 2019 v Českém Krumlově

Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech...

Trojnásobné vítězství modelu Audi e-tron v Czech New Energies Rallye 2019 Špičkové elektromobily Audi e-tron prokázaly svůj náskok díky technice a ovládly letošní ročník soutěže...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí trati I.S.R. Racingu

Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí...

O nadcházejícím víkendu se I.S.R. Racing znovu objeví na trati při druhém podniku ADAC GT Masters 2019 na Autodromu v Mostě (CZE). Po úvodním podniku plném výzev na Oscherslebenu chce český...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi A4: ještě sportovnější a ještě modernější

Audi A4: ještě sportovnější a ještě...

Nový designérský styl úspěšného modelu Audi A4 vyzařuje prestiž vyšší třídy Komplexní síťové propojení a nový displej MMI Touch Elektrifikace v podobě částečně hybridního pohonu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi partnerem Tomáše Satoranského

Audi partnerem Tomáše Satoranského

Audi podporuje nejlepšího českého basketbalistu současnosti Čtvrtý Čech v NBA se letos s českou reprezentací poprvé zúčastní mistrovství světa Audi Q8 kombinuje dynamický styl...