Etalon na dlouhých trasách: Nabíjecí výkon elektromobilu Audi e-tron

  • Rychlé nabíjení výkonem 150 kW po velkou část nabíjecího procesu
  • 80 procent za 30 minut, kompletní nabití na 100 procent za méně než 50 minut
  • Řízení provozní teploty akumulátorů umožňuje vysoké výkony a dlouhou životnost 

Audi e-tron* umožňuje elektrickou mobilitu i při cestování na dlouhé vzdálenosti – mimo jiné díky nabíjecímu výkonu, který je v porovnání s konkurencí jedinečný. Audi e-tron je nejen prvním sériově vyráběným automobilem, který umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 150 kW, ale také stanovuje měřítka ohledně rychlosti nabíjení, protože vysoký nabíjecí výkon lze využívat po velkou část nabíjecího procesu. Důmyslné řízení provozní teploty akumulátorů zaručuje mimořádnou výkonnost za nízkých i vysokých venkovních teplot.

Většina nabíjecích procesů probíhá doma nebo na pracovišti – čas v tom zpravidla nehraje velkou roli, protože automobil stojí po dlouhou dobu. Naproti tomu při cestování na dlouhé vzdálenosti se počítá každá minuta a rychlé nabíjení je zásadní, například na obchodní cestě. Po krátké přestávce by měl být automobil znovu připraven pro další etapu. Inženýři Audi tento důležitý základní požadavek na elektromobil při vývoji modelu Audi e-tron důsledně realizovali.

Výhodný průběh nabíjení

Nabíjecí výkon modelu Audi e-tron stanovuje v porovnání se současnou konkurencí nová měřítka – a to nejen díky možnosti rychlého nabíjení HPC (High-Power-Charging) výkonem až 150 kW. Minimálně stejně důležitý jako maximální výkon je schopnost akumulátorů odebírat vysoké proudy po většinu doby nabíjecího procesu.
Průběh nabíjení výkonem 150 kW se u modelu Audi e-tron vyznačuje kontinuitou na vysoké úrovni. Automobil je za ideálních podmínek v rozsahu stavu nabití od 5 do 70 procent nabíjen na hranici maximálního výkonu. Poté inteligentní řízení akumulátorů sníží nabíjecí proudy z důvodu ochrany lithium-iontových článků a zajištění jejich dlouhé životnosti. To je velký rozdíl od ostatních konceptů, které dosahují maximálního výkonu většinou jen po krátkou dobu a již před dosažením hranice nabití na 70 procent nabíjecí výkon výrazně snižují. Audi e-tron totiž ještě při stavu nabití 80 procent používá nabíjecí výkon více než 100 kW.

V každodenním provozu to představuje zásadní výhodu. V ideálním případě doplní zákazník dostatek elektrické energie na 100 kilometrů za méně než 10 minut. Stavu nabití 80 procent dosáhne Audi e-tron po necelých 30 minutách. Přestože z technických důvodů vyžaduje doplnění zbývajících 20 procent kapacity lithium-iontových akumulátorů výrazně více času, trvá kompletní nabití elektromobilu Audi e-tron na nabíjecí stanici HPC méně než 50 minut, což je výjimečná vlastnost v porovnání s ostatními konkurenty.

Charging performance Audi e-tron

Důkladně promyšlené řízení provozní teploty

Lithium-iontové akumulátory modelu Audi e-tron mají jmenovitou kapacitu 95 kWh a jsou koncipovány pro dlouhou životnost. Jejich náročné řízení provozní teploty je základem vyvážených výkonů. Chlazení kapalinou zaručuje, aby se teplota akumulátorů pohybovala i při vysokém zatížení nebo nízkých teplotách v rozsahu od 25 do 35 stupňů Celsia. Tato technická charakteristika zajišťuje vysoké nabíjecí a provozní výkony a zároveň zabraňuje nadměrnému zatížení akumulátorových článků. Srdcem chladicí soustavy jsou výtlačně lisované profily, které se vzhledem podobají mříži z latí. Profily jsou zespodu přilepeny k akumulátorovému systému. Chladicí jednotku spojuje s krytem akumulátorů nově vyvinuté, tepelně vodivé lepidlo. Kontakt mezi krytem a v něm uloženými moduly akumulátorových článků vytváří tepelně vodivý gel, který vyplňuje volné prostory mezi moduly akumulátorových článků a krytem. Tento gel rovnoměrně odvádí teplo vznikající v článcích přes kryt akumulátorů do chladicí kapaliny. Jedná se o mimořádně efektivní řešení. Prostorové oddělení prvků kapalinové chladicí soustavy od akumulátorových článků navíc zvyšuje bezpečnost celého systému.

Cooling the lithium-ion battery during DC charging via the NT cooler

Komplexní nabídka možností nabíjení

Kromě nabíjecího výkonu a kapacity akumulátorů je klíčovým faktorem pro realizaci neomezené a bezstarostné elektrické mobility dostupnost nabíjecích stojanů. Značka Audi proto nenechala nic náhodě ani v oblasti infrastruktury. V rámci vlastní nabíjecí služby e-tron Charging Service zajišťuje značka se čtyřmi kruhy v současnosti přístup ke 100 000 nabíjecím stojanům v 17 zemích EU prostřednictvím karty nebo chytrého telefonu. Ke snadnému a bezstarostnému cestování bez nepohodlného porovnávání cen přispívají pro jednotlivé země specifické, sjednocené tarify. Na delších cestách nabíjejí zákazníci Audi za mimořádně výhodných podmínek na stojanech HPC sítě IONITY, která je postupně rozšiřována a v roce 2020 bude zahrnovat již 400 stanic. Nabídku služby e-tron Charging Service završují další nabíjecí stojany HPC renomovaných poskytovatelů podél dálkových tras. Tím je zajištěna ještě větší flexibilita.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi kombinuje elektrickou koloběžku se skateboardem

Audi kombinuje elektrickou koloběžku se...

Audi e-tron Scooter: Funkčnost a styl pro poslední úsek trasy Jezdec má jednu ruku volnou, může se klidně rozhlížet a dávat znamení rukou Zahájení výroby a prodeje na konci roku 2020 Audi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Náskok v DTM: Na vrcholu díky výkonům TFSI

Náskok v DTM: Na vrcholu díky výkonům...

Audi je po deseti závodech ve vedení všech tří mistrovství Nové Audi RS 5 DTM s vynikající průběžnou bilancí Šéf oddělení Audi Motorsport Dieter Gass: „Závody jsou mimořádně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladý, městský typ:  Audi A1 citycarver

Mladý, městský typ: Audi A1 citycarver

Vnější design v robustním stylu terénních vozů s osmiúhelníkovou maskou chladiče Singleframe, o čtyři centimetry vyšší světlou výškou a většími koly Nejmodernější informační a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Podmanivá elegance: Audi Q3 Sportback

Podmanivá elegance: Audi Q3 Sportback

Kompaktní SUV ve stylu kupé s expresivním designem a mimořádnou jízdní dynamikou Sportovní podvozek, progresivní řízení a Audi drive select sériově Všechny verze světlometů s technikou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V nové vrcholné formě: Audi SQ7 TDI

V nové vrcholné formě: Audi SQ7 TDI

Prvotřídní jízdní výkony – i díky elektricky poháněnému dmychadlu  Stabilizace bočního náklonu, řízení všech kol a sportovní diferenciál pro vysokou dynamiku Sportovní design se...