Dvojnásobná premiéra na Setkání GTI: Studenti z Wolfsburgu a Cvikova představují koncepční vozy Golf z vlastního vývoje

  • Tým z Wolfsburgu vystavuje Golf GTI Next Level* s výkonem 302 kW (411 k) a aplikací pro ovládání displeje videoher
  • Studenti ze Saska představují pohon všech kol na zemní plyn v modelu Golf Variant GMOTION* o výkonu 96 kW (131 k)

Středa 9. května byla pro dva týmy studentů společnosti Volkswagen významným dnem. V rámci 37. Setkání GTI se uskutečnila dvojnásobná premiéra unikátních vozů Golf z jejich vlastního vývoje a výroby. Na legendární akci u jezera Wörthersee se každý rok sjíždějí desetitisíce fanoušků automobilů. Studenti firmy Volkswagen na ní představili před početným publikem své koncepční vozy Golf GTI Next Level* z Wolfsburgu a Golf Variant TGI GMOTION* z Cvikova.

Unikátní vozy Golf vznikly během necelých devíti měsíců na základě nápadů 29 studentů dvanácti studijních oborů. Mladí studenti prokázali při výrobě exteriéru a interiéru velkou řemeslnou zručnost, používali digitální vývojové a výrobní metody, například konstrukční software CAD a techniku aditivní výroby, a navíc naprogramovali vlastní aplikace pro ovládání speciálních funkcí vozidla, jako například chytrého telefonu nebo tabletu.

„Naši studenti se při výrobě svého Golfu snů seznámili s komplexností a mnoha budoucími tématy automobilové konstrukce. Kromě toho získali praktické zkušenosti s používáním digitálních technologií, řídicí a systémové techniky a připojením vozidel k internetu,“ říká Andreas Strutz, vedoucí vzdělávání a rekvalifikace v oboru výroba vozidel značky Volkswagen. „Pro tento jedinečný projekt výroby vozidla vybíráme mimořádně nadané a aktivní studenty a poskytujeme jim příležitost učit se od zkušených kolegyň a kolegů.“ V letošním roce se na projektu podílela mimo jiné oddělení designu, technického vývoje, pilotní výroby, sedadel, výroby plastových dílů, lakovny a multimediální centrum.

První premiéra: Golf GTI Next Level z Wolfsburgu

Golf GTI Next Level* je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s výkonem 302 kW (411 k) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Unikátní GTI je lakováno sériovými barvami v odstínech White Silver (metalický lak) a Deep Black (perleťový lak; v zadní části). Karoserii navíc zdobí kontrastní fólie s motivem šípu, které byly, stejně jako sada vnějších dílů karoserie včetně zadního difuzoru a vnitřních ploch kovaných kol z lehké slitiny, lakovány ručně.

První premiéra: Golf GTI Next Level se studenty z Wolfsburgu a vedoucím projektu Holgerem Schülkem

Next Level vznikl za pomoci digitálních technologií. Studenti navrhli design exteriéru a interiéru na grafických počítačích – včetně náročného integrovaného multimediálního systému se zvukovou aparaturou v zadní části dvoumístného interiéru. Na počítačích se softwarem CAD zkonstruovali boční výplně a úchyty pro montáž reproduktorů a subwooferu, které následně zhotovili metodou aditivní výroby. Studenti navíc naprogramovali speciální aplikace pro ovládání elektricky výklopné podlahy zavazadlového prostoru, výsuvného displeje LED a osvětlení prostoru pod vozem diodami LED prostřednictvím tabletu nebo chytrého telefonu.

Tým z Wolfsburgu: projektový vedoucí Holger Schülke; členové týmu podle oboru studia: mechatronici pro motorová vozidla: mluvčí týmu Maximilian Klar (21), Florian Dimt (21), Maximilian Purrucker (21), Vincent Siermann (20); elektronici pro automatizační techniku: Patrick Schilling (19) a Maurice-Christian Ziesmann (21); lakýrnice vozidel: Anna-Katharina Heumannová (22) a Marie-Kristin Schildwächterová (20); řemeslnice pro výrobu interiérů: Henny Stegmannová (19) a Lena Volková (20); obchodnice pro kancelářský management: Lina Bosseová (20) a Tina Geißlerová (20); technická modelářka: Sandra Dombrowskiová (21); technický produktový designér: Nico Sennhenn (21); procesní technik pro plasty a kaučuk: Marc Fitzlaff (23). Maurice-Christian Ziesmann absolvuje duální studium a kombinuje své vzdělávání se studiem elektrotechniky a informační techniky (vyšší odborná škola Ostfalia ve Wolfenbüttelu). Henny Stegmann absolvuje své vzdělávání ve společnosti Sitech u Wolfsburgu, všichni ostatní ve společnosti Volkswagen v závodě Wolfsburg. Sitech je společnost, která se zabývá vývojem a výrobou sedadel pro vozidla koncernu Volkswagen.

Druhá premiéra: Golf Variant TGI GMOTION z Cvikova

Čtrnáct studentů společnosti Volkswagen Sachsen odhalilo koncepční vůz Golf Variant TGI GMOTION* s motorem TGI 1,5 litru na zemní plyn o výkonu 96 kW (131 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a integrovaným pohonem všech kol. Studenti ze závodu Cvikov pro výrobu vozidel, závodu Saská Kamenice pro výrobu motorů a Skleněné manufaktury v Drážďanech vytvořili se svými vedoucími pro setkání u jezera Wörthersee koncepční vůz, který kombinuje sportovní charakter, eleganci a průchodnost terénem. GMOTION ukazuje, že alternativní pohony jsou vhodné pro rodinné využití i k podnikání.

Druhá premiéra: Golf Variant TGI GMOTION z Cvikova se studenty společnosti Volkswagen Sachsen

Koncepční vůz je lakován kombinací matných a lesklých barev. Barevné odstíny Ice, Hallmark a St. James Red z palety pro vozy Bentley ladí s perleťovým lakem Deep Black, dodávaným pro sériově vyráběný model Golf. V interiéru vozidla jsou veškeré ozdobné prvky opatřeny lakem v odstínu chromu. Sportovní sedadla mají červené ozdobné prošívání, vyšívaný voštinový vzor a logo GMOTION.

Studenti vybavili vůz nastavitelným podvozkem, jehož světlou výšku lze snížit až o 40 milimetrů, a brzdovou soustavou se čtyřpístkovými třmeny vpředu. Navíc přizpůsobili spodní část vozidla a výfukovou soustavu pohonu všech kol.

Tým z Cvikova: projektová vedoucí Claudia Kittlerová; členové týmu podle oboru studia: elektronici pro automatizační techniku: Benjamin Liebold (20) a Tobias Siebert (18); lakýrníci vozidel: Simon Boguslawski (19) a Denise Zeißlerová (22); průmyslový mechanik: Dennis Leuthäuser (21); konstrukční mechanici: Jonathan Hammig (19) a Marius Neumeister (21); mechatronici pro motorová vozidla: Tom Dubielczyk (20), Hannes Flade (18), Tobias Kalbas (19), Laura Sallerová (18) a Elisabeth Trompeltová (18); mechatronička: Laura Hofmannová (19); procesní technička pro povrchové úpravy: Laura Wagnerová (20).

* Vozidlo není nabízeno k prodeji, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do řídkého vzduchu – Volkswagen Motorsport koncipoval pro závodní vůz I.D. R Pikes Peak průkopnickou aerodynamiku

Do řídkého vzduchu – Volkswagen...

Trasa závodu do vrchu v americkém státě Colorado je s nadmořskou výškou 2862 až 4302 metrů jedinečnou výzvou i z hlediska aerodynamiky Benevolentní pravidla při vývoji prvního čistě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technické inovace pro nový Touareg – 2. díl:  „Řízení všech kol“ zmenšuje průměr otáčení

Technické inovace pro nový Touareg –...

Novinka v nabídce: Nový Touareg je prvním vozem Volkswagen s aktivně řízenými koly zadní nápravy Nové „řízení všech kol“ propůjčuje SUV vyšší třídy ve městě obratnost...

Technické inovace pro nový Touareg –...

Termovizní kamera Touaregu dokáže za tmy rozpoznávat osoby a zvířata dříve než nejbystřejší řidič „Night Vision“ vidí za tmy do vzdálenosti až 130 metrů, upozorní řidiče a uvede...