Dvojnásobná premiéra na Setkání GTI: Studenti z Wolfsburgu a Cvikova představují koncepční vozy Golf z vlastního vývoje

  • Tým z Wolfsburgu vystavuje Golf GTI Next Level* s výkonem 302 kW (411 k) a aplikací pro ovládání displeje videoher
  • Studenti ze Saska představují pohon všech kol na zemní plyn v modelu Golf Variant GMOTION* o výkonu 96 kW (131 k)

Středa 9. května byla pro dva týmy studentů společnosti Volkswagen významným dnem. V rámci 37. Setkání GTI se uskutečnila dvojnásobná premiéra unikátních vozů Golf z jejich vlastního vývoje a výroby. Na legendární akci u jezera Wörthersee se každý rok sjíždějí desetitisíce fanoušků automobilů. Studenti firmy Volkswagen na ní představili před početným publikem své koncepční vozy Golf GTI Next Level* z Wolfsburgu a Golf Variant TGI GMOTION* z Cvikova.

Unikátní vozy Golf vznikly během necelých devíti měsíců na základě nápadů 29 studentů dvanácti studijních oborů. Mladí studenti prokázali při výrobě exteriéru a interiéru velkou řemeslnou zručnost, používali digitální vývojové a výrobní metody, například konstrukční software CAD a techniku aditivní výroby, a navíc naprogramovali vlastní aplikace pro ovládání speciálních funkcí vozidla, jako například chytrého telefonu nebo tabletu.

„Naši studenti se při výrobě svého Golfu snů seznámili s komplexností a mnoha budoucími tématy automobilové konstrukce. Kromě toho získali praktické zkušenosti s používáním digitálních technologií, řídicí a systémové techniky a připojením vozidel k internetu,“ říká Andreas Strutz, vedoucí vzdělávání a rekvalifikace v oboru výroba vozidel značky Volkswagen. „Pro tento jedinečný projekt výroby vozidla vybíráme mimořádně nadané a aktivní studenty a poskytujeme jim příležitost učit se od zkušených kolegyň a kolegů.“ V letošním roce se na projektu podílela mimo jiné oddělení designu, technického vývoje, pilotní výroby, sedadel, výroby plastových dílů, lakovny a multimediální centrum.

První premiéra: Golf GTI Next Level z Wolfsburgu

Golf GTI Next Level* je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s výkonem 302 kW (411 k) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Unikátní GTI je lakováno sériovými barvami v odstínech White Silver (metalický lak) a Deep Black (perleťový lak; v zadní části). Karoserii navíc zdobí kontrastní fólie s motivem šípu, které byly, stejně jako sada vnějších dílů karoserie včetně zadního difuzoru a vnitřních ploch kovaných kol z lehké slitiny, lakovány ručně.

První premiéra: Golf GTI Next Level se studenty z Wolfsburgu a vedoucím projektu Holgerem Schülkem

Next Level vznikl za pomoci digitálních technologií. Studenti navrhli design exteriéru a interiéru na grafických počítačích – včetně náročného integrovaného multimediálního systému se zvukovou aparaturou v zadní části dvoumístného interiéru. Na počítačích se softwarem CAD zkonstruovali boční výplně a úchyty pro montáž reproduktorů a subwooferu, které následně zhotovili metodou aditivní výroby. Studenti navíc naprogramovali speciální aplikace pro ovládání elektricky výklopné podlahy zavazadlového prostoru, výsuvného displeje LED a osvětlení prostoru pod vozem diodami LED prostřednictvím tabletu nebo chytrého telefonu.

Tým z Wolfsburgu: projektový vedoucí Holger Schülke; členové týmu podle oboru studia: mechatronici pro motorová vozidla: mluvčí týmu Maximilian Klar (21), Florian Dimt (21), Maximilian Purrucker (21), Vincent Siermann (20); elektronici pro automatizační techniku: Patrick Schilling (19) a Maurice-Christian Ziesmann (21); lakýrnice vozidel: Anna-Katharina Heumannová (22) a Marie-Kristin Schildwächterová (20); řemeslnice pro výrobu interiérů: Henny Stegmannová (19) a Lena Volková (20); obchodnice pro kancelářský management: Lina Bosseová (20) a Tina Geißlerová (20); technická modelářka: Sandra Dombrowskiová (21); technický produktový designér: Nico Sennhenn (21); procesní technik pro plasty a kaučuk: Marc Fitzlaff (23). Maurice-Christian Ziesmann absolvuje duální studium a kombinuje své vzdělávání se studiem elektrotechniky a informační techniky (vyšší odborná škola Ostfalia ve Wolfenbüttelu). Henny Stegmann absolvuje své vzdělávání ve společnosti Sitech u Wolfsburgu, všichni ostatní ve společnosti Volkswagen v závodě Wolfsburg. Sitech je společnost, která se zabývá vývojem a výrobou sedadel pro vozidla koncernu Volkswagen.

Druhá premiéra: Golf Variant TGI GMOTION z Cvikova

Čtrnáct studentů společnosti Volkswagen Sachsen odhalilo koncepční vůz Golf Variant TGI GMOTION* s motorem TGI 1,5 litru na zemní plyn o výkonu 96 kW (131 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a integrovaným pohonem všech kol. Studenti ze závodu Cvikov pro výrobu vozidel, závodu Saská Kamenice pro výrobu motorů a Skleněné manufaktury v Drážďanech vytvořili se svými vedoucími pro setkání u jezera Wörthersee koncepční vůz, který kombinuje sportovní charakter, eleganci a průchodnost terénem. GMOTION ukazuje, že alternativní pohony jsou vhodné pro rodinné využití i k podnikání.

Druhá premiéra: Golf Variant TGI GMOTION z Cvikova se studenty společnosti Volkswagen Sachsen

Koncepční vůz je lakován kombinací matných a lesklých barev. Barevné odstíny Ice, Hallmark a St. James Red z palety pro vozy Bentley ladí s perleťovým lakem Deep Black, dodávaným pro sériově vyráběný model Golf. V interiéru vozidla jsou veškeré ozdobné prvky opatřeny lakem v odstínu chromu. Sportovní sedadla mají červené ozdobné prošívání, vyšívaný voštinový vzor a logo GMOTION.

Studenti vybavili vůz nastavitelným podvozkem, jehož světlou výšku lze snížit až o 40 milimetrů, a brzdovou soustavou se čtyřpístkovými třmeny vpředu. Navíc přizpůsobili spodní část vozidla a výfukovou soustavu pohonu všech kol.

Tým z Cvikova: projektová vedoucí Claudia Kittlerová; členové týmu podle oboru studia: elektronici pro automatizační techniku: Benjamin Liebold (20) a Tobias Siebert (18); lakýrníci vozidel: Simon Boguslawski (19) a Denise Zeißlerová (22); průmyslový mechanik: Dennis Leuthäuser (21); konstrukční mechanici: Jonathan Hammig (19) a Marius Neumeister (21); mechatronici pro motorová vozidla: Tom Dubielczyk (20), Hannes Flade (18), Tobias Kalbas (19), Laura Sallerová (18) a Elisabeth Trompeltová (18); mechatronička: Laura Hofmannová (19); procesní technička pro povrchové úpravy: Laura Wagnerová (20).

* Vozidlo není nabízeno k prodeji, a nepodléhá proto směrnici 1999/94/ES.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Adam Ondra převzal klíčky od vozu California Ocean

Adam Ondra převzal klíčky od vozu...

Volkswagen Užitkové vozy navázal spolupráci s jedním z nejlepších lezců na světě  Ondra ujede s vozem California Ocean 60 000 kilometrů ročně Legendární California je nejúspěšnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt Lyžování dětem oslovuje stále více mladých sportovců

Projekt Lyžování dětem oslovuje stále...

Volkswagen Užitkové vozy pokračuje již čtvrtým rokem v podpoře úspěšného projektu Lyžování dětem Bilance 3. ročníku: 22 soutěží, 9019 startujících, 14 000 diváků Lyžování dětem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové centrum pro měření emisí

Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové...

Do nového zařízení v areálu hannoverského výrobního závodu bylo investováno šest milionů eur Dvě zkušební stanoviště pro testování vozidel podle nové metodiky WLTP 15 zaměstnanců bude...