Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

  • Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu
  • Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách
  • S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první

Pneumatiky Dunlop Geomax jsou tradiční volbou vítězů FIM Mistrovství světa velkých cen v motokrosu (MXGP). V roce 2017 si je vybrali špičkoví jezdci jako Shaun Simpson a Clement Desalle a závody MXGP s nimi vyhráli. Pro Dunlop ovšem není na MXGP důležité jen umístění na stupních vítězů, závody mu slouží také jako cenná základna pro vývoj nových technologií.

Také loni Dunlop na závodech MXGP testoval své nové technologie. Zkouškám na nich podrobil zdokonalený běhoun se spojovníky mezi ramenními bloky, který spolu s novým uspořádáním bloků zvyšuje odolnost vůči prasknutí při jízdě na pevném povrchu střední obtížnosti. Ověřil si, že životnost zvyšuje rovněž jeho nová směs s vyšší odolnosti vůči střihu. Výsledkem zapojením obou těchto nových technologií do pneumatik Dunlop Geomax MX33 jsou pneumatiky se širším rozsahem použití, než jaký měly jeho dosavadní, často vítězné Geomax MX3S.

Dunlop v nových pneumatikách dále zužitkoval také svůj unikátní a patentovaný dezén bloků pro postupné zatáčení. Tato technologie, která je známá i pod označením „blok-v-bloku“ poskytuje daleko progresivnější chování v zatáčkách a pomáhá jezdcům ovládat smyk. U Geomax MX33 Dunlop tuto technologii rozšířil i na přední pneumatiky.

Univerzální výkonnost v různých terénech 

Geomax MX33 zlepšuje výkonnost na obou koncích terénního spektra. Na rozdíl od všech předchozích pneumatik, které byly konstruovány především s cílem dobré přilnavosti na měkkém povrchu, si Geomax MX33 vede skvěle i na středně tvrdém povrchu. Byla navržena tak, aby závodníkům poskytla výhodu ve smíšených podmínkách, ale současně může být také daleko všestrannější „multiterénní“ pneumatikou pro pravověrné off-roadové jezdce.

Zaměřeno na pocit z jízdy a zpětnou vazbu

Vzhledem k blízkosti značky a špičkových jezdců MXGP se Dunlop při vývoji pneumatik Geomax MX33 zaměřil na zlepšování jízdního pocitu, pohodlí a ovladatelnosti.

Zjistil přitom, že tenčí a delší patka zajišťuje rovnoměrnější deformaci bočnice pneumatiky při zatížení. Výsledkem je lepší stabilita a zpětná vazba. Spolu s novou konstrukcí pneumatiky toto řešení zlepšuje kontrolu deformace kostry, zatímco účinnější tlumení nárazů přispívá k lepší ovladatelnosti a lepšímu pocitu jezdce při jízdě. Dunlop do nové pneumatiky zapojil také svůj systém ovládání napětí v kostře ‘Carcass Tension Control System’, který ještě dále zlepšuje pocit při jízdě a ovladatelnost. Zcela nová směs s ultrajemnými uhlíkovými částicemi pak dále významně posiluje přilnavost.

Úspěšně pomáháme jezdcům Dunlop, aby vyhrávali na úrovni FIM Mistrovství světa velkých cen v motokrosu MXGP. Jde však o oboustranně výhodnou spolupráci. Jezdci na této špičkové úrovni nám naopak zase dávají jasnou zpětnou vazbu ohledně toho, jaké mají na pneumatiky požadavky, aby mohli na vítězství dosáhnout. Proto jsme se zaměřili na rozšíření všestrannosti Geomax MX33 a jako první v oboru vyrobili první skutečně hybridní pneumatiky pro měkký i středně tvrdý terén,“ řekl Dmitri Talboom, produktový manažer Dunlop Motorcycle Europe.

Po uvedení pneumatik Geomax MX33 nyní Dunlop nabízí kompletní portfolio motokrosových pneumatik. Nedávno představené Geomax MX12 jsou ideální pro jízdu na písku a v bahně a Geomax MX52 nabízejí cestu k vítězství na středně tvrdém až tvrdém terénu.

 

Pneumatiky Geomax MX33 jsou na trhu v šesti rozměrech na přední a jedenácti rozměrech na zadní kolo.

Přední:                                              Zadní:

60/100 – 10 ​                                         70/100 – 10​

60/100 – 12                                          ​80/100 – 12 ​

60/100 – 14                                          ​90/100 – 14 ​

70/100 – 17                                          ​90/100 – 16 ​

70/100 – 19                                          ​100/100 – 18

80/100 – 21                                          ​110/100 – 18​

120/90 – 18 ​

100/90 – 19 ​

110/90 – 19 ​

120/80 – 19 ​

120/90 – 19

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...