Jak s lety rostly nároky zákazníků českých autobazarů.
Zatímco ještě v roce 1997 byly zánovní vozy v nabídce českých autobazarů naprostou raritou
– letos už je každé sedmé vozidlo prodané v síti AAA AUTO mladší osmi měsíců. Zákazníci již také na vozidla v této kategorii kladou prakticky úplně stejné požadavky jako na vozy přímo z výroby. I to je jedním z trendů, které za poslední čtvrtstoletí měnily tvář obchodu s vozidly z druhé ruky. Vyplývá to ze statistik největšího českého prodejce AAA AUTO, který letos slaví 25 let své existence na českém trhu.
Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:
„Podrobné statistiky vedeme od roku 1997. Tehdy segment zánovních vozů, který od roku 2012 reprezentuje naše značka Mototechna, tvořil jen zhruba jedno procento našeho odbytu a v segmentu Mototechna Premium jsme dokonce neprodali vůz ani jeden. Letos se Mototechna s vozy ve stáří osmi měsíců až pěti let a maximálního nájezdu do 40 tisíc kilometrů podílí na celkovém počtu prodaných aut v AAA AUTO 14 procenty a nejzajímavější segment zánovních prémiových vozů s hodnotou nad 800 tisíc Kč už tvoří téměř jedno procento ze všech prodejů.“
„Zákazníci, kteří hledají standardní ojetý vůz, mají na jeho výbavu zpravidla skromnější požadavky. Ale v případě zánovních vozů, o které je každoročně větší zájem, se tento rozdíl zcela stírá. Na ně mají zákazníci úplně stejné nároky jako na poslední novinky na trhu, chtějí to nejlepší a nejnovější,“ dodala Topolová.
AAA AUTO na nový trend už loni zareagovala
– například zavedením v České republice unikátního způsobu financování v podobě úvěru s garantovanou odkupní cenou automobilu Bumerang. Zájemci jej využívají k financování zánovních vozů s rokem výroby 2015 a 2016 na dva až tři roky s volitelnou akontací. Je potom na nich, zda v okamžiku splacení úvěru zvolí jednorázovou úhradu poslední navýšené splátky, odkoupení vozu za garantovanou odkupní cenu s možností výměny za novější vůz, nebo profinancování poslední splátky dalším úvěrem. „K nejatraktivnějším nabídkám patří například VW Passat s měsíční splátkou 5300 Kč při akontaci 40 % a dobou splácení 24 měsíců nebo Škoda Rapid s měsíční splátkou 5800 Kč při nulové akontaci a dobou splácení 36 měsíců,“ uvedla Karolína Topolová.
Další změnou je, že si dnes zákazníci zánovní vozy vybírají rovnou on-line na internetu
– a až po domluvení schůzky si jdou vůz vyzkoušet na konkrétní pobočku. Pokud jde o výkup zánovních vozidel, AAA AUTO do jisté míry těží z nabídky svého mobilního výkupu, což je rovněž velmi moderní a v České republice stále ještě velmi málo rozšířený způsob. „A nejen v České republice. Těší mě, že v této oblasti hrajeme prim ve všech zemích, v nichž působíme,“ uzavřela Karolína Topolová. Dalšími zdroji jsou i nákupy aut vrácených z leasingů od finančních institucí, či předváděcích nebo referenčních vozů.
Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let
Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy.