Dle statistik AAA AUTO lze označit za letošní trend v oblasti prodeje ojetých automobilů zvýšený zájem o vozy 4×4, MPV a kabriolety

Během teplotně nadprůměrného začátku letošního roku se pro vůz s pohonem všech kol rozhodlo o 40 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku, u kategorie vozů MPV byl nárůst 21 % a u kabrioletů dokonce 86 %.

Vzrůstající obliba vozů s pohonem 4×4

– mezi řidiči pokračuje také v roce 2014. Po loňském meziročním nárůstu prodejů automobilů s pohonem všech kol o 24,9 % bylo během letošních prvních 4 měsíců prodáno o 40 % automobilů více ve srovnání s předchozím rokem. Zatímco dlouhodobě nejoblíbenější model s pohonem 4×4 Škoda Octavia setrvává na stejných prodejních číslech jako v roce 2013, další vozy patřící mezi 5 nejlépe prodávaných automobilů zaznamenaly nárůst prodejnosti mezi 34 až 51 %. Do této skupiny patří Kia Sportage, Hyundai Santa Fe a Tucson a Honda CRV. Jasně největšího nárůstu v této kategorii však dosáhla Škoda Superb 4×4, jejíž prodeje stouply dokonce o 220 %.

Velkoprostorové vozy

– také zaznamenaly na začátku roku 2014 nárůst v prodejnosti. Podobně jako u vozů 4×4 nevykazuje ani nejprodávanější model této kategorie, kterým je Renault Scénic, meziročně téměř žádný nárůst prodejů. Nejlepší pětku doplňují automobily Škoda Roomster, Citroeny C4 Picasso / Grand Picasso, Fordy C-MAX / Focus C-MAX a VW Touran. Největší pokles zájmů v této kategorii bylo možné pozorovat u u Opelu Zafira (-22 %), u kterého se zájem pomalu přesouvá na nový model Zafira Tourer, a u stárnoucího Citroenu Xsara Picasso (-33 %).

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO komentuje statistiky:

„Dlouhodobě pozorujeme zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4×4. Dříve byla největší poptávka především v zimních měsících, kdy až zhoršené adhezní podmínky přiměly řidiče uvažovat o automobilu s pohonem všech kol. V posledních letech ale přicházejí zájemci v průběhu celého roku, jelikož pochopili výhodu, kterou jim vůz s pohonem 4×4 může nabídnout při víkendovém výletu na chatu, při dešti, jízdě na nezpevněných cestách a v mnoha dalších případech. Díky teplému začátku roku jsme rovněž zaznamenali velký nárůst zájmu o vozy se stahovací střechou, kterých se za první čtyři měsíce prodalo o 86 % více.“

Mezi kabriolety

– se dlouhodobě nejvíce daří vozům Mercedes SLK, Peugeot 206CC a 307CC, Renault Mégane CC a BMW Z4.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poutání není věda: zdánlivá samozřejmost může zachránit život, nejen v pátek!

Poutání není věda: zdánlivá...

Experti upozorňují: Nepoutáme se správně. Bez součinnosti spolu se správně zapnutým bezpečnostním pásem airbag nepomůže I těhotné ženy se musejí poutat, pomůže jim speciální pomůcka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA SCALA s novým konceptem interiéru

ŠKODA SCALA s novým konceptem interiéru

Nový kompaktní model přichází s emocionálním designovým jazykem interiéru studie VISION RS Ergonomie a moderní design se snoubí s velkorysou nabídkou místa a největším zavazadlovým prostorem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot v ČR dosáhl v říjnu rekordního tržního podílu

Peugeot v ČR dosáhl v říjnu...

V měsíci říjnu značka Peugeot z hlediska prodejů opět sklidila bohatou úrodu. Na klesajícím automobilovém trhu zaznamenala nárůst o 26,8 % a její tržní podíl dosáhl rekordních 5,78 %....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu ŠKODA KODIAQ GT na CIIE 2018 v Šanghaji

Světová premiéra modelu ŠKODA KODIAQ...

ŠKODA se účastní mezinárodního veletrhu China International Import Expo 2018 a dále posiluje svou přítomnost v Číně Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier se setkal s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazná osobnost české hudební scény jezdí výrazným vozem

Výrazná osobnost české hudební scény...

Značka DS uvádí na trh nový atraktivní model, kompaktní prémiové SUV, DS 7 CROSSBACK. Jeho prvním uživatelem se stal houslový virtuos Jaroslav Svěcený, který si klíčky od tohoto luxusního...