Dle statistik AAA AUTO lze označit za letošní trend v oblasti prodeje ojetých automobilů zvýšený zájem o vozy 4×4, MPV a kabriolety

Během teplotně nadprůměrného začátku letošního roku se pro vůz s pohonem všech kol rozhodlo o 40 % zákazníků více než ve stejném období loňského roku, u kategorie vozů MPV byl nárůst 21 % a u kabrioletů dokonce 86 %.

Vzrůstající obliba vozů s pohonem 4×4

– mezi řidiči pokračuje také v roce 2014. Po loňském meziročním nárůstu prodejů automobilů s pohonem všech kol o 24,9 % bylo během letošních prvních 4 měsíců prodáno o 40 % automobilů více ve srovnání s předchozím rokem. Zatímco dlouhodobě nejoblíbenější model s pohonem 4×4 Škoda Octavia setrvává na stejných prodejních číslech jako v roce 2013, další vozy patřící mezi 5 nejlépe prodávaných automobilů zaznamenaly nárůst prodejnosti mezi 34 až 51 %. Do této skupiny patří Kia Sportage, Hyundai Santa Fe a Tucson a Honda CRV. Jasně největšího nárůstu v této kategorii však dosáhla Škoda Superb 4×4, jejíž prodeje stouply dokonce o 220 %.

Velkoprostorové vozy

– také zaznamenaly na začátku roku 2014 nárůst v prodejnosti. Podobně jako u vozů 4×4 nevykazuje ani nejprodávanější model této kategorie, kterým je Renault Scénic, meziročně téměř žádný nárůst prodejů. Nejlepší pětku doplňují automobily Škoda Roomster, Citroeny C4 Picasso / Grand Picasso, Fordy C-MAX / Focus C-MAX a VW Touran. Největší pokles zájmů v této kategorii bylo možné pozorovat u u Opelu Zafira (-22 %), u kterého se zájem pomalu přesouvá na nový model Zafira Tourer, a u stárnoucího Citroenu Xsara Picasso (-33 %).

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO komentuje statistiky:

„Dlouhodobě pozorujeme zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4×4. Dříve byla největší poptávka především v zimních měsících, kdy až zhoršené adhezní podmínky přiměly řidiče uvažovat o automobilu s pohonem všech kol. V posledních letech ale přicházejí zájemci v průběhu celého roku, jelikož pochopili výhodu, kterou jim vůz s pohonem 4×4 může nabídnout při víkendovém výletu na chatu, při dešti, jízdě na nezpevněných cestách a v mnoha dalších případech. Díky teplému začátku roku jsme rovněž zaznamenali velký nárůst zájmu o vozy se stahovací střechou, kterých se za první čtyři měsíce prodalo o 86 % více.“

Mezi kabriolety

– se dlouhodobě nejvíce daří vozům Mercedes SLK, Peugeot 206CC a 307CC, Renault Mégane CC a BMW Z4.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...