Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu

Ve stejném období, kdy vláda schválila návrh zákona na úplný zákaz kouření v restauračních zařízeních od příštího roku, zaznamenal největší autobazar v České republice AAA AUTO zvýšený počet dotazů zákazníků na historii automobilu v souvislosti s tím, zda byl předchozí majitel kuřák či nekuřák.

aaaautokouren1000

Kouření je pro Čechy aktuálním tématem

– nejen v souvislosti s jeho zákazem v restauračních zařízeních, ale také se projevuje v oblasti, která s aktuálně přijatým zákonem přímo nesouvisí, a to při nákupu ojetého automobilu. „Ačkoli si nevedeme přesné statistiky zákazníků, kteří se ptají, zda je auto po kuřákovi či nekuřákovi, zpozorovali jsme, že vždy, když je kouření napříč společností více diskutováno, jako například nyní v souvislosti se zákazem kouření v restauracích, počet dotazů na nekuřácký původ vozu vzroste,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Díky údržbě, která následuje po výkupu automobilu, je však stav prodávaného automobilu, jehož předchozí majitel byl kuřák, na výborné úrovni.“

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:.

„Po výkupu automobilu po kuřákovi dochází k čištění a opravám, abychom automobil uvedli do bezvadného stavu. Někdy stačí důkladné vyčištění, nicméně někdy je nutné některé díly opravit či vyměnit. Odstranit zápach je oproti tomu většinou bezproblémová záležitost. V nižších cenových segmentech jsou zákazníci ochotní tolerovat drobná poškození od kouření, ve vyšších segmentech nebo v případě zánovních vozů však zákazníci zcela pochopitelně očekávají vůz zcela bez závad, a takové vozy jim také nabízíme.“

„U mírně znečištěných vozů zpravidla dostačuje důkladné vyčištění a veškeré stopy po kouření ve voze zmizí, u více znečištěných vozů je však někdy nutné některé části interiéru při čištění a odstraňování zápachu rozebrat. Nejtěžší je zbavit se různých poškození, popálenin a propálenin na sedačkách, kolem středového panelu, na stropnici, na obložení řidičových dveří a podobně. Ne vždy je možné tyto díly opravit, v takovém případě následuje jejich výměna.“ dodává Karolína Topolová.

Ještě v poměrně nedávné minulosti měl popelník a zapalovač

– své nezastupitelné místo ve spodní části středového panelu. Dnešní trend však oba tyto prvky výbavy vytlačil u mnoha vozů mezi příplatkové vybavení. Místo zapalovače tak automobily často disponují 12V zásuvkami, které slouží k dobíjení smartphonů a jiných elektronických zařízení.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Systém řízení teploty od společnosti Continental zvýší úspornost automobilů o 25 procent

Systém řízení teploty od společnosti...

Elektromobily získají větší dojezd a kratší čas potřebný k nabíjení Méně emisí: vysoce efektivní termomanagement je nezbytný pro dosažení připravovaných limitů škodlivin v podmínkách...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Continental obstály na zasněžené i mokré vozovce a sklidily úspěch ve víceru prestižních testů

Pneumatiky Continental obstály na...

Pneumatika WinterContact TS860 obsadila první místo v testu německého auto motor und sport (rozměr 205/55 R1 91H) a získala označení „velmi doporučená“. Svoje výsledky obhájila i v testu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone se stal globálním paralympijským partnerem

Bridgestone se stal globálním...

Největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů má globální práva na paralympijské hnutí do roku 2024 Mezinárodní paralympijský výbor (IPC) a společnost Bridgestone Corporation...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 na čele testu zimních pneumatik časopisu Auto Bild allrad

Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1...

Německý časopis Auto Bild allrad udělil pneumatikám Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1[1] hodnocení „vzorné“; v jeho nejnovějším testu zimních pneumatik pro vozy SUV/4×4 se dělily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...