Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu

Ve stejném období, kdy vláda schválila návrh zákona na úplný zákaz kouření v restauračních zařízeních od příštího roku, zaznamenal největší autobazar v České republice AAA AUTO zvýšený počet dotazů zákazníků na historii automobilu v souvislosti s tím, zda byl předchozí majitel kuřák či nekuřák.

aaaautokouren1000

Kouření je pro Čechy aktuálním tématem

– nejen v souvislosti s jeho zákazem v restauračních zařízeních, ale také se projevuje v oblasti, která s aktuálně přijatým zákonem přímo nesouvisí, a to při nákupu ojetého automobilu. „Ačkoli si nevedeme přesné statistiky zákazníků, kteří se ptají, zda je auto po kuřákovi či nekuřákovi, zpozorovali jsme, že vždy, když je kouření napříč společností více diskutováno, jako například nyní v souvislosti se zákazem kouření v restauracích, počet dotazů na nekuřácký původ vozu vzroste,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Díky údržbě, která následuje po výkupu automobilu, je však stav prodávaného automobilu, jehož předchozí majitel byl kuřák, na výborné úrovni.“

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:.

„Po výkupu automobilu po kuřákovi dochází k čištění a opravám, abychom automobil uvedli do bezvadného stavu. Někdy stačí důkladné vyčištění, nicméně někdy je nutné některé díly opravit či vyměnit. Odstranit zápach je oproti tomu většinou bezproblémová záležitost. V nižších cenových segmentech jsou zákazníci ochotní tolerovat drobná poškození od kouření, ve vyšších segmentech nebo v případě zánovních vozů však zákazníci zcela pochopitelně očekávají vůz zcela bez závad, a takové vozy jim také nabízíme.“

„U mírně znečištěných vozů zpravidla dostačuje důkladné vyčištění a veškeré stopy po kouření ve voze zmizí, u více znečištěných vozů je však někdy nutné některé části interiéru při čištění a odstraňování zápachu rozebrat. Nejtěžší je zbavit se různých poškození, popálenin a propálenin na sedačkách, kolem středového panelu, na stropnici, na obložení řidičových dveří a podobně. Ne vždy je možné tyto díly opravit, v takovém případě následuje jejich výměna.“ dodává Karolína Topolová.

Ještě v poměrně nedávné minulosti měl popelník a zapalovač

– své nezastupitelné místo ve spodní části středového panelu. Dnešní trend však oba tyto prvky výbavy vytlačil u mnoha vozů mezi příplatkové vybavení. Místo zapalovače tak automobily často disponují 12V zásuvkami, které slouží k dobíjení smartphonů a jiných elektronických zařízení.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Startovací kabely pořizujte jedině na „váhu“

Startovací kabely pořizujte jedině na...

Aby některá studená zimní rána nebyla před cestou do práce ještě mrazivější, je třeba mít v záloze opravdu kvalitního pomocníka v případě nouze. A jak vlastně startovací kabely...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT PARTNER: Ovládnout nemožné

Nový PEUGEOT PARTNER: Ovládnout nemožné

Spojit užitečné s příjemným, každý den usedat za volant s radostí, optimalizovat svůj čas, cítit se v bezpečí a zvládat jakékoli jízdní podmínky, to je nabídka, kterou si značka Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Continental je Dodavatelem pro Auto roku 2019: Ford Focus je nabitý výrobky z českých závodů

Společnost Continental je Dodavatelem pro...

Společnost Continental se stala Dodavatelem pro Auto roku 2019 Vůz disponuje řadou výrobků z několika českých závodů Continental, tyto komponenty zajišťují pohodlí a bezpečnost cestujících...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Emil Frey Select hlásí prodejní výsledky prvního roku: 3411 vozů

Emil Frey Select hlásí prodejní...

V rámci programů certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select, Peugeot Vyzkoušené vozy a Citroën Select bylo v roce 2018 prodáno 3411 ojetých vozů. Převážnou část z nich tvořily...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - OBCHODNÍCH VÝSLEDKY ZNAČKY PEUGEOT 2018

OBCHODNÍCH VÝSLEDKY ZNAČKY PEUGEOT 2018

Předkládáme Vám shrnutí nejdůležitějších informací, které se týkají obchodních výsledků značky Peugeot v roce 2018: 1 740 283 prodaných vozů Peugeot po celém světě. Nárůst...