Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu

Ve stejném období, kdy vláda schválila návrh zákona na úplný zákaz kouření v restauračních zařízeních od příštího roku, zaznamenal největší autobazar v České republice AAA AUTO zvýšený počet dotazů zákazníků na historii automobilu v souvislosti s tím, zda byl předchozí majitel kuřák či nekuřák.

aaaautokouren1000

Kouření je pro Čechy aktuálním tématem

– nejen v souvislosti s jeho zákazem v restauračních zařízeních, ale také se projevuje v oblasti, která s aktuálně přijatým zákonem přímo nesouvisí, a to při nákupu ojetého automobilu. „Ačkoli si nevedeme přesné statistiky zákazníků, kteří se ptají, zda je auto po kuřákovi či nekuřákovi, zpozorovali jsme, že vždy, když je kouření napříč společností více diskutováno, jako například nyní v souvislosti se zákazem kouření v restauracích, počet dotazů na nekuřácký původ vozu vzroste,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO. „Díky údržbě, která následuje po výkupu automobilu, je však stav prodávaného automobilu, jehož předchozí majitel byl kuřák, na výborné úrovni.“

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO zdůrazňuje:.

„Po výkupu automobilu po kuřákovi dochází k čištění a opravám, abychom automobil uvedli do bezvadného stavu. Někdy stačí důkladné vyčištění, nicméně někdy je nutné některé díly opravit či vyměnit. Odstranit zápach je oproti tomu většinou bezproblémová záležitost. V nižších cenových segmentech jsou zákazníci ochotní tolerovat drobná poškození od kouření, ve vyšších segmentech nebo v případě zánovních vozů však zákazníci zcela pochopitelně očekávají vůz zcela bez závad, a takové vozy jim také nabízíme.“

„U mírně znečištěných vozů zpravidla dostačuje důkladné vyčištění a veškeré stopy po kouření ve voze zmizí, u více znečištěných vozů je však někdy nutné některé části interiéru při čištění a odstraňování zápachu rozebrat. Nejtěžší je zbavit se různých poškození, popálenin a propálenin na sedačkách, kolem středového panelu, na stropnici, na obložení řidičových dveří a podobně. Ne vždy je možné tyto díly opravit, v takovém případě následuje jejich výměna.“ dodává Karolína Topolová.

Ještě v poměrně nedávné minulosti měl popelník a zapalovač

– své nezastupitelné místo ve spodní části středového panelu. Dnešní trend však oba tyto prvky výbavy vytlačil u mnoha vozů mezi příplatkové vybavení. Místo zapalovače tak automobily často disponují 12V zásuvkami, které slouží k dobíjení smartphonů a jiných elektronických zařízení.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...