DHL, největší logistická společnost na světě, vydala novou studii o trendech s titulem Autonomní vozidla v logistice

Zpráva upozorňuje na klíčové prvky a výrazný potenciál autonomní techniky v oboru logistiky.

Studie o trendech zahrnuje

– v prvním oddílu příklady aplikací v různých průmyslových oborech a také zkoumá konkrétní případy využití autonomních vozidel napříč celým logistickým hodnotovým řetězcem.

Studie se věnuje mimo jiné následujícím aplikacím autonomních vozidel:

  • Autonomní přeprava a asistovaná příprava zboží k odběru ve skladech.
  • Autonomní venkovní logistika, např. venkovní sklady, přístavy a letištní provozy.
  • Asistovaná jízda nákladních vozidel na dálnici a jízda v konvojích v linkové dopravě.
  • Poslední úsek distribuce.

Dr. Markus Kückelhaus, ředitel společnosti DHL zodpovědný za výzkum trendů říká:

„Některé skladovací provozy používají autonomní vozidla do určité míry již roky, ale rozšiřování aplikací autonomní jízdy dramaticky změní odvětví logistiky. Dalším evolučním krokem v této oblasti je autonomní jízda na veřejných komunikacích. Logistický průmysl má díky dlouhodobým zkušenostem s používáním řešení pro autonomní jízdu v řízeném prostředí nejlepší postavení pro utváření budoucnosti autonomních vozidel. DHL může společně s partnery a zákazníky převzít na této cestě vedoucí roli.“

Autonomní vozidla mohou poskytovat širokou škálu rozhodujících výhod

– včetně vyšší úrovně bezpečnosti silničního provozu, vyšší hospodárnosti a nižšího zatížení životního prostředí. Studie o trendech ovšem upozorňuje na to, že autonomní technika musí ujít ještě kus cesty, aby dosáhla plné zralosti. Velkého pokroku je nezbytné dosáhnout také v oblastech legislativy, akceptace veřejností a odpovědnosti. Navzdory těmto překážkám se již objevují přesvědčivé ukázky praktického využití, které jasně naznačují, že mnoho organizací je ochotno vyvíjet a zavádět do praxe techniku pro autonomní jízdu.

Studie o trendech Autonomní vozidla v logistice předpovídá pro veřejné dálnice a městské komunikace:

  • v blízké budoucnosti vylepšení stávajících asistenčních funkcí
  • v dalším kroku zavedení autonomní jízdy ve specifických situacích, např. v dopravních kolonách na dálnicích
  • ve vzdálenější budoucnosti plně autonomní konvoje nákladních vozidel na dálnicích v nepřetržitém provozu

Není pochyb o tom, že autonomní jízda změní svět logistiky. DHL již aplikuje mnoho řešení pro autonomní logistiku ve skladovacích provozech a má tak nejlepší předpoklady k tomu, aby dál podpořila trend zavádění autonomních vozidel do logistiky.

Studie Autonomní vozidla v logistice

– je nejnovější v řadě studií připravených specializovaným oddělením DHL pro výzkum trendů, které se zaměřuje na výzkum, analýzu a možnosti využití nových trendů v logistice. Tento trend byl identifikován společností DHL společně s ostatními směry vývoje v rámci každoročně aktualizovaného dokumentu Logistics Trend Radar, který zkoumá dopady sociálních, obchodních a technických trendů na logistický průmysl.

DHL Supply Chain

Společnost DHL Supply Chain je lídrem v oblasti logistických služeb. Funguje v 60 zemích světa. Jejími zákazníky jsou největší firmy, pro které spravuje přes 23 milionu m2 skladovací plochy. V České republice poskytuje služby zejména pro zákazníky z automobilového, technologického, módního nebo hračkářského průmyslu. V České republice zaměstnává na plný úvazek přes 2 000 lidí. DHL Supply Chain v minulém roce dosáhla ve světě tržeb v hodnotě více než 14 miliard EUR.

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je světovým lídrem trhu v oblasti dopravy a logistiky a je „Logistickou společností pro celý svět“. DHL je odborníkem nejen v oblasti mezinárodní expresní přepravy, národních a mezinárodních balíkových doručovacích služeb, letecké, námořní, silniční a železniční dopravy, ale také dodavatelem řešení ve smluvní logistice a elektronickém obchodování napříč celým logistickým řetězcem. Síť společnosti pokrývá více než 220 zemí a oblastí. Přibližně 315 000 zaměstnanců po celém světě nabízí zákazníkům služby na vysoké úrovni a detailní znalosti místních trhů, které uspokojí požadavky dodavatelských řetězců. DHL přijímá svou společenskou odpovědnost podporou vzdělávání, pomocí při zmírňování následků živelných pohrom nebo aktivním přístupem k ochraně klimatu.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2013 více než 55 miliard EUR.

Více informací naleznete na:

www.dhl.cz

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značku Audi povede Marcel Archleb

Značku Audi povede Marcel Archleb

Novým vedoucím divize Audi společnosti Porsche Česká republika s.r.o. bude od 27. srpna 2018 Marcel Archleb a obsadí tak pozici ve vedení, která byla od května volná. „V panu Marcelu Archlebovi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ondřej Pavlík přechází z české a slovenské pobočky DKV řídit region severní, střední a východní Evropy i Turecka

Ondřej Pavlík přechází z české a...

„Jedním z mých hlavních úkolů bude v regionu úspěšně zavést DKV Box Europe,“ říká O. Pavlík. Dosavadní ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík od 1. 7. 2018 přechází...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve dvou kategoriích „New Car Awards“

Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve...

Hyundai Kona Electric se stal „Cenově dostupným elektromobilem roku“ (Affordable Electric Car of the Year) a IONIQ Plug-In je nositelem titulu „Cenově dostupný hybridní vůz roku“ (Affordable...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inovace BASF pomáhají začlenit elektromobily do běžného života

Inovace BASF pomáhají začlenit...

Bateriové materiály BASF utvářejí budoucnost elektromobility Díky katodovým materiálům BASF jsou baterie výkonnější, spolehlivější a cenově dostupné Inovace firmy BASF pomáhají zvýšit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pět chyb, které lidé dělají při používání klimatizace

Pět chyb, které lidé dělají při...

Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon bez předchozího vyvětrání interiéru Výdechy ventilační soustavy by měly směřovat ke stropu, nikoli na cestující,...