DHL, největší logistická společnost na světě, vydala novou studii o trendech s titulem Autonomní vozidla v logistice

Zpráva upozorňuje na klíčové prvky a výrazný potenciál autonomní techniky v oboru logistiky.

Studie o trendech zahrnuje

– v prvním oddílu příklady aplikací v různých průmyslových oborech a také zkoumá konkrétní případy využití autonomních vozidel napříč celým logistickým hodnotovým řetězcem.

Studie se věnuje mimo jiné následujícím aplikacím autonomních vozidel:

  • Autonomní přeprava a asistovaná příprava zboží k odběru ve skladech.
  • Autonomní venkovní logistika, např. venkovní sklady, přístavy a letištní provozy.
  • Asistovaná jízda nákladních vozidel na dálnici a jízda v konvojích v linkové dopravě.
  • Poslední úsek distribuce.

Dr. Markus Kückelhaus, ředitel společnosti DHL zodpovědný za výzkum trendů říká:

„Některé skladovací provozy používají autonomní vozidla do určité míry již roky, ale rozšiřování aplikací autonomní jízdy dramaticky změní odvětví logistiky. Dalším evolučním krokem v této oblasti je autonomní jízda na veřejných komunikacích. Logistický průmysl má díky dlouhodobým zkušenostem s používáním řešení pro autonomní jízdu v řízeném prostředí nejlepší postavení pro utváření budoucnosti autonomních vozidel. DHL může společně s partnery a zákazníky převzít na této cestě vedoucí roli.“

Autonomní vozidla mohou poskytovat širokou škálu rozhodujících výhod

– včetně vyšší úrovně bezpečnosti silničního provozu, vyšší hospodárnosti a nižšího zatížení životního prostředí. Studie o trendech ovšem upozorňuje na to, že autonomní technika musí ujít ještě kus cesty, aby dosáhla plné zralosti. Velkého pokroku je nezbytné dosáhnout také v oblastech legislativy, akceptace veřejností a odpovědnosti. Navzdory těmto překážkám se již objevují přesvědčivé ukázky praktického využití, které jasně naznačují, že mnoho organizací je ochotno vyvíjet a zavádět do praxe techniku pro autonomní jízdu.

Studie o trendech Autonomní vozidla v logistice předpovídá pro veřejné dálnice a městské komunikace:

  • v blízké budoucnosti vylepšení stávajících asistenčních funkcí
  • v dalším kroku zavedení autonomní jízdy ve specifických situacích, např. v dopravních kolonách na dálnicích
  • ve vzdálenější budoucnosti plně autonomní konvoje nákladních vozidel na dálnicích v nepřetržitém provozu

Není pochyb o tom, že autonomní jízda změní svět logistiky. DHL již aplikuje mnoho řešení pro autonomní logistiku ve skladovacích provozech a má tak nejlepší předpoklady k tomu, aby dál podpořila trend zavádění autonomních vozidel do logistiky.

Studie Autonomní vozidla v logistice

– je nejnovější v řadě studií připravených specializovaným oddělením DHL pro výzkum trendů, které se zaměřuje na výzkum, analýzu a možnosti využití nových trendů v logistice. Tento trend byl identifikován společností DHL společně s ostatními směry vývoje v rámci každoročně aktualizovaného dokumentu Logistics Trend Radar, který zkoumá dopady sociálních, obchodních a technických trendů na logistický průmysl.

DHL Supply Chain

Společnost DHL Supply Chain je lídrem v oblasti logistických služeb. Funguje v 60 zemích světa. Jejími zákazníky jsou největší firmy, pro které spravuje přes 23 milionu m2 skladovací plochy. V České republice poskytuje služby zejména pro zákazníky z automobilového, technologického, módního nebo hračkářského průmyslu. V České republice zaměstnává na plný úvazek přes 2 000 lidí. DHL Supply Chain v minulém roce dosáhla ve světě tržeb v hodnotě více než 14 miliard EUR.

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je světovým lídrem trhu v oblasti dopravy a logistiky a je „Logistickou společností pro celý svět“. DHL je odborníkem nejen v oblasti mezinárodní expresní přepravy, národních a mezinárodních balíkových doručovacích služeb, letecké, námořní, silniční a železniční dopravy, ale také dodavatelem řešení ve smluvní logistice a elektronickém obchodování napříč celým logistickým řetězcem. Síť společnosti pokrývá více než 220 zemí a oblastí. Přibližně 315 000 zaměstnanců po celém světě nabízí zákazníkům služby na vysoké úrovni a detailní znalosti místních trhů, které uspokojí požadavky dodavatelských řetězců. DHL přijímá svou společenskou odpovědnost podporou vzdělávání, pomocí při zmírňování následků živelných pohrom nebo aktivním přístupem k ochraně klimatu.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2013 více než 55 miliard EUR.

Více informací naleznete na:

www.dhl.cz

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...