Den, kdy byl zachráněn papamobil

  • Požár v závodě SEAT v Barceloně ohrozil sbírku historických vozidel značky
  • Rychlý zásah zaměstnanců společnosti SEAT a hasičů zabránil poškození vozidel
  • Sbírka zahrnuje klenoty, jako je papamobil, předposlední vyrobený vůz 600 nebo první oficiální soutěžní vůz, s nímž jezdil Carlos Sainz

Jen několik dnů před návštěvou papeže Jana Pavla II. v Barceloně a Madridu v roce 1982 se Vatikán telefonicky obrátil na společnost SEAT. Vozidlo, které papež používal během svých oficiálních návštěv, neprojelo bránami na stadionech Camp Nou a Santiago Bernabéu, místech konání hlavních papežových vystoupení. Během několika dnů proto musel být vyroben nový model. Inženýři společnosti SEAT tuto výzvu přijali a během rekordní doby přizpůsobili vůz Panda. Vytvořili tak opravdový papamobil, který Jan Pavel II. používal při své návštěvě Španělska.

Toto dnes již historické vozidlo, uchovávané v budově A122 výrobního závodu Zona Franca společně s ostatními automobily historické sbírky značky SEAT, se téměř stalo obětí požáru, který v tomto areálu vypukl 11. února. Celá sbírka však byla naštěstí zachráněna díky rychlému, odhodlanému zásahu zaměstnanců společnosti SEAT, barcelonského hasičského sboru a dalších pomocníků.

„Požár se rozhořel v sousední budově. Byli jsme upozorněni poplašným zařízením a začali jsme plameny hasit požárními hadicemi. Boje s požárem se pak brzy ujali pracovníci bezpečnostního a záchranného sboru SEAT a členové barcelonského hasičského sboru,“ řekl Isidre López. „Podle mého názoru to jsou hrdinové. Všechny týmy odvedly skvělou práci,“ dodal.

A podle jakých kritérií byly přemisťovány automobily ze sbírky do bezpečí? „Nejprve jsme odvezli vozidla u vchodu do budovy, aby měli hasiči po svém příjezdu dostatek prostoru pro práci. Pak jsme přepravili větší závodní vozy a okamžitě jsme dostali ven také papamobil, který byl hned vedle ložiska požáru. Protože nemá střechu, dokázala ho vytlačit do bezpečí jen jedna osoba,“ vzpomíná López.

Celkem bylo zachráněno 317 vozidel z historické sbírky, od papamobilu a prvního soutěžního vozu, který řídil Carlos Sainz, až po předposlední sériově vyrobený vůz 600 nebo elektrické Toledo z olympijských her v Barceloně v roce 1992. V budově A122 se nacházejí historické poklady značky i Španělska. Nyní vešla do historie další kapitola se šťastným koncem.

Klenoty ve sbírce historických automobilů SEAT

  • 1400 (1953): první automobil SEAT
  • 1400 Visits (1953): byl použit při slavnostním otevření výrobního závodu Zona Franca
  • Miliontý automobil SEAT: SEAT 124
  • Formula 1430 (1971): nejstarší závodní automobil v budově
  • První vyrobený vůz 127 (1972): třetí nejprodávanější model po modelech Ibiza a Leon
  • Předposlední vyrobený vůz 600 (1973): automobil, který postavil Španělsko na kola
  • Panda Group 2 (1982): první oficiální soutěžní vůz, který řídil Carlos Sainz
  • Panda Popemobile (1982): automobil, který používal papež Jan Pavel II. ve Španělsku
  • Ronda (1982): model, s nímž SEAT zvítězil v soudním sporu
  • První vyrobený automobil Ibiza (1984)
  • Ibiza Cabrio (1986), která nebyla nikdy uvedena na trh
  • Ibiza Bimotor (1986)
  • Toledo pro olympijské hry v Barceloně (1992): první elektromobil
  • Ibiza Kit Car (1996, 1997 a 1998): trojnásobný mistr světa v rallye ve dvoulitrové kategorii
  • Tango (2001): dvoumístný koncepční vůz
  • Leon WTCC, mistr světa v hodnoceních konstruktérů a jezdců (2008 a 2009)
  • IBX (2011): orientace na budoucí produktovou řadu SUV

 

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 2 km kabelů: neurony a tepny modelu SEAT Ateca

2 km kabelů: neurony a tepny modelu SEAT...

Interiér vozidla zahrnuje více než 1350 kabelů, fungujících podobně jako centrální nervová a oběhová soustava lidského těla Svazky kabelů s tloušťkou od jednoho milimetru do jednoho...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Leon slaví milník jednoho milionu dodaných vozů

SEAT Leon slaví milník jednoho milionu...

Kompaktní SEAT překonal hranici 1 milionu prodaných vozů od svého uvedení na trh v roce 2012 Hlavními trhy pro model Leon jsou Německo, Španělsko a Velká Británie Třetí generace utvářela...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké potraviny jsou vhodné pro cestování autem?

Jaké potraviny jsou vhodné pro...

Správné jídlo je důležité, pokud sedíte za volantem dlouhé hodiny Řízením se spálí 1000 až 1350 kilokalorií za den Těstoviny, rýže, cibule a rajčata nejsou pro řízení vhodné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT od hardwaru po software

SEAT od hardwaru po software

Kompetenční softwarové centrum, o němž SEAT informoval na veletrhu Mobile World Congress, ponese označení SEAT:CODE Novou organizační strukturu vede ředitel IT Sebastian Grams, technickým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zahajuje výrobu nové převodovky

SEAT zahajuje výrobu nové převodovky

Závod SEAT Componentes vyrábí převodovku MQ281 Maximální kapacita výroby je 450 000 nových převodovek ročně SEAT Componentes, jeden ze tří výrobních závodů španělské značky (další dva...