DALŠÍ PÓDIUM PRO CITROËN

Rally Portugalsko (30.5.-2.6.2019)

I když Sébastien Ogier a Julien Ingrassia přišli o šanci na vítězství, nevzdali se. Jejich typický přístup nikdy neskládat zbraně a bojovat, byl právem odměněn šestým umístěním na pódiu v této sezoně. Citroën Total World Rally Team zaznamenal už posedmé ze sedmi startů umístění mezi nejlepšími třemi. Esapekka Lappi a Janne Ferm měli šanci na dobrý výsledek, nicméně nakonec nedojeli do cíle.

Nedělní závěrečná etapa měřila pouhých 52 km a jela se na pro posádky známých rychlostních zkouškách. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia ztráceli 11,8 sekund na pódium. Citroën Total WRT obvykle sází na závěrečnou Power Stage a na prémiové body z ní, když takticky vyčkává na chybu soupeře, který jezdí pod tlakem. A to se také stalo i tentokrát a francouzská posádka se mohla posunout na 3. místo. Podařilo se jim tak zajistit si šesté umístění na pódiu a pro Citroën Total WRT sedmé po skvěle zvládnutém profesionálním výkonu. Sébastien a Julien si připsali pět bonusových bodů za Power Stage a upevnili svou pozici na prvním místě celkové klasifikace mistrovství světa.

Šestinásobní mistři světa vyráželi do první etapy Rally Portugalsko z prvního místa a měli obavy, jaké podmínky je čekají. Byly obdobně suché jako při průzkumných jízdách. Podařilo se jim zajet heroický výkon a u poledního servisu figurovali na 5. pozici jen s třísekundovou ztrátou na stupně vítězů, když úspěšně zvládli loterii s volbou pneumatik. Rozdíl ve startovní pozici oproti ostatním kandidátům na pódium byl znát hlavně v sobotu, což pocítili právě Sébastien a Julien. Promítl se také do jejich ztráty před nedělní etapou – 11,8 sekundy na třetí místo. Esapekka Lappi a Janne Ferm začali dobře, po RZ 2 figurovali jen o 2,3 sekundy za čtvrtým místem. Bohužel měli smůlu, když jedna z jejich pneumatik se poškodila po skoku na RZ 3, což mělo za následek, že po prvním dni klesli na osmou příčku. Pak ale zapnuli v sobotním programu a vyšplhali se až na pátou příčku, když zajeli třikrát čtvrtý nejlepší čas, přestože dvě třetiny dne vyjížděli z druhé pozice na trať. Menší chyba na startu do nedělní etapy (RZ 16) je ale přišla hodně draho. Dvojice najela příliš ostře do pravotočivé vlásenky a skončila ve smyku a rolování s C3 WRC.  Pokusili se bránit páté místo na další rychlostní zkoušce, ale poškodili zavěšení a se soutěží skončili.

CO TAKÉ ŘEKLI…

Sébastien Ogier, pilot Citroën Total WRT

„Nemyslel jsem si, že bychom mohli za víkend posbírat 20 bodů. I když jsme nikdy neměli šanci vyhrát rally s naší pozicí v průběžném pořadí, dali jsme do toho úplně všechno bez ohledu na danou situaci. Z tohoto pohledu je náš výsledek spravedlivou odměnou. Popravdě, doufal jsem, že nebudu první na trati na Sardini, ale každý bod se na konci sezony bude počítat. Jsem rád, že jsme byli konkurenceschopní na Power Stage, což byl víceméně jediný test, kde jsme měli stejné výchozí podmínky jako naši soupeři.“

Esapekka Lappi, pilot Citroën Total WRT

„Po naší rotaci nebylo auto kupodivu úplně zničené, ale chyběl mu zadní spojler. Myslím, že jsme chytili správný rytmus na další rychlostní zkoušce, ale asi jsem byl moc velkým optimistou a pak jsem na to doplatil, po nárazu jsem navíc píchnul a poškodil zavěšení. Před námi bylo příliš mnoho kilometrů na to, abychom je dojeli s provizorně opraveným autem. Je mi líto týmu, který by si zasloužil lepší výsledek.“

DVĚ OTÁZKY PRO PIERRE BUDARA, ŠÉFA CITROËN RACING

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia opět předvedli nádherný závodní výkon po celý víkend…

„Ano, samozřejmě. S ohledem na jejich startovní pozici nejen první den, ale po celý víkend – odvedli ohromnou práci na zdejších tratích, na nichž je vymetání povrchu hlavním faktorem. Za těchto podmínek nešlo bojovat, ale podařilo se jim vyvíjet tlak a zůstat připravení pro využití každé příležitosti, která přijde do cesty. Jejich rozhodnost a nezlomnost byla odměněna dalším finišem na pódiu a slušnou porcí bodů do mistrovství světa. Měli z C3 WRC dobrý pocit, což napovídá, že jsme udělali významný pokrok s autem a že jsme se vydali správným směrem. Musíme zvýšit pracovní nasazení ještě víc, neboť nás čeká další nevýhoda vymetání cesty i na Sardinii.“

I přes jejich vypadnutí, jsou zřetelné nějaké přísliby na výkonu Esapekky Lappiho a Janne Ferma…

„Jsme samozřejmě zklamaní, že nedojeli do konce rally po dvou chybách, obzvláště po tak nadějném sobotním výkonu. Po velmi dobrém předstartovním testování, během kterého jsme zkoušeli odlišná nastavení auta, které by se nejlépe hodilo, byli na dobré cestě ke slušnému výkonu. Měli by stavět na těchto zkušenostech na Sardinii. Nyní společně zapracujeme a podpoříme je, aby podobné situace v budoucnu lépe zvládali.“

KONEČNÉ POŘADÍ

  1. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC) 3h20’22’’8
  2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +15’’9
  3. Ogier / Ingrassia (Citroën C3 WRC) +57’’1
  4. Suninen / Salminen (Ford Fiesta WRC) +2’41’’5
  5. Evans / Martin (Ford Fiesta WRC) + 7’08’’3
  6. Rovanperä / Haltunen (Skoda Fabia R5) + 10’34’’2
  7. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) + 11’28’’2
  8. Kopecký / Dresler (Škoda Fabia R5) + 11’41’’9

MISTROVSTVÍ SVĚTA – POŘADÍ PILOTŮ

  1. Sébastien Ogier – 142
  2. Ott Tänak – 140
  3. Thierry Neuville – 132
  4. Elfyn Evans – 65
  5. Kris Meeke – 56
  6. Teemu Suninen – 44
  7. Sébastien Loeb – 39
  8. Jari-Matti Latvala – 38
  9. Andreas Mikkelsen – 36
  10. Esapekka Lappi – 34

MISTROVSTVÍ SVĚTA – POHÁR KONSTRUKTÉRŮ

  1. Hyundai WRT – 202
  2. Toyota Gazoo Racing – 182
  3. Citroën Total WRT – 158
  4. M-Sport Ford WRT – 122

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...