CUPRA e-Racer: „Nikdy bych si nepomyslel, že budu nabíjet závodní vůz jeho připojením do zásuvky“

  • Motoristický sport s elektromobily vytváří pro mechaniky, inženýry a jezdce nové profesní výzvy
  • Jízda v elektromobilu je charakterizována odlišnou hmotností a jiným zvukovým projevem
  • Systémy řízení toků energie a provozní teploty akumulátorů jsou klíčem k sestavení vítězné strategie v těchto závodech

Elektrická zásuvka, akumulátory s hmotností bezmála půl tuny a 200 kilogramů suchého ledu každý den v boxech na závodním okruhu. To je několik nových aspektů, které přinesl vznik elektricky poháněných závodních vozů. Tím se zcela změnil způsob práce závodních týmů. Inženýr značky CUPRA Xavier Serra, mechanik Jordi Martí a závodní jezdec Jordi Gené vysvětlují hlavní body této transformace během testovacího dne se závodním vozem e-Racer.

– Zpět do autoškoly: Jordi Gené, jezdec a ambasador značky CUPRA, navzdory 30letým zkušenostem přiznává, že usednutí za volant závodního elektromobilu „znamená učit se řídit od úplného začátku“. „Styl řízení je naprosto odlišný a nyní musíte používat jiné parametry, abyste věděli, jak rychle jedete, jak projet zatáčkou nebo vycítit správný okamžik pro zahájení brzdění,“ dodává. Například vyšší hmotnost tohoto vozidla a odlišný zvuk mění informace, které jezdec za jízdy dostává. Vzhledem ke schopnosti zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy Gené ujišťuje, že „pocit zrychlení e-Raceru je mnohem intenzivnější a příliv adrenalinu je ještě větší“.

– 200 kg suchého ledu každý den: Během jízdy se na panelu přístrojů zobrazí upozornění, že se jezdec musí vrátit do boxů zchladit akumulátory. Zchlazení akumulátorů suchým ledem je jedním z úkolů mechanika. Inženýři mají na starosti nové strategie: „Není to jen o tom být nejrychlejší. Nyní musíme zohledňovat jiný faktor: řízení toků energie. Musíme se naučit, jak sledovat teplotu a dojezd,“ vysvětluje vedoucí týmu Xavier Serra. Umístění akumulátorů o hmotnosti 450 kilogramů „bylo jednou z největších výzev, které jsme museli čelit“ při vývoji elektrického závodního vozu. Tým musel rozdělit moduly akumulátorů pod podlahou vozu tak, aby zachoval rovnovážné nastavení a funkčnost.

– Nový rituál: „Po více než 20 letech v této profesi bych si nikdy nepomyslel, že bych mohl nabíjet závodní vůz jeho připojením do zásuvky,“ říká mechanik značky CUPRA Jordi Martí, zatímco připravuje závodní vůz e-Racer, aby mohl znovu vyjet z boxů na závodní okruh. Dokonce i nářadí, které používá je odlišné. Nyní má sadu speciálně navržených nástrojů, odolných vůči vysokému napětí. Například rukavice s izolačním materiálem jej ochrání před napětím až 1000 V.

– Budoucnost motoristického sportu: „Příjezd elektromobilu na závodní okruhy signalizuje začátek nové éry,“ shledává Xavier Serra. Být součástí týmu, který vyvinul a testuje první zcela elektrický závodní cestovní vůz na světě, „je jako být součástí historického okamžiku“, říká mechanik. „Je to velmi zajímavá profesní výzva,“ dodává Gené.

Testy na různých závodních okruzích potvrzují konkurenceschopnost závodního vozu CUPRA e-Racer, který by měl podle předběžných plánů debutovat v kategorii ETCR v roce 2020. Je to pozitivní krok směrem k čistějším, hospodárnějším závodům, v nichž bude hrát klíčovou roli vyspělá technika a konektivita.

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zákazníci věnují výběru nového vozu dva měsíce a 8 blízkých osob požádají o radu

Zákazníci věnují výběru nového vozu...

Při výběru nového vozu patří mezi první rozhodnutí rozměry a druh karoserie, specifikace motoru a cena Více než polovina všech zákazníků používá před návštěvou prodejce konfigurátor na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT představí na MWC další vozidlo pro městskou mobilitu

SEAT představí na MWC další vozidlo...

SEAT vystaví na kongresu MWC nové vozidlo, vyvinuté jako platforma pro mobilitu Po elektrické koloběžce „eXS powered by SEGWAY“ činí SEAT další významný krok k městské mikromobilitě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zahájil rok 2019 rekordním tempem

SEAT zahájil rok 2019 rekordním tempem

Nárůst prodeje o 14,2 % Společnost SEAT prodala v lednu 44 500 vozů a slaví nejlepší začátek roku ve své historii Německo, Velká Británie, Rakousko, Itálie a Alžírsko patří mezi země,...