Continental testuje automatizované řízení v provozu na německých dálnicích, v budoucnu zamíří i do měst a na okresky

  • Společnost Continental rozšiřuje celosvětové aktivity při zkouškách plně automatizovaného řízení do Dolního Saska
  • Prioritou vývoje zůstává příprava vysoce automatizovaného řízení na sériovou výrobu
  • Testy na německých dálnicích budou doplněny o systémové zkoušky v městském prostředí

Technologická společnost Continental rozšiřuje své globální vývojové aktivity směřující k uvedení bezpečného automatizovaného řízení. Inženýři nyní zkouší prototypy na dálnicích v Dolním Sasku. Vývoj aktuálně pokročil do fáze testování v podmínkách reálného provozu. Prototypy se v něm však vždy pohybují pod dohledem vývojáře na místě řidiče. Continental vyvíjí senzory, palubní počítače, palubní systémy a software pro automatizované řízení nejen v Německu, ale také v Japonsku, Číně a USA.

„Jako technologická společnost chceme zlepšit obecné vnímání automatizovaného řízení. To znamená, že na cestě k sériové výrobě naše systémy neustále testujeme, zkoumáme všechno od čočky po čip, každý bit a byte, které zpracováváme,“ tvrdí Ralph Lauxmann, vedoucí oddělení Systémů a technologií z divize Podvozků a bezpečnosti společnosti Continental. „Automatizované řízení nebude sloužit jen k tomu, aby řidičům ušetřilo čas. Přispěje také k vyšší bezpečnosti silničního provozu a nižším emisím. Proto pracujeme na všech formách automatizovaného a autonomního řízení – pro provoz na dálnicích, ve městech i na parkovištích,“ dodává Lauxmann.

Dálnice, město, parkoviště – technologická trojice

Vedle přípravy vysoce automatizovaného řízení na sériovou výrobu pracuje Continental také na plně automatizovaném, jenž bude do roku 2025 fungovat při jízdě na dálnicích. Vysoce automatizované dálniční řízení umožňuje řidiči vozu přechodně věnovat pozornost i jiným aktivitám. U plně automatizovaného řízení navíc na určitých úsecích cesty odpadá nutnost, aby byl řidič připraven převzít kontrolu nad vozem. Na zkušební platformě Continental Urban Mobility Experience jsou testovány systémy pro robotická taxi do městského provozu. Kromě toho Continental vyvíjí automatizované a autonomní parkování, jenž bude brzy uvedeno do sériové výroby. Cílem společnosti je plynulá automatizovaná mobilita bez nehod.

Další výzva: okresní silnice

V budoucnu bude Dolní Sasko obzvlášť vhodným místem pro testovací jízdy se zkušebním systémem Cruising Chauffeur. Plánované trasy nezahrnují jen úseky dálnic, ale pro další fáze testování i okresní silnice a průjezdy městy. Po automatizovaném řízení na dálnicích, na kterém se pracovalo v posledních letech, se nyní totiž Continental ve střednědobém horizontu chystá k dalšímu významnému kroku: na řadě je podstatně složitější mimoměstský provoz. „Na okresních silnicích se naše systémy musí vypořádat s provozem křížícím cestu vozidlu, střídají se různé typy krajnic a po silnici se, stejně jako ve městě, pohybují i chodci a cyklisté. Tato místa kladou na naše systémy vysoké nároky,“ vysvětluje Lauxmann technologické požadavky.

Continental automatizované řízení.

Každá testovací jízda pod dohledem inženýra

Inženýři hrají rozhodující roli při všech prováděných zkouškách společnosti Continental. Poté, co systémy a algoritmy projdou intenzivními simulacemi na základě velkého množství dat nasbíraných ve skutečném provozu, následuje testování hardwaru a softwaru ve skutečném autě. V něm vždy sedí inženýr, který kontroluje základní funkce a první testy provádí na uzavřeném polygonu společnosti Continental. Teprve potom může vyrazit do skutečného provozu. „Naše testy se vždy zaměřují na interakci mezi různými částmi systému. Tím mám na mysli rozpoznávání prostředí, systémovou architekturu, konektivitu, komunikaci mezi člověkem a strojem, aktuátory, jízdní funkce a chování v případě selhání. Vše musí být koordinované se vším – za všech představitelných vnějších podmínek. Jen tak lze dosáhnout všeobecného přijetí nové technologie,“ říká Oliver Fochler, testovací inženýr společnosti Continental. Obor asistovaného a automatizovaného řízení se ve společnosti Continental rychle rozvíjí.

Senzory vidí víc než lidská bytost

Cruising Chaffeur poskytuje řidičům více než jen citlivou asistenci při řízení. Dokáže také rozpoznat, jestli šofér může převzít řízení a pokračovat v jízdě. Cruising Chaffeur vidí mnohem víc, než čeho si dokážou všimnout řidič a spolujezdec. Pro co nejspolehlivější fungování ve dne, v noci, v dešti i mlze Continental doporučuje svým zákazníkům kombinaci kamer, radarových a lidarových senzorů. Elektronika vozu skládá odděleně pořízené snímky a data ze senzorů, aby vytvořila to, čemu se říká model prostředí. Díky tomu systém rozpozná protijedoucí vozy a silniční značení i v silném protisvětle nebo se dokáže v mlze zorientovat v úsecích, kde probíhají stavební práce.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chytřejší a bezpečnější města: inovace Continental na veletrhu CES 2019

Chytřejší a bezpečnější města:...

Společnost Continental ukazuje nové možnosti pro města budoucnosti na inteligentně řízené křižovatce v kalifornském městě Walnut Creek Připravena je kompletní řada řešení pro chytrá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental je průkopníkem testů pneumatik na autonomních testovacích vozidlech

Continental je průkopníkem testů...

Vozidla bez řidičů už mohou jezdit na každé testovací dráze  Automatizace umožňuje zkvalitnění procesů a objektivnější výsledky Testy pneumatik bez řidičů jsou založeny na prototypech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní ovládání dveří automobilů od společnosti Continental získalo prestižní cenu za inovaci CES 2019

Inteligentní ovládání dveří...

Vysoká úroveň komfortu: PASE (Passive Start and Entry System) a elektrické ovládání dveří podporují autonomní otevírání a zavírání Vyšší bezpečnost: systém inteligentního odhalování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní čísla ze světa pneumatik: několik i z dílny Continental

Rekordní čísla ze světa pneumatik:...

Z materiálu, použitého na výrobu největší pneumatiky na světě, by se dalo vyrobit přibližně 600 kusů běžných plášťů Za cenu nejdražší sady pneumatik na světě s bočnicemi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tipy Continental pro bezpečnou cestu na zimní dovolenou

Tipy Continental pro bezpečnou cestu na...

Před cestou do zahraničích lyžařských středisek je důležité nejen zkontrolovat vůz po technické stránce, ale také seznámit se s předpisy, týkajícími se výbavy vozu To platí i...