Continental testuje automatizované řízení v provozu na německých dálnicích, v budoucnu zamíří i do měst a na okresky

  • Společnost Continental rozšiřuje celosvětové aktivity při zkouškách plně automatizovaného řízení do Dolního Saska
  • Prioritou vývoje zůstává příprava vysoce automatizovaného řízení na sériovou výrobu
  • Testy na německých dálnicích budou doplněny o systémové zkoušky v městském prostředí

Technologická společnost Continental rozšiřuje své globální vývojové aktivity směřující k uvedení bezpečného automatizovaného řízení. Inženýři nyní zkouší prototypy na dálnicích v Dolním Sasku. Vývoj aktuálně pokročil do fáze testování v podmínkách reálného provozu. Prototypy se v něm však vždy pohybují pod dohledem vývojáře na místě řidiče. Continental vyvíjí senzory, palubní počítače, palubní systémy a software pro automatizované řízení nejen v Německu, ale také v Japonsku, Číně a USA.

„Jako technologická společnost chceme zlepšit obecné vnímání automatizovaného řízení. To znamená, že na cestě k sériové výrobě naše systémy neustále testujeme, zkoumáme všechno od čočky po čip, každý bit a byte, které zpracováváme,“ tvrdí Ralph Lauxmann, vedoucí oddělení Systémů a technologií z divize Podvozků a bezpečnosti společnosti Continental. „Automatizované řízení nebude sloužit jen k tomu, aby řidičům ušetřilo čas. Přispěje také k vyšší bezpečnosti silničního provozu a nižším emisím. Proto pracujeme na všech formách automatizovaného a autonomního řízení – pro provoz na dálnicích, ve městech i na parkovištích,“ dodává Lauxmann.

Dálnice, město, parkoviště – technologická trojice

Vedle přípravy vysoce automatizovaného řízení na sériovou výrobu pracuje Continental také na plně automatizovaném, jenž bude do roku 2025 fungovat při jízdě na dálnicích. Vysoce automatizované dálniční řízení umožňuje řidiči vozu přechodně věnovat pozornost i jiným aktivitám. U plně automatizovaného řízení navíc na určitých úsecích cesty odpadá nutnost, aby byl řidič připraven převzít kontrolu nad vozem. Na zkušební platformě Continental Urban Mobility Experience jsou testovány systémy pro robotická taxi do městského provozu. Kromě toho Continental vyvíjí automatizované a autonomní parkování, jenž bude brzy uvedeno do sériové výroby. Cílem společnosti je plynulá automatizovaná mobilita bez nehod.

Další výzva: okresní silnice

V budoucnu bude Dolní Sasko obzvlášť vhodným místem pro testovací jízdy se zkušebním systémem Cruising Chauffeur. Plánované trasy nezahrnují jen úseky dálnic, ale pro další fáze testování i okresní silnice a průjezdy městy. Po automatizovaném řízení na dálnicích, na kterém se pracovalo v posledních letech, se nyní totiž Continental ve střednědobém horizontu chystá k dalšímu významnému kroku: na řadě je podstatně složitější mimoměstský provoz. „Na okresních silnicích se naše systémy musí vypořádat s provozem křížícím cestu vozidlu, střídají se různé typy krajnic a po silnici se, stejně jako ve městě, pohybují i chodci a cyklisté. Tato místa kladou na naše systémy vysoké nároky,“ vysvětluje Lauxmann technologické požadavky.

Continental automatizované řízení.

Každá testovací jízda pod dohledem inženýra

Inženýři hrají rozhodující roli při všech prováděných zkouškách společnosti Continental. Poté, co systémy a algoritmy projdou intenzivními simulacemi na základě velkého množství dat nasbíraných ve skutečném provozu, následuje testování hardwaru a softwaru ve skutečném autě. V něm vždy sedí inženýr, který kontroluje základní funkce a první testy provádí na uzavřeném polygonu společnosti Continental. Teprve potom může vyrazit do skutečného provozu. „Naše testy se vždy zaměřují na interakci mezi různými částmi systému. Tím mám na mysli rozpoznávání prostředí, systémovou architekturu, konektivitu, komunikaci mezi člověkem a strojem, aktuátory, jízdní funkce a chování v případě selhání. Vše musí být koordinované se vším – za všech představitelných vnějších podmínek. Jen tak lze dosáhnout všeobecného přijetí nové technologie,“ říká Oliver Fochler, testovací inženýr společnosti Continental. Obor asistovaného a automatizovaného řízení se ve společnosti Continental rychle rozvíjí.

Senzory vidí víc než lidská bytost

Cruising Chaffeur poskytuje řidičům více než jen citlivou asistenci při řízení. Dokáže také rozpoznat, jestli šofér může převzít řízení a pokračovat v jízdě. Cruising Chaffeur vidí mnohem víc, než čeho si dokážou všimnout řidič a spolujezdec. Pro co nejspolehlivější fungování ve dne, v noci, v dešti i mlze Continental doporučuje svým zákazníkům kombinaci kamer, radarových a lidarových senzorů. Elektronika vozu skládá odděleně pořízené snímky a data ze senzorů, aby vytvořila to, čemu se říká model prostředí. Díky tomu systém rozpozná protijedoucí vozy a silniční značení i v silném protisvětle nebo se dokáže v mlze zorientovat v úsecích, kde probíhají stavební práce.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental přináší nová řešení čištění výfukových plynů. K regeneraci filtru pevných částic využije výpary z nádrže!

Continental přináší nová řešení...

Společnost Continental pracuje na komponentech, elektronice, softwaru a vývojových nástrojích pro další omezení škodlivých emisí ze spalovacích motorů Samotné technologie i řídicí systémy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výsledky průzkumu Continental Vision Zero Roadshow: čeští řidiči s přezutím na letní pneumatiky čekají na dobré počasí

Výsledky průzkumu Continental Vision...

Unikátní průzkum Continental Vision Zero Roadshow zná své výsledky. Probíhal v deseti největších českých městech na čerpacích stanicích Shell. Od 3. do 16. dubna byl ve spolupráci se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental vyvíjí systém varující řidiče před akvaplaningem

Continental vyvíjí systém varující...

V budoucnosti bude software schopen včas odhalit nebezpečí vzniku akvaplaningu a zabránit nehodám nebo krizovým situacím při řízení Technologická společnost Continental využívá pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Čtvrtstoletí od spojení české značky Barum s německým Continentalem

Čtvrtstoletí od spojení české značky...

Za svou pětadvacetiletou historii prošel otrokovický výrobce osobních, nákladních i průmyslových pneumatik významným vývojem a rozvojem. Smlouva o joint-venture s koncernem Continental...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental se se svou unikátní novinkou vrací ke kořenům: představuje jedinečný chránič kopyta na gumové bázi

Continental se se svou unikátní novinkou...

Na vývoji speciálního chrániče má zásluhu divize ContiTech a společnost turfcord Novince vyvinuté z elastomeru byla udělena cena za inovaci pro koně „Innovation Pferd“ Inovativní materiál...