Continental testuje automatizované řízení v provozu na německých dálnicích, v budoucnu zamíří i do měst a na okresky

  • Společnost Continental rozšiřuje celosvětové aktivity při zkouškách plně automatizovaného řízení do Dolního Saska
  • Prioritou vývoje zůstává příprava vysoce automatizovaného řízení na sériovou výrobu
  • Testy na německých dálnicích budou doplněny o systémové zkoušky v městském prostředí

Technologická společnost Continental rozšiřuje své globální vývojové aktivity směřující k uvedení bezpečného automatizovaného řízení. Inženýři nyní zkouší prototypy na dálnicích v Dolním Sasku. Vývoj aktuálně pokročil do fáze testování v podmínkách reálného provozu. Prototypy se v něm však vždy pohybují pod dohledem vývojáře na místě řidiče. Continental vyvíjí senzory, palubní počítače, palubní systémy a software pro automatizované řízení nejen v Německu, ale také v Japonsku, Číně a USA.

„Jako technologická společnost chceme zlepšit obecné vnímání automatizovaného řízení. To znamená, že na cestě k sériové výrobě naše systémy neustále testujeme, zkoumáme všechno od čočky po čip, každý bit a byte, které zpracováváme,“ tvrdí Ralph Lauxmann, vedoucí oddělení Systémů a technologií z divize Podvozků a bezpečnosti společnosti Continental. „Automatizované řízení nebude sloužit jen k tomu, aby řidičům ušetřilo čas. Přispěje také k vyšší bezpečnosti silničního provozu a nižším emisím. Proto pracujeme na všech formách automatizovaného a autonomního řízení – pro provoz na dálnicích, ve městech i na parkovištích,“ dodává Lauxmann.

Dálnice, město, parkoviště – technologická trojice

Vedle přípravy vysoce automatizovaného řízení na sériovou výrobu pracuje Continental také na plně automatizovaném, jenž bude do roku 2025 fungovat při jízdě na dálnicích. Vysoce automatizované dálniční řízení umožňuje řidiči vozu přechodně věnovat pozornost i jiným aktivitám. U plně automatizovaného řízení navíc na určitých úsecích cesty odpadá nutnost, aby byl řidič připraven převzít kontrolu nad vozem. Na zkušební platformě Continental Urban Mobility Experience jsou testovány systémy pro robotická taxi do městského provozu. Kromě toho Continental vyvíjí automatizované a autonomní parkování, jenž bude brzy uvedeno do sériové výroby. Cílem společnosti je plynulá automatizovaná mobilita bez nehod.

Další výzva: okresní silnice

V budoucnu bude Dolní Sasko obzvlášť vhodným místem pro testovací jízdy se zkušebním systémem Cruising Chauffeur. Plánované trasy nezahrnují jen úseky dálnic, ale pro další fáze testování i okresní silnice a průjezdy městy. Po automatizovaném řízení na dálnicích, na kterém se pracovalo v posledních letech, se nyní totiž Continental ve střednědobém horizontu chystá k dalšímu významnému kroku: na řadě je podstatně složitější mimoměstský provoz. „Na okresních silnicích se naše systémy musí vypořádat s provozem křížícím cestu vozidlu, střídají se různé typy krajnic a po silnici se, stejně jako ve městě, pohybují i chodci a cyklisté. Tato místa kladou na naše systémy vysoké nároky,“ vysvětluje Lauxmann technologické požadavky.

Continental automatizované řízení.

Každá testovací jízda pod dohledem inženýra

Inženýři hrají rozhodující roli při všech prováděných zkouškách společnosti Continental. Poté, co systémy a algoritmy projdou intenzivními simulacemi na základě velkého množství dat nasbíraných ve skutečném provozu, následuje testování hardwaru a softwaru ve skutečném autě. V něm vždy sedí inženýr, který kontroluje základní funkce a první testy provádí na uzavřeném polygonu společnosti Continental. Teprve potom může vyrazit do skutečného provozu. „Naše testy se vždy zaměřují na interakci mezi různými částmi systému. Tím mám na mysli rozpoznávání prostředí, systémovou architekturu, konektivitu, komunikaci mezi člověkem a strojem, aktuátory, jízdní funkce a chování v případě selhání. Vše musí být koordinované se vším – za všech představitelných vnějších podmínek. Jen tak lze dosáhnout všeobecného přijetí nové technologie,“ říká Oliver Fochler, testovací inženýr společnosti Continental. Obor asistovaného a automatizovaného řízení se ve společnosti Continental rychle rozvíjí.

Senzory vidí víc než lidská bytost

Cruising Chaffeur poskytuje řidičům více než jen citlivou asistenci při řízení. Dokáže také rozpoznat, jestli šofér může převzít řízení a pokračovat v jízdě. Cruising Chaffeur vidí mnohem víc, než čeho si dokážou všimnout řidič a spolujezdec. Pro co nejspolehlivější fungování ve dne, v noci, v dešti i mlze Continental doporučuje svým zákazníkům kombinaci kamer, radarových a lidarových senzorů. Elektronika vozu skládá odděleně pořízené snímky a data ze senzorů, aby vytvořila to, čemu se říká model prostředí. Díky tomu systém rozpozná protijedoucí vozy a silniční značení i v silném protisvětle nebo se dokáže v mlze zorientovat v úsecích, kde probíhají stavební práce.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Systém řízení teploty od společnosti Continental zvýší úspornost automobilů o 25 procent

Systém řízení teploty od společnosti...

Elektromobily získají větší dojezd a kratší čas potřebný k nabíjení Méně emisí: vysoce efektivní termomanagement je nezbytný pro dosažení připravovaných limitů škodlivin v podmínkách...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Continental obstály na zasněžené i mokré vozovce a sklidily úspěch ve víceru prestižních testů

Pneumatiky Continental obstály na...

Pneumatika WinterContact TS860 obsadila první místo v testu německého auto motor und sport (rozměr 205/55 R1 91H) a získala označení „velmi doporučená“. Svoje výsledky obhájila i v testu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental představuje efektivní technologii pro snižování emisí NOX u nákladních aut

Continental představuje efektivní...

Řešení pro dodatečnou úpravu výfukových plynů podporují snahu o radikální snížení emisí NOX u nákladních vozů v rozvážkových službách a dálkové přepravě Uzavřený katalyzátor...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental radí: správným skladováním můžete podstatně prodloužit životnost pneumatik

Continental radí: správným...

Správně skladované nové pneumatiky, bez přístupu slunečního záření, v chladu, v suchu a mimo dosah chemických látek stárnou 17krát pomaleji než při jejich používání Takto uskladněné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modulární pracoviště řidiče: společnost Continental přináší digitální éru i do autobusů

Modulární pracoviště řidiče:...

Přístrojová deska se stává přehlednější, osobitější a také atraktivnější  Modulární pracoviště používá digitální displeje a dotykové panely místo tlačítek Premiéra se odehrála...