Continental se se svou unikátní novinkou vrací ke kořenům: představuje jedinečný chránič kopyta na gumové bázi

  • Na vývoji speciálního chrániče má zásluhu divize ContiTech a společnost turfcord
  • Novince vyvinuté z elastomeru byla udělena cena za inovaci pro koně „Innovation Pferd“
  • Inovativní materiál poskytuje potřebnou pružnost, a vyhovuje tak koňskému kopytu
  • Snižuje namáhání kloubů koně, přináší dokonalé pohodlí a podporuje přirozenou chůzi

Praha, 26. února 2018 – Progresivní novinkou se společnost Continental vrací do doby svého vzniku na konci 19. století. V tomto období se v hlavním závodě v Hannoveru vyráběly výrobky z měkké gumy a pogumované tkaniny pro jízdní kola a kočáry tažené koňmi. Společnost se však nyní nesoustředí na cestující v kočáře, ale na pohodlí tažné síly těchto vozů – koní a jezdců v jejich sedle. Divize ContiTech ve spolupráci s výrobcem materiálů turfcord uvedla do výroby nový typ chrániče koňských kopyt. Výrobek byl již oceněn na výstavě Pferd & Jagd („Kůň a lov“).

Nový produkt je výsledkem dlouhého vývoje, který přináší revoluci v péči o koně.

Milovníci koní zbožňují pohyb na koňském hřbetě, ať už jde o elegantní klus, nebo rychlý cval. Předpokladem k tomu, jak si užít jízdu na koni, je dokonalý kontakt se zemí. Společnost Continental využila mnohaleté zkušenosti s vývojem a výrobou pneumatik, u nichž je rovněž kontakt s vozovkou velmi důležitý. Speciální chránič tedy zabezpečí stabilní chůzi koně na jakémkoliv povrchu. Inovativní řešení pro koně z materiálu turfcord je k dispozici od poloviny října 2017 a již získalo ocenění za inovaci na prestižní německé výstavě jezdeckých a loveckých potřeb Pferd & Jagd.

Nový produkt je výsledkem dlouhého vývoje, který přináší revoluci v péči o koně. Na rozdíl od ostatních chráničů kopyt z elastomeru zůstává turfcord připevněný ke kopytu až osm týdnů (tedy stejně jako běžná podkova) a nejde jen o dočasné řešení. Unikátní strukturou se rovněž liší od standardních podkov používaných, jako ochrana před nadměrným zatížením, již více než 1000 let. Jelikož běžně užívaná podkova vyrobená z kovu je těžká a příliš pevná, narušuje přirozený chod koně a kopyto nemůže plnit svoji tlumicí funkci. Kovová podkova zároveň zkracuje délku kroku koně až o 10 %, kvůli čemuž je zvíře pomalejší. Další nevýhodou klasické podkovy je, že se připevňuje přímo na kopyto speciálními hřeby. To představuje námahu nejen pro podkováře s úpravou rohoviny a okováním, ale i nadměrný stres pro samotné zvíře. Připevňování podkovy hřeby také narušuje rohovinovou vrstvu kopyta. To zabraňuje zdravému růstu kopyta v průběhu šesti až osmi týdnů nošení podkovy.

„Chtěli jsme vytvořit alternativu k podkovám, která by představovala trvalou ochranu kopyt bez všech nevýhod tradičního kovového řešení. Díky skvělým vývojářům se nám tohoto cíle konečně podařilo dosáhnout. Jsme hrdí na ocenění, kterého se nám dostalo na veletrhu Pferd & Jagd,“ říká Erich Buschmann ze společnosti turfcord.

Při vývoji nového materiálu celé roky asistovala tréninková dílna společnosti Continental v Korbachu. Inovativní chránič kopyta pak vyrábí společnost ContiTech ve svém závodě v hannoverské části Stöcken. „S našimi zkušenostmi v oblastech výroby a elastomerů se nám podařilo dosáhnout další optimalizace materiálu turfcord, abychom ho mohli připravit do výroby,“ vysvětluje Kai Frühauf, ředitel společnosti ContiTech Vibration Control.

Chránič z turfcordu je dostupný v podobě dvou provedeních rozlišujících přední a zadní kopyta, přičemž každý model se dodává ve dvanácti velikostech. Podkovář je připevňuje pomocí speciálního lepidla během pravidelného strouhání kopyta. Chránič pak lze bezbolestně odstranit a vyměnit jen pomocí kleští a rašple při běžném strouhání. Dá se tak úplně vyhnout namáhavému připevňování podkovy hřeby, které je problematické hlavně pro citlivější zvířata. Chránič se nosí šest až osm týdnů a během této doby se s kopytem dokonce zvětšuje. Jelikož je materiál lehký a tlumí nárazy, snižuje namáhání kloubů zvířete. „Tak dosáhneme toho, že se kůň cítí jako by vůbec nebyl okovaný,“ tvrdí Buschmann.

Erich Buschmann vlevo Martin Lang a Joachim Küster s cenou Innovation Pferd.

Od nápadu k oceňovanému produktu

Ochrana kopyta z turfcordu zapůsobila na porotu na výstavě Pferd & Jagd a vyhrála cenu za inovativní produkt pro koně „Innovation Pferd“. Aby bylo zajištěno, že je produkt používán správně ke spokojenosti zákazníků, je v současnosti prodáván pouze prostřednictvím akreditovaných a licencovaných podkovářů. Zároveň společnost nabízí školení a kurzy s cílem poskytnout odborné znalosti o tom, jak turfcord správně používat.

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...