Citroëny C-Elysée WTCC s vynikajícími výsledky na FIA WTCC na okruhu v Suzuce (25. – 26. 10. 2014)

Pechito ve stopách J.M.Fangia se stal mistrem světa 2014.

1peusvyc999

Díky José María Lópezovi

– si Citroën dva týdny po vítězství v Poháru konstruktérů mistrovství světa rozšířil svou sbírku o titul mezi piloty. Závodní víkend na okruhu v Suzuce viděl rovněž deváté prvenství Pechita v této sezoně. Na podiu v prvním závodě nechyběl ani Sébastien Loeb. José María López je prvním Argentincem od dob Juana Manuela Fangio před 57 lety, který vyhrál mistrovství světa v motoristickém sportu. K tomuto triumfu se přiblížil už v sobotu, když vybojoval pole position pro první závod. Pilotovi Citroënu s číslem 37 by k titulu FIA WTCC stačilo zajet čtvrté místo, nicméně chtěl vše zařídit ve velkém stylu.

José María López hned po zhasnutí startovních světel

– předvedl svůj nejlepší start za celou sezonu a před první zatáčkou vedl před Yvanem Mullerem. Sébastien Loeb, který vyrážel ze startovního roštu jako třetí, neměl dobrý začátek a na konci prvního kola už byl za Tomem Chiltonem a Hugem Valente pátý. Oba vedoucí Citroëny se ostatním vzdalovaly těsně po boku. Ale o několik kol dále měl Yvan Muller defekt zadní pneumatiky. Jeho obavy byly naplněny a čtyřnásobný světový šampion musel v polovině závodu odstoupit. To hovořilo jasnou řečí o držiteli titulu mistra světa, nicméně celý tým zůstal stoprocentně soustředěný. První vůz a José María López se blížil k zaslouženému úspěchu, zatímco druhý Citroën se Sébastienem Loebem dojížděl v balíku. Souboj mezi Chiltonem a Valentem nahrál Loebovi, který se prosmýkl opět na třetí pozici.

V cíli závodu tak mohl Citroën Total Team slavit s novým světovým šampionem, který oblékl pro Argentinu typický azurovo-bílý dres s číslem 37.

Ale i přes všeobecné úsměvy museli mechanici připravit vozy pro druhý závod

Loeb, Muller a López startovali z pozic číslo 8, 9 a 10. Yvan Muller se v první zatáčce stihl protáhnout kolem svých největších soupeřů. Na konci prvního kola byl šestý před Sébem a Pechitem. Všechny tři Citroëny byly na sebe těsně nalepené za Hugem Valentem. Muller zkusil štěstí v pátém kole. Dva vozy měly kolizi a Valente byl nucen odstoupit. López využil mezery k tomu, aby se dostal před Loeba. Až do šachovnicového praporku už ke změnám nedošlo a Citroëny dojely na 5., 6. a 7. místě.

Výsledky závodu 1

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +8’’473
  3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +9’’693
  4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +10’’414
  5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1) +12’’153

Nejrychlejší kolo: José María López en 2’09’’279

 Výsledky závodu 2

  1. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
  2. Dusan Borkovic (Chevrolet RML Cruze TC1) +1’’725
  3. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +4’’360
  4. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’497
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’116
  6. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’346
  7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6’’665

Nejrychlejší kolo: Gabriele Tarquini en 2’09’’063

 Mistrovství světa – pořadí pilotů

  1. José María López 422
  2. Yvan Muller 305
  3. Sébastien Loeb 275
  4. Tiago Monteiro 174
  5. Norbert Michelisz 169

 Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Citroën Total 927
  2. Honda 649
  3. Lada 371

Co také řekli…

Yves Matton, šéf Citroën Racing:

„José María López je skvělým mistrem světa, pro Citroën, pro Argentinu i pro FIA WTCC! Jsme šťastní, že jsme mu pomohli vyhrát titul. Je to závodník, který nezáří jen svými výkony, ale také lidskými vlastnostmi. Po vítězství v Poháru konstruktérů je tento titul dalším naším úspěchem ve světovém šampionátu po dvou týdnech. Za poslední čtvrt století se podařilo Citroën Racing vyvinout ojedinělé know-how, které mu dovolilo triumfovat v různých disciplínách – rally – raidech, WRC a nyní i ve WTCC. Tato stabilita se zrodila z naší soudržnosti, která se ukázala jako klíčová pro úspěch v naší první sezoně v této disciplíně.“

José María López:

„Je to úžasný pocit. Stejně jako kdykoli před tím musím poděkovat všem lidem. Děkuji mé rodině, všem, kteří mi pomáhali, i když to bylo vždy těžké, a také Citroënu za šanci, kterou jsem dostal při řízení C-Elysée. Díky také všem inženýrům a mechanikům. Všem stejně, protože se o moje auto starají společně. Je opravdu zvláštní vyhrát právě tady, na okruhu, který patřil mezi nejoblíbenější Ayrtona Senny. On tady vyhrál dva tituly a já jsem pyšný, že se mi podařilo udělat stejnou věc. Je pro mě ctí, že jsem napodobil Juana Manuela Fangia jako argentinského mistra světa. Hlavně díky jemu naše země miluje motoristický sport a jsem hrdý na to, že jsem ji mohl reprezentovat ve FIA WTCC.“

Sébastien Loeb:

„Měl jsem strašný start závodu číslo 1. Mačkal jsem špatná tlačítka. Byl jsem na startu pátý, a bylo obtížné najít na tomto okruhu nějakou skulinu. Zůstával jsem ale s piloty přede mnou v kontaktu a hledal sebemenší příležitost. Nakonec se těsně před koncem jedna naskytla. Je skvělé se zase dostat na podium.“

Yvan Muller:

„Tento víkend byl tak trochu reprezentativní pro celou moji sezonu. S chronickým nedostatkem úspěchu. Brzo v závodě číslo 1 jsem cítil, jak moje zadní kolo prokluzuje, aby se píchnutí pneumatiky později potvrdilo. Do druhého závodu jsem odstartoval dobře přilepený na Huga Velenteho. Nebylo snadné se před něho dostat.“

 Více na http://www.citroen.cz

 

 

 

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA oceněna za technologické řešení ochrany svých značek

Skupina PSA oceněna za technologické...

Globální síť pro boj proti padělatelství (Global Anti-Counterfeiting Network) udělila dne 7. června 2017 u příležitosti mezinárodního dne boje proti padělatelství skupině PSA cenu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce.

Skupina PSA dala 28. a 29. března...

První testy vozu se samočinným řízením skupiny PSA pro veřejnost jsou odstartovány! Testy pro veřejnost jsou součástí  programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ -Autonomní vozy pro všechny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE: PŘECHÁZÍME NA ELEKTŘINU

CITROËN E-BERLINGO MULTISPACE:...

Vůz Citroën Brelingo, který je již více než 20 let referencí ve světě prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, přináší moderní praktické odpovědi na očekávání svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově představí na Valašce na českém šampionátu v rallye 24. – 26. března ve Valašském Meziříčí a Kopřivnici

Pohárové Peugeoty 208 R2 se premiérově...

V okolí obou měst se uskuteční JANČA – 36. Valašská rally Valmez. Peugeot Total Rally Cup 2017 – se bude v rámci tohoto podniku poprvé prezentovat na českých tratích. Do hodnocení...