České Radiokomunikace mají už pětinu vozového parku na CNG, za rok ušetřily 50 % nákladů na pohonných hmotách

České Radiokomunikace (ČRa) zařadily přesně před rokem jako první z velkých firem do svého vozového parku model ŠKODA Octavia G-TEC, automobil s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG).

1skodaacrradio1000

1skodaacrradiobb1000

ČRa mají nyní automobilů s pohonem na stlačený zemní plyn již přes 30

– podíl aut s CNG tak dosahuje ve vozovém parku 20 %. Po roce provozu vyhodnotily ČRa úsporu za pohonné hmoty, dosahuje půl milionu korun ve srovnání s provozováním stejných vozů s motorem TDI.

Kromě úspory finanční šetří vozy ŠKODA Octavia G-TEC také

– životní prostředí, produkují o 25 % až 35 % méně CO2. Vozy ČRa s pohonem na CNG mají průměrný měsíční nájezd 3100 km, což celkově každý měsíc představuje více než 93 000 km. Ročně tedy přes jeden milion km.

„V první vlně jsme zatím vyměnili 30 vozů. Prokázané úspory nás přesvědčily o výhodnosti tohoto typu automobilů a v obměně vozového parku budeme nadále pokračovat. V horizontu dvou let bychom měli mít naprostou většinu aut s pohonem na CNG,“ říká Tomáš Sova, Head of Procurement & PMO. „Zaměstnanci jsou s vozy s pohonem na CNG spokojeni. Obavy, například z bezpečnosti, panovaly spíše z neznalosti a vlastní provoz je zcela rozptýlil,“ doplňuje Tomáš Sova.

CNG bývá označován jako palivo budoucnosti

V porovnání s podobně výkonnými benzinovými agregáty dosahují motory na CNG o více než čtvrtinu méně emisí CO2. V případě mnohem škodlivějších uhlovodíků jsou sledované emise nižší dokonce až o 80 procent. Vozidla na CNG neprodukují prachové částice (PM10) a již mnoho let plní emisní normu EURO6, která začala platit od září 2014. Vzhledem k tomu, že je CNG skladován v silnostěnných tlakových lahvích a má pojistky úniku plynu, je zcela bezpečný. Výhodou je i jeho vysoká zápalná teplota oproti jiným palivům. Volně se navíc rozptyluje a lze snadno odvětrat, takže nehrozí, že by kontaminoval půdu nebo byl rizikem v garážích.

Palivo CNG je nejrozšířenějším alternativním palivem

Po celém světě jej využívá na 17,5 milionu vozidel. Velmi oblíbeným pohonem je například v Indii (4,5 mil.), Iránu (3,3 mil.), Pákistánu (2,7 mil.) nebo v Brazílii (1,7 mil.). V sousedním Německu jezdí takových dopravních prostředků na 96 tisíc. V Česku jich je zatím pouze přes šest tisíc.

České Radiokomunikace a.s. (ČRa) jsou leaderem v poskytování digitální infrastruktury

Kromě vysílacích služeb se firma zaměřuje na propojování světa televize, rádia a internetu. Provozuje vlastní datová centra a svým zákazníkům poskytuje špičkový výpočetní výkon. ČRa disponují vlastní optickou páteřní sítí a díky silné vysílací infrastruktuře mohou nabídnout zákazníkům i bezdrátové řešení, případně připojení blízkých lokalit pomocí optických vláken.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...