České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů zahájilo činnost

Na tiskové konferenci včera 3. listopadu byli přítomni seznámeni s cíli tohoto sdružení.

„Prevence, výchova, osvěta jsou vždy tou nejlepší cestou, jak řešit problém od jeho kořene a natrvalo, to znamená nejen tehdy, když zrovna někdo dohlíží,“ charakterizoval základní smysl nově vzniklého sdružení České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů (zkráceně Fórum PSR) předseda jeho představenstva Martin Petrášek.


Sdružení, jehož zakládajícími členy jsou společnosti Alkometa, Allied Domecq, Global Spirits, Jan Becher – Karlovarská Becherovka, Maxxium Czech a Stock Plzeň – Božkov má za hlavní cíl poskytovat veřejnosti i státním institucím informace ohledně rozumné a zodpovědné konzumace alkoholických nápojů a věnovat se prevenci zaměřené na minimalizaci škodlivých následků zneužívání alkoholu.


Jako zcela základní materiál představilo Fórum PSR svůj etický kodex, který významným způsobem reguluje reklamní působení společností, které jsou v něm sdruženy, především na mládež do osmnácti let a další rizikové skupiny. V kodexu se kromě jiného členové zavazují k tomu, že jejich reklama nebude zaměřená na děti a osoby mladší 18 let a nebude umísťována do médií, jejichž cílovou skupinu tvoří především osoby mladší 18 let, dále nebudou konzumaci alkoholu spojovat se sexuálním úspěchem a jejich reklamy nebudou navozovat dojem, že konzumace alkoholických nápojů může vést ke společenskému úspěchu či k popularitě. S kodexem budou seznámeny i reklamní agentury a subjekty public relations a budou vedeny, aby v jeho duchu zajišťovaly odpovědně svou činnost.


Zvláštní pozornost je věnována i problematice řízení pod vlivem či po požití alkoholu. Fórum PSR podporuje dosud největší preventivní kampaň zaměřenou na prevenci konzumace alkoholu v silničním provozu. Kampaň bude probíhat od začátku listopadu 2003 a dále pokračovat i v roce 2004


Jak na tiskové konferenci zdůraznila paní Carole Brigaudeau z The Amsterdam Group, sdružení, které na evropské úrovni koordinuje činnost asociací věnujícím se sociálním aspektům konzumace alkoholu, aktivní podpora podobných kampaní ze strany výrobců a dovozců alkoholických nápojů je zcela v souladu se současným trendem v  Evropské unii.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai navázal nové partnerství v oblasti umělé inteligence se startupem DeepGlint

Hyundai navázal nové partnerství v...

Partnerství se společností DeepGlint umožní využívat umělou inteligenci v mnoha oblastech podnikání, zvyšovat kvalitu produktů i spokojenost zákazníků K realizaci „vodíkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První český hybridní vůz. Nový Hyundai Tucson s technologií MHEV 48 V.

První český hybridní vůz. Nový...

Společnost Hyundai spustila 1. června 2018 v Nošovicích u Frýdku-Místku výrobu hybridního modelu Tucson s technologií MHEV 48 V. Jedná se tak o první hybridní vůz vyráběný na území České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Motor Europe: Projekt Adventure Roads přivádí Hondu Africa Twin na jižní polokouli

Honda Motor Europe: Projekt Adventure...

Honda Motor Europe s potěšením oznamuje, že po nadšené odezvě na úvodní ročník 2017 přichází s další akcí v rámci programu Adventure Roads, který v průběhu března 2019 jezdcům nabídne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal mezi 20 největších firem v ČR

ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal...

Společnost ARMEX GROUP se poprvé ve své 27leté historii dostala mezi 20 největších firem v České republice. V hlavním žebříčku zveřejněném organizací Czech Top 100 obsadila díky svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars představuje nový sportovní sedan Volvo S60: první vůz Volvo, který se bude vyrábět v USA

Automobilka Volvo Cars představuje nový...

Prémiová automobilka Volvo Cars dnes při příležitosti slavnostního otevření své první továrny na území USA, postavené v Charlestonu v Jižní Karolíně, odhalila nový prémiový sportovní...