Češi stále častěji využívají možnosti koupě dražších ojetých vozů na splátky. Důvodem je zejména zlepšující se finanční situace v Česku!

Většině Čechů ještě před sedmi lety připadalo naprosto nemyslitelné zabývat se možností financování vozů, natož pak uvažovat o koupi dražších automobilů.

Do roku 2010 bylo hlavní, že auto jezdilo, na co tedy řešit pohodlí či bezpečnost

Od roku 2010 se však preference českých klientů začaly v oblasti exkluzivity a bezpečí vozů výrazně proměňovat, s čímž souvisí i zvýšený zájem o financování vozů. Důvodem je stále se zlepšující ekonomická situace a trend vyhledávat kvalitu za přijatelnou cenu. Vyplynulo to z dlouhodobého sledování vývoje a trendů financování ojetých vozů společnosti AAA AUTO.

Češi si stále častěji vybírají pohodlnější, bezpečnější, luxusnější a tedy i dražší vozy

Tím roste jejich průměrná cena i průměrná cena financovaných ojetin. A to ne zrovna o malé částky. Zatímco v roce 2010 činila průměrná částka auta na splátky 150 000 korun, o rok později byla částka již o deset tisíc vyšší a v roce 2016 se vyšplhala až na 210 000 korun.

U Mototechny, jež klientům zprostředkovává ještě o třídu luxusnější vozy

– je tento trend mnohem markantnější. Jen za pouhé tři roky došlo k nárůstu průměrné ceny z 250 tisíc na 360 tisíc korun. Pozoruhodné však je, že vývoj akontace, tedy vstupní splátky, jde přesně opačným směrem. Běžný zájemce o financování ojetých vozů v roce 2010 zaplatil 30% akontaci, zatímco v roce 2016 byla akontace pouze 24 % z ceny vozu.

Obdobný vývoj můžeme shledat také u průměrné měsíční splátky

Ta se rok od roku snižuje. Důvodem je neustále se měnící produktová nabídka, která přináší dokonalejší služby šité zákazníkovi přímo na míru. Díky tomu je tak dnes stále častěji možné získat úvěr za výrazně výhodnějších podmínek než tomu bylo před sedmi lety. Druhým důvodem pak může být i to, že klienti preferují stanovení delší doby splátky. To je vidět například na tom, že v roce 2010 byla průměrná splátka uzavřena na 52 měsíců, zatímco v roce 2016 už to bylo na 64 měsíců. Zákazníci tedy považují za důležitější mít stále na kontě nějakou finanční rezervu, počítat s tzv. zadními vrátky i na úkor toho, že budou muset splácet úvěr po delší dobu.

Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO, zdůraznila:

„Lidé se dnes nechtějí vydávat z finančních rezerv, zároveň však chtějí vyšší kvalitu, a proto poměr prodaných vozů formou financování s našimi renomovanými partnery neustále roste. V případě Mototechny je pak prodej ojetin prostřednictvím financování ještě významnější a tvoří celkem 2/3 všech prodejů. Což ve výsledku znamená, že se jen od roku 2013 téměř zdvojnásobil. A my věříme, že podobný trend bude i nadále pokračovat. Kvalita a bezpečnost je v oblasti ojetých vozů pro lidi dnes mnohem důležitější než skutečnost, že se zadluží. I proto se uchylují k variantě pořízení ojetého vozu formou financování, která je pro ně dlouhodobě přijatelná.“ 

 Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – ePojisteni.cz ligy.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Dunlop oznámila, že v březnu příštího roku uvede na trh čtvrtou novinku ve svém portfoliu hypersportovních pneumatik

Značka Dunlop oznámila, že v březnu...

Pneumatiky Dunlop SportSmart TT vyvinula tak, aby naplnily požadavky jezdců nejnovějších sportovních motocyklů a výkonných naháčů, kteří chtějí používat stejné pneumatiky na volné jízdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi oslavuje měsíční mise Apollo výjimečným reklamním spotem

Audi oslavuje měsíční mise Apollo...

Dne 7. prosince 1972 se uskutečnila poslední mise na Měsíc programu Apollo. Přesně o 45 let později připomíná Audi tuto historickou událost – speciálně k tomuto účelu natočeným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dětská dopravní nadace (DDN), která pomáhá dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách, letos podpořila 31 dětí částkou ve výši 515 000 korun

Dětská dopravní nadace (DDN), která...

Za dvacet jedna let svého působení rozdala již 11 milionů korun, které slouží zejména na podporu studia sirotků na středních a vysokých školách. Generální ředitelka AAA AUTO a předsedkyně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahájil odpočítávání do zahájení výroby prvního modelu I.D. –  100 týdnů před spuštěním výroby

Volkswagen zahájil odpočítávání do...

Šéf značky Diess: „Přípravy na novou éru cenově dostupné elektrické mobility vstupují do poslední fáze.“ Největší produktová a technická ofenziva v historii značky Volkswagen –...