Bridgestone vyzval zástupce tisku, aby v testech porovnali prémiové pneumatiky s levnými dováženými pneumatikami

Provedené testy potvrdily výhodu prémiových pneumatik z hlediska bezpečnosti.

1bridesa1000

1bridesb1000

1bridesc1000

Bridgestone, největší výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě

– názorně předvedl přednosti svých prémiových pneumatik na speciální novinářské akci, která se uskutečnila na evropském zkušebním polygonu Bridgestone v Aprilii nedaleko Říma. Cílem bylo ukázat zástupcům evropského tisku, že pneumatiky prémiové kvality podávají výrazně lepší výkony než levné dovážené produkty, zejména v oblasti bezpečnosti. Více než 60 novinářů ze sedmi evropských zemí se mohlo o tomto rozdílu přesvědčit na vlastní kůži v rámci řady workshopů… za volantem na testovací dráze!

Jake Rønsholt, generální ředitel obchodní jednotky Consumer Business Unit ve společnosti Bridgestone Europe, k tomu říká: „Bridgestone chce rozšířit svou evropskou osvětovou kampaň zaměřenou na pneumatiky. Abychom toho dosáhli, rozhodli jsme se dát novinářům příležitost přesvědčit se na vlastní kůži o skutečných rozdílech v úrovni bezpečnosti mezi prémiovými pneumatikami a levnými dováženými produkty.“

Pneumatiky: zásadní pilíř bezpečnosti, ale slabé vnímání jejich důležitosti spotřebiteli

Bridgestone pořádá osvětové kampaně, protože si mnozí spotřebitelé neuvědomují, jak důležité jsou pneumatiky pro jejich bezpečnost. Považují pneumatiky za běžné zboží: kulatý, černý kus gumy, který se žel musí občas vyměnit. Za vynucenou koupi! Navíc existuje obrovský rozdíl mezi tím, co mnozí spotřebitelé od pneumatiky požadují („bezpečnost“, zejména na mokru), a tím, co ve skutečnosti dělají, aby tohoto cíle dosáhli – kupují levné pneumatiky, o které následně řádně nepečují.

Workshopy demonstrují vynikající bezpečnost prémiových pneumatik

S přihlédnutím k těmto skutečnostem se Bridgestone rozhodl přesvědčit novináře řadou workshopů v rámci akce „Prémiová bezpečnost Bridgestone“ o tom, že prémiové pneumatiky podávají skutečně lepší výkony, zejména z hlediska bezpečnosti na mokru, a to prostřednictvím ukázkových jízd i osobních zkušeností za volantem.

První workshopy se uskutečnily

– na zavlažované ploše okruhu, zvané „černé jezero“, s vozem Golf VII 2.0 TDI. Řidiči se mohli přesvědčit o rozdílu mezi prémiovými pneumatikami Bridgestone Turanza T001 a levnými dováženými pneumatikami při průjezdu zatáčkou s mokrým povrchem a při akvaplaningu. Měřicí zařízení V-Box ve vozu zaznamenávalo skutečné brzdné dráhy při brzdění na mokru. Novináři se přesvědčili, že průměrná brzdná dráha prémiových pneumatik Bridgestone byla v porovnání s levnými dováženými pneumatikami o 4 metry kratší. To je délka průměrného vozu, což představuje obrovský rozdíl při brzdění v nouzové situaci v městském provozu.

A co je ještě důležitější, v okamžiku, kdy vůz s prémiovými pneumatikami již stojí, jede VW Golf vybavený levnými pneumatikami ještě rychlostí 22 km/h, což by bezpochyby vedlo k materiálním škodám v případě nárazu do vozidla vpředu, nebo k ještě horším následkům při střetu s chodcem.

Aby si mohli účastníci akce udělat ještě úplnější představu

– čekal je následně workshop s testy na suché dráze. Zde si mohli novináři pneumatiky porovnat a přesvědčit se o větší stabilitě a jistotě řízení s pneumatikami Turanza při průjezdu zatáčkou, slalomu a vyhýbacím manévru.

Ještě vyšší bezpečnost a komfort pneumatik s technologií run-flat

Druhá řada workshopů demonstrovala výhody pneumatik s technologií run-flat v oblastech aktivní a pasivní bezpečnosti. Bridgestone je již mnoho let průkopníkem pneumatik run-flat (RFT). Novináři nejprve sledovali porovnání situací, v nichž dojde k poškození pneumatiky za rychlé jízdy. Byli svědkem aktivní bezpečnosti pneumatik run-flat, kdy vůz vybavený pneumatikami Bridgestone Potenza S001 RFT bezpečně pokračoval v jízdě požadovaným směrem i po ztrátě tlaku, protože poškozená pneumatika zůstala pevně na svém ráfku. Zatímco řidič vozu na běžných pneumatikách ztratil v důsledku poškození pneumatiky kontrolu nad vozem. Účastníci byli následně vyzváni, aby pneumatiku opravili prostřednictvím sady pro opravu pneumatiky a vyměnili kola na krajnici. Mohli si tak uvědomit nebezpečí a nepohodlí spojené s tímto řešením v bezprostředním porovnání s bezpečností, pocitem jistoty a pohodlím, které poskytují pneumatiky RFT.

Nižší cena může znamenat vyšší náklady

Po porovnání všech naměřených hodnot a sečtení hlasů se účastníci shodli na tom, že prémiová pneumatika Turanza poskytuje mnohem vyšší úroveň bezpečnosti na mokru a suchu než levné dovážené pneumatiky.

Skupina novinářů došla k velmi důležitému závěru

Pokušení krátkodobě ušetřit zakoupením levných dovážených pneumatik cca 3300 Kč (v případě 4 testovaných pneumatik) by se mohlo proměnit v drahou volbu vzhledem k vyššímu riziku nehody kvůli delší brzdné dráze, která by měla za následek fyzické zranění a materiální škody.

Bridgestone Europe

Bridgestone Europe NV/SA s evropskou centrálou v belgickém Bruselu je klíčovou divizí Bridgestone Corporation, největšího výrobce pneumatik a gumárenských produktů na světě se sídlem v Tokiu. V Evropě Bridgestone provozuje vývojové a výzkumné centrum, 8 továren a má zastoupení ve více než 30 zemích s celkem 12 500 zaměstnanci. Pneumatiky vyvíjené a vyráběné v Evropě jsou rovněž exportovány mimo evropské teritorium.

V České republice působí Bridgestone od roku 1994

Do ČR dodává kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových a zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Sídlo společnosti je v Praze.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...