Bridgestone DriveGuard – osobní zkušenost

Určitě už jste se vy nebo nějaký váš známý setkal s defektem pneumatiky. Já si dobře pamatuji na svou zatím jedinou zkušenost s touto nepříjemnou situací. Na dálničním obchvatu Olomouce 31.12. v asi 22 hodin večer. Nejnevhodnější doba. Ale upřímně, píchlá pneumatika nepřijde vhod nikdy.

Bridgestone přišel s řešením. Nevynalezl nezničitelnou pneumatiku (to by byl sám proti sobě), ale pokud už k defektu dojde, nemusíte nutně ihned zastavit a měnit za rezervu. Hlavně na dálnici je to velký hazard s vlastním životem. Pneumatika DriveGuard vám umožní pokračovat v jízdě ještě dalších 80 kilometrů maximální rychlostí 80 km/h. Můžete tak bezpečně dojet třeba domů a ráno se vydat do pneuservisu, nebo, když už jsem zmínil dálnici, dostat se například na parkoviště či čerpací stanici a počkat na odtahovku. Zní to jako z teleshoppingu Horsta Fuchse? Vyzkoušeli jsme to!


Ve videu můžete vidět, že jsme pneumatiku propíchli hřebíkem. Díky zesíleným bočnicím to byla větší námaha, než by se dalo čekat. Abychom docílili efektu prázdné pneumatiky, ještě jsme z ní vypustili přes ventilek zbytek vzduchu a vydali se na cestu.

V Octavii 4 dospělí a hurá do města. Zkoušeli jsme opakovaně kruhové objezdy, brzdy, rozjezdy a musím říct, že Bridgestonky překvapily. Možná až moc. Běžný řidič v moderním autě s elektronickým posilovačem téměř nic nepozná. Auto táhne do strany jen minimálně.

Mít puštěné rádio ani bychom možná nezaznamenali zvýšený hluk a vibrace od prázdné pneumatiky. Aby nedošlo k přehřívání gumy jsou na bocích DriveGuardů malé „ploutvičky“. Ty usměrňují proud vzduchu a pneumatiku tak ochlazují. Vše je názorně popsáno ve videu výše.

S Bridgestone DriveGuard se dá v případě defektu opravdu bezpečně jezdit. Dokonce si troufnu říci, že řada řidičů pozná defekt, až když z auta vystoupí a podívá se na kolo. Co mě naopak překvapilo nemile byla nová Octavia. V ní se vůbec neaktivovalo upozornění na prázdnou pneumatiku. Zkoušel jsem i opakovaně nastartovat a rozjet se s prázdným předním kolem na 80 km/h, ale Škodovka s novou tváří se „tvářila“ jako by se nic nedělo. Kde asi udělali soudruzi chybu …

Výhoda DriveGuard pneumatik je v tom, že narozdíl od Run Flatů je můžete použít na téměř jakékoliv auto. Nepotřebujete ani speciální ráfek.

Na suché cestě nejsou tyto Bridgestony nijak hlučné a na mokru také dlouho odolávají aquaplaningu. Co víc – na štítku se pyšní „áčkovým“ hodnocením. Za sebe mohu říct, že mě velmi mile překvapily.

Další informace z tiskové zprávy:

 

Značka Bridgestone proslula vývojem výjimečných a průkopnických technologií a její nová pneumatika DriveGuard je revoluční v následujících ohledech:

  • Možnost použití pro všechny osobní vozy bez ohledu na výrobce nebo model. Pneumatika Bridgestone DriveGuard není určena výlučně pro prvovýbavu specifických značek nebo modelů osobních vozů a může být pořízena pro většinu osobních vozů vybavených systémem TPMS, který je od listopadu 2014 povinnou výbavou nových osobních vozů prodávaných v Evropě. Na základě stavu vozového parku z roku 2016 by tak mohlo být pneumatikami DriveGuard potenciálně vybaveno 32 milionů vozidel.

  • Jedinečné řešení pro prakticky všechny druhy poškození pneumatiky (včetně bočnice a běhounu), které se liší od ostatních systémů pro zajištění mobility s poškozenou pneumatikou (např. těsnicí prostředek). Průkopnická technologie DriveGuard používá patentovanou, technicky vyspělou konstrukci chladicích žeber v kombinaci s vyztuženými bočnicemi, které jsou díky své odolnosti schopny plnit nosnou funkci. Pro řidiče to v případě poškození pneumatiky znamená zachování ovladatelnosti vozidla a možnost bezpečně a komfortně pokračovat v jízdě dalších 80 km rychlostí až 80 km/h, aby mohl bezpečně opravit nebo vyměnit pneumatiku. Z toho vyplývá ještě větší pocit jistoty v případě poškození pneumatiky.

  • Provozní vlastnosti „bez kompromisů“. Pneumatika Bridgestone DriveGuard nabízí nejlepší provozní vlastnosti ve své třídě bez kompromisů při jízdě na mokrém povrchu a z hlediska valivého odporu, což dokládají vynikající hodnocení na informačním štítku EU (A za výkon na mokru a C za valivý odpor) i výsledky nezávislých testů organizace TÜV SÜD. Z nich je patrné, že Bridgestone DriveGuard dosahuje vynikajícího hodnocení v disciplínách, které jsou pro řidiče důležité, například bezpečnost na mokrém povrchu. Pneumatika DriveGuard se tak řadí do čela z hlediska bezpečnosti silničního provozu.

V uplynulých čtyřech letech se muselo 60 % řidičů potýkat s nepříjemnými důsledky poškození pneumatiky, mezi něž patří pocity bezmoci a nejistoty v kombinaci s časovou ztrátou až 3 hodiny. Nyní dozrála doba k nové definici bezpečnosti pneumatik. Bridgestone DriveGuard je výsledkem neutuchajícího úsilí společnosti Bridgestone o zvyšování bezpečnosti silničního provozu – prakticky za všech podmínek. Nová pneumatika dokáže zabránit nehodám v důsledku proražení pneumatiky, náhlé ztráty tlaku nebo jiného druhu poškození pneumatiky.

„Bridgestone DriveGuard umožní řidiči pokračovat v jízdě a vyhnout se tak bezprostředním nesnázím a nebezpečným situacím, k nimž může dojít po ztrátě tlaku v pneumatice. V rámci příslušných omezení rychlosti jízdy a ujeté vzdálenosti si mohou řidiči sami rozhodnout, kdy a kde si nechají pneumatiku vyměnit. Naše revoluční technologie přispěje ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a řidičům poskytne ještě větší pocit jistoty,“ říká Tom Adams, ředitel prodeje na trhu náhradní spotřeby ve společnosti Bridgestone Europe.

Jak DriveGuard funguje?

Bridgestone DriveGuard je v čele inovací díky nejmodernější technologii, která přináší novou úroveň mobility. Pneumatika DriveGuard nabízí:

  • Mobilitu i po ztrátě tlaku díky:
  • Optimalizovaným, vyztuženým a odolným bočnicím, které nesou hmotnost vozidla po náhlé ztrátě tlaku v pneumatice. Tím je zachována ovladatelnost vozidla pro bezpečné ujetí 80 km rychlostí až 80 km/h
  • Kordové tkanině kostry z vyspělého polyesteru, která je velmi odolná vůči zahřívání, což prodlužuje životnost pneumatiky
  • Směsi Nano Pro-Tech, která snižuje tření mezi molekulami uhlíku, čímž minimalizuje tvorbu tepla v bočnicích a pomáhá pneumatice udržet si svůj tvar
  • Technicky vyspělé konstrukci chladicích žeber na bočnicích. Žebra odvádějí větší množství tepla z bočnic směrem k ráfku, čímž chrání pneumatiku a zvyšují bezpečnost a odolnost
  • Ovladatelnost na mokrém povrchu díky:
  • Výjimečné odolnosti vůči akvaplaningu: lamely s optimalizovaným rozmístěním hlubokých drážek v centrální části dezénu
  • Vynikajícím vlastnostem při průjezdu zatáčkou: propojené bloky v ramenní oblasti s optimalizovaným rozložením tlaku na styčnou plochu
  • Krátkým brzdným vzdálenostem: směs s vysokým obsahem siliky a technologií Nano Pro-Tech
  • Komfort díky:
  • Nové konstrukci prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, která zlepšuje pohlcování rázů od nerovností vozovky
  • Optimalizované pryžové výztuze
  • Konstrukci s nižší hmotností
  • Speciálním úpravám pro zvýšení komfortu u jednotlivých rozměrů
  • Vyšší tuhosti umožňující dosažení komfortu porovnatelného s konvenčními pneumatikami

Letní pneumatika Bridgestone DriveGuard je v Evropě nabízena v 19 rozměrech, zimní pneumatika Bridgestone DriveGuard je k dispozici v 11 rozměrech – od 185/65 R 15 do 245/40 R 18.

Více informací naleznete na: www.bridgestone.eu/DriveGuard


Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018

Nová generace Suzuki Swift získala titul...

Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC. Nový Swift je třetí globální generací kompaktního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...