Bridgestone DriveGuard – osobní zkušenost

Určitě už jste se vy nebo nějaký váš známý setkal s defektem pneumatiky. Já si dobře pamatuji na svou zatím jedinou zkušenost s touto nepříjemnou situací. Na dálničním obchvatu Olomouce 31.12. v asi 22 hodin večer. Nejnevhodnější doba. Ale upřímně, píchlá pneumatika nepřijde vhod nikdy.

Bridgestone přišel s řešením. Nevynalezl nezničitelnou pneumatiku (to by byl sám proti sobě), ale pokud už k defektu dojde, nemusíte nutně ihned zastavit a měnit za rezervu. Hlavně na dálnici je to velký hazard s vlastním životem. Pneumatika DriveGuard vám umožní pokračovat v jízdě ještě dalších 80 kilometrů maximální rychlostí 80 km/h. Můžete tak bezpečně dojet třeba domů a ráno se vydat do pneuservisu, nebo, když už jsem zmínil dálnici, dostat se například na parkoviště či čerpací stanici a počkat na odtahovku. Zní to jako z teleshoppingu Horsta Fuchse? Vyzkoušeli jsme to!


Ve videu můžete vidět, že jsme pneumatiku propíchli hřebíkem. Díky zesíleným bočnicím to byla větší námaha, než by se dalo čekat. Abychom docílili efektu prázdné pneumatiky, ještě jsme z ní vypustili přes ventilek zbytek vzduchu a vydali se na cestu.

V Octavii 4 dospělí a hurá do města. Zkoušeli jsme opakovaně kruhové objezdy, brzdy, rozjezdy a musím říct, že Bridgestonky překvapily. Možná až moc. Běžný řidič v moderním autě s elektronickým posilovačem téměř nic nepozná. Auto táhne do strany jen minimálně.

Mít puštěné rádio ani bychom možná nezaznamenali zvýšený hluk a vibrace od prázdné pneumatiky. Aby nedošlo k přehřívání gumy jsou na bocích DriveGuardů malé „ploutvičky“. Ty usměrňují proud vzduchu a pneumatiku tak ochlazují. Vše je názorně popsáno ve videu výše.

S Bridgestone DriveGuard se dá v případě defektu opravdu bezpečně jezdit. Dokonce si troufnu říci, že řada řidičů pozná defekt, až když z auta vystoupí a podívá se na kolo. Co mě naopak překvapilo nemile byla nová Octavia. V ní se vůbec neaktivovalo upozornění na prázdnou pneumatiku. Zkoušel jsem i opakovaně nastartovat a rozjet se s prázdným předním kolem na 80 km/h, ale Škodovka s novou tváří se „tvářila“ jako by se nic nedělo. Kde asi udělali soudruzi chybu …

Výhoda DriveGuard pneumatik je v tom, že narozdíl od Run Flatů je můžete použít na téměř jakékoliv auto. Nepotřebujete ani speciální ráfek.

Na suché cestě nejsou tyto Bridgestony nijak hlučné a na mokru také dlouho odolávají aquaplaningu. Co víc – na štítku se pyšní „áčkovým“ hodnocením. Za sebe mohu říct, že mě velmi mile překvapily.

Další informace z tiskové zprávy:

 

Značka Bridgestone proslula vývojem výjimečných a průkopnických technologií a její nová pneumatika DriveGuard je revoluční v následujících ohledech:

  • Možnost použití pro všechny osobní vozy bez ohledu na výrobce nebo model. Pneumatika Bridgestone DriveGuard není určena výlučně pro prvovýbavu specifických značek nebo modelů osobních vozů a může být pořízena pro většinu osobních vozů vybavených systémem TPMS, který je od listopadu 2014 povinnou výbavou nových osobních vozů prodávaných v Evropě. Na základě stavu vozového parku z roku 2016 by tak mohlo být pneumatikami DriveGuard potenciálně vybaveno 32 milionů vozidel.

  • Jedinečné řešení pro prakticky všechny druhy poškození pneumatiky (včetně bočnice a běhounu), které se liší od ostatních systémů pro zajištění mobility s poškozenou pneumatikou (např. těsnicí prostředek). Průkopnická technologie DriveGuard používá patentovanou, technicky vyspělou konstrukci chladicích žeber v kombinaci s vyztuženými bočnicemi, které jsou díky své odolnosti schopny plnit nosnou funkci. Pro řidiče to v případě poškození pneumatiky znamená zachování ovladatelnosti vozidla a možnost bezpečně a komfortně pokračovat v jízdě dalších 80 km rychlostí až 80 km/h, aby mohl bezpečně opravit nebo vyměnit pneumatiku. Z toho vyplývá ještě větší pocit jistoty v případě poškození pneumatiky.

  • Provozní vlastnosti „bez kompromisů“. Pneumatika Bridgestone DriveGuard nabízí nejlepší provozní vlastnosti ve své třídě bez kompromisů při jízdě na mokrém povrchu a z hlediska valivého odporu, což dokládají vynikající hodnocení na informačním štítku EU (A za výkon na mokru a C za valivý odpor) i výsledky nezávislých testů organizace TÜV SÜD. Z nich je patrné, že Bridgestone DriveGuard dosahuje vynikajícího hodnocení v disciplínách, které jsou pro řidiče důležité, například bezpečnost na mokrém povrchu. Pneumatika DriveGuard se tak řadí do čela z hlediska bezpečnosti silničního provozu.

V uplynulých čtyřech letech se muselo 60 % řidičů potýkat s nepříjemnými důsledky poškození pneumatiky, mezi něž patří pocity bezmoci a nejistoty v kombinaci s časovou ztrátou až 3 hodiny. Nyní dozrála doba k nové definici bezpečnosti pneumatik. Bridgestone DriveGuard je výsledkem neutuchajícího úsilí společnosti Bridgestone o zvyšování bezpečnosti silničního provozu – prakticky za všech podmínek. Nová pneumatika dokáže zabránit nehodám v důsledku proražení pneumatiky, náhlé ztráty tlaku nebo jiného druhu poškození pneumatiky.

„Bridgestone DriveGuard umožní řidiči pokračovat v jízdě a vyhnout se tak bezprostředním nesnázím a nebezpečným situacím, k nimž může dojít po ztrátě tlaku v pneumatice. V rámci příslušných omezení rychlosti jízdy a ujeté vzdálenosti si mohou řidiči sami rozhodnout, kdy a kde si nechají pneumatiku vyměnit. Naše revoluční technologie přispěje ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a řidičům poskytne ještě větší pocit jistoty,“ říká Tom Adams, ředitel prodeje na trhu náhradní spotřeby ve společnosti Bridgestone Europe.

Jak DriveGuard funguje?

Bridgestone DriveGuard je v čele inovací díky nejmodernější technologii, která přináší novou úroveň mobility. Pneumatika DriveGuard nabízí:

  • Mobilitu i po ztrátě tlaku díky:
  • Optimalizovaným, vyztuženým a odolným bočnicím, které nesou hmotnost vozidla po náhlé ztrátě tlaku v pneumatice. Tím je zachována ovladatelnost vozidla pro bezpečné ujetí 80 km rychlostí až 80 km/h
  • Kordové tkanině kostry z vyspělého polyesteru, která je velmi odolná vůči zahřívání, což prodlužuje životnost pneumatiky
  • Směsi Nano Pro-Tech, která snižuje tření mezi molekulami uhlíku, čímž minimalizuje tvorbu tepla v bočnicích a pomáhá pneumatice udržet si svůj tvar
  • Technicky vyspělé konstrukci chladicích žeber na bočnicích. Žebra odvádějí větší množství tepla z bočnic směrem k ráfku, čímž chrání pneumatiku a zvyšují bezpečnost a odolnost
  • Ovladatelnost na mokrém povrchu díky:
  • Výjimečné odolnosti vůči akvaplaningu: lamely s optimalizovaným rozmístěním hlubokých drážek v centrální části dezénu
  • Vynikajícím vlastnostem při průjezdu zatáčkou: propojené bloky v ramenní oblasti s optimalizovaným rozložením tlaku na styčnou plochu
  • Krátkým brzdným vzdálenostem: směs s vysokým obsahem siliky a technologií Nano Pro-Tech
  • Komfort díky:
  • Nové konstrukci prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, která zlepšuje pohlcování rázů od nerovností vozovky
  • Optimalizované pryžové výztuze
  • Konstrukci s nižší hmotností
  • Speciálním úpravám pro zvýšení komfortu u jednotlivých rozměrů
  • Vyšší tuhosti umožňující dosažení komfortu porovnatelného s konvenčními pneumatikami

Letní pneumatika Bridgestone DriveGuard je v Evropě nabízena v 19 rozměrech, zimní pneumatika Bridgestone DriveGuard je k dispozici v 11 rozměrech – od 185/65 R 15 do 245/40 R 18.

Více informací naleznete na: www.bridgestone.eu/DriveGuard


Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision dynamics, BMW M5, BMW i3, MINI Countryman hybrid – Frankfurt 2017

VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky BMW přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat Ibiza TGI – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SEAT přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Invelt, výhradní zástupce automobilového výrobce Alpina na českém trhu, představuje nový model BMW ALPINA D5 S (podrobná informace)

Společnost Invelt, výhradní zástupce...

Představovaný model v současnosti považován za nejrychlejší sériově vyrobený diesel na světě. Tento sportovní model kombinuje vynikající charakteristiky předchozího modelu a přidává...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Expedice prvních vozů Hyundai i30 N ze závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech

Expedice prvních vozů Hyundai i30 N ze...

Včera po 13. hodině odpoledne vyjel z brány nošovického závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) první náklaďák s osmi vozy Hyundai i30 N, určenými pro Německo, kde se prvních sto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Karolína Topolová již pět let v čele AAA AUTO, firmu dovedla k novému majiteli i expanzi

Karolína Topolová již pět let v čele...

Před pěti lety, 21. září 2012, potvrdila valná hromada AAA AUTO do funkce generální ředitelky Karolínu Topolovou: Touto změnou firma započala kroky vedoucí k pozdějšímu prodeji firmy fondu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aby se zámek nezasekl: Novinka společnosti TOKOZ promazává, čistí i rozmrazuje

Aby se zámek nezasekl: Novinka...

Tradiční český výrobce zámků a kování TOKOZ představuje novinku, vyvinutou profesionálními konstruktéry zámků, která potěší nejen motoristy: Jedná se o mazivo 3v1, který promazává,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cestujete bez náhradního autoklíče? Zbytečně riskujete

Cestujete bez náhradního autoklíče?...

Většina řidičů se vydává na cesty bez rezervního autoklíče, aniž by si uvědomovala, že tím riskuje zbytečný stres i finanční náklady. Patříte k nim i Vy? Všichni majitelé aut...