Automobilka Volvo Cars zavede u všech svých vozů omezení maximální rychlosti na 180 km/h, čímž chce upozornit na rizika spojená s rychlou jízdou

Společnost Volvo Cars coby celosvětový lídr v oblasti bezpečnosti vysílá silný signál upozorňující na rizika spojená s jízdou vysokou rychlostí tím, že od roku 2020 omezí maximální rychlost u všech svých vozů na 180 km/h.

Vize 2020, na jejímž základě by počínaje rokem 2020 neměl v žádném novém voze Volvo nikdo utrpět smrtelné ani jinak vážné zranění, představuje jednu z nejambicióznějších vizí bezpečnosti v automobilovém průmyslu. Protože si však automobilka Volvo Cars uvědomuje, že jen s pomocí technologií se k nulové hodnotě nedostane, rozšiřuje své pole působnosti i na chování řidiče.

Na základě výzkumu společnosti Volvo Cars byly identifikovány tři zbývající problematické oblasti bezpečnosti představující tzv. mezery bránící automobilce v dosažení jejího cíle naprosto skoncovat s vážnými a smrtelnými zraněními v jejích vozech, přičemž na předním místě stojí vysoká rychlost.

„Automobilka Volvo je lídrem v oblasti bezpečnosti: byla jím vždy a zůstane jím i do budoucna,“ uvedl Håkan Samuelsson, prezident a generální ředitel společnosti. „Díky našemu výzkumu víme, které oblasti jsou problémové a kdy končí dopravní nehody v našich vozech vážným, či dokonce smrtelným zraněním. Ačkoli není omezení maximální rychlosti léčbou na vše, určitě má smysl, i kdybychom prostřednictvím tohoto kroku měli zachránit jen jediný lidský život.“

Kromě obecného omezení rychlosti automobilka dále hledá možnosti, jak spojit chytrou technologii pro omezení rychlosti s technologií monitorování prostoru, v němž se vůz pohybuje, aby její vozidla mohla v budoucnu automaticky omezovat rychlost v blízkosti škol a nemocnic.

„Chceme zahájit diskuzi na téma, zda mají výrobci automobilů právo, nebo dokonce povinnost instalovat do svých vozů technologie, které budou měnit chování jejich řidičů s ohledem na rychlost jízdy, opilost nebo nepozornost,“ řekl pan Samuelsson. „Zatím nemáme na tuto otázku jasnou odpověď, ale věříme, že bychom mohli stát v čele této debaty a stát se v této oblasti průkopníky.“

Problém s vysokou rychlostí spočívá v tom, že po překročení určité rychlosti palubní bezpečnostní technologie a systém chytré infrastruktury nemají možnost nadále předcházet dopravním nehodám končícím vážnými a smrtelnými zraněními. Z toho důvodu je ve většině západních zemí omezení maximální rychlosti na místě, protože ta zůstává všudypřítomným a jedním z nejčastějších důvodů úmrtí na silnicích.

Každý rok dostávají pokutu za překročení maximální povolené rychlosti miliony lidí a z údajů amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vyplývá, že 25 % z celkového počtu dopravních nehod s následkem smrtelného zranění bylo v roce 2017 způsobeno vysokou rychlostí.

Podle slov Jana Ivarssona, který je ve společnosti Volvo Cars jedním z předních expertů na bezpečnost, lidé jednoduše podceňují nebezpečí plynoucí z jízdy vysokou rychlostí.

„Lidé moc dobře chápou nebezpečí spojená s hady, pavouky a výškami. Nicméně u rychlosti tomu tak úplně není,“ uvedl pan Ivarsson. „Často jezdí příliš rychle, přičemž nerespektují danou dopravní situaci a mají problém přizpůsobit rychlost okolnostem a svým vlastním řidičským schopnostem. Proto potřebujeme podporovat lepší jízdní chování a pomoci lidem uvědomit si, jak moc nebezpečná může vysoká rychlost být.“

Kromě vysoké rychlosti máme na cestě k nule ještě další dvě mezery. Je zřejmé, že stejně závažný problém (který je také těžké vymýtit) představují opilost a užívání jiných návykových látek. Přestože je řízení pod vlivem alkoholu nebo drog ve většině zemí nelegální, stále se jedná o jeden z hlavních důvodů, proč dnes dochází ke smrtelným dopravním nehodám.

Dalším problémem je nepozornost. Řidič, který je rozptylován mobilním telefonem nebo jiným způsobem, se plně nesoustředí na řízení, což je další příčina smrtelných dopravních nehod. V mnoha ohledech jsou tito řidiči stejně nebezpeční jako opilci za volantem.

Společnost Volvo Cars se chystá představit pár nápadů, jak se vypořádat s problémy intoxikace a nepozornosti, na speciální konferenci na téma bezpečnosti, která se bude konat 20. března v Göteborgu.

 

 

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...