Audi dosáhlo na Sachsenringu nového nejrychlejšího času na kolo pro vozy se vznětovým motorem

Prototyp Audi RS 5 TDI competition concept zajel na závodním okruhu o délce 3,6 kilometru jedno kolo za pouhých 1:35,35 min.

1audmotorbiturnatrati1000

Zdrojem hnací síly je motor TDI V6 3,0 litru Biturbo

1audmotorbitur1000

1audmotorbiturschema1000

– s výkonem 320 kW (435 k) a maximálním točivým momentem 800 N.m. Technickou inovací je elektricky poháněné dmychadlo.

Nejlepší čas zajel dánský závodní jezdec Nicki Thiim v rámci dne rekordů na Sachsenringu

– který uspořádal časopis Auto Bild Sportscars ve spolupráci s výrobcem pneumatik Michelin. Prototyp Audi RS 5 TDI competition concept překonal svým časem 1:35,35 min dosavadní rekord pro vozy se vznětovým motorem, platný od února 2015, o 1,87 sekundy. Již na jaře 2015 testoval tento prototyp Audi časopis „sport auto“ na Hockenheimringu a v rámci testu naměřil nejlepší čas na kolo mezi vozy se vznětovým motorem v celé historii redakce.

Ulrich Weiß, vedoucí vývoje motorů TDI ve společnosti AUDI AG říká:

„Jsem hrdý na vynikající výkony podávané na závodních okruzích, protože podtrhují vedoucí roli Audi ve vývoji velmi hospodárných sportovních vznětových motorů. U prototypu Audi RS 5 TDI competition concept jsme využili všechny možnosti v oblastech lehké konstrukce, podvozku a samozřejmě i poháněcího ústrojí. Výkon motoru TDI jsme zvýšili na maximum a dodatečné dynamiky jsme dosáhli elektricky poháněným dmychadlem, které bude zanedlouho uvedeno v sériově vyráběném modelu.“

Audi RS 5 TDI competition concept vychází z technické studie,

– kterou značka Audi představila v létě 2014 u příležitosti 25. výročí motorů TDI. Od té doby byl tento vůz ve všech ohledech zdokonalován pro jízdu na závodním okruhu. Výkon motoru 3.0 TDI Biturbo byl zvýšen na 320 kW (435 k). Maximální točivý moment vzrostl na 800 N.m. Díky suverénní hnací síle zvládne sportovní TDI sprint z klidu na 100 km/h za pouhých 4,0 sekundy a na 200 km/h za méně než 16 sekund.

Klíčovou inovací motoru V6 TDI Biturbo je elektricky poháněné dmychadlo

– které doplňuje dvě výfuková turbodmychadla. Elektricky poháněné dmychadlo zajišťuje rychlejší nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách a výrazně zlepšuje reakce motoru a akceleraci. Malý elektromotor o výkonu 7 kW zrychlí turbínové kolo až na 72 000 otáček za minutu během 250 milisekund, a vytvoří tak plnicí tlak nezávisle na energii výfukových plynů. Typické výfukové turbodmychadlo vyžaduje k dosažení stejných otáček turbínového kola dvojnásobnou až trojnásobnou dobu. Díky elektricky poháněnému dmychadlu má RS 5 TDI competition concept v každé jízdní situaci rychle k dispozici vysoký plnicí tlak, což je pro vynikající sportovní výkony klíčové.

Elektricky poháněné dmychadlo je napájeno z dílčí palubní sítě, která pracuje s napětím 48 V. Doplňková palubní síť představuje zásadní prvek ve strategii elektrifikace značky Audi. Umožňuje rychlejší přenos většího množství elektrické energie, a má tak vynikající předpoklady pro použití v kombinaci s elektricky poháněným dmychadlem. Obě technická řešení budou zanedlouho uvedena do sériové výroby.

Audi RS 5 TDI competition concept je o 241 kilogramů lehčí než výchozí model

Hmotnost snižují různá opatření v oblasti lehké konstrukce: Kapota motoru je vyrobena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, dveře jsou z hliníku, výfuková soustava dalekosáhle z titanu. V interiéru jsou závodní skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu a zadní sedadla byla v rámci důsledné realizace koncepce lehké konstrukce vymontována. Kromě toho jsou pro okna použita tenká skla a plast.

Elektricky poháněné dmychadlo používá také pětiválcový motor 2.5 TFSI obdivuhodného konceptu Audi TT clubsport turbo.

V roce 2014 bylo v České republice registrováno 3935 nových vozů Audi

– o 19,6 procenta více než v roce 2013. Kromě toho byl prosinec 2014 s 702 registracemi nejlepším měsícem v historii působení značky Audi na českém trhu. Audi nabízí všechny své modely od 1. dubna s prodlouženou zárukou na 4 roky, resp. 120 000 km bez zvýšení ceny.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sportovně a hospodárně s externě nabíjitelným hybridním pohonem: Audi Q5 55 TFSI e quattro

Sportovně a hospodárně s externě...

Úspěšné SUV nyní s motorem TFSI a výkonným elektromotorem Dojezd s elektrickým pohonem více než 40 kilometrů, elektrická jízda rychlostí až 135 km/h Komfortní nabíjení: Audi e-tron...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech New Energies Rallye 2019 v Českém Krumlově

Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech...

Trojnásobné vítězství modelu Audi e-tron v Czech New Energies Rallye 2019 Špičkové elektromobily Audi e-tron prokázaly svůj náskok díky technice a ovládly letošní ročník soutěže...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí trati I.S.R. Racingu

Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí...

O nadcházejícím víkendu se I.S.R. Racing znovu objeví na trati při druhém podniku ADAC GT Masters 2019 na Autodromu v Mostě (CZE). Po úvodním podniku plném výzev na Oscherslebenu chce český...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi A4: ještě sportovnější a ještě modernější

Audi A4: ještě sportovnější a ještě...

Nový designérský styl úspěšného modelu Audi A4 vyzařuje prestiž vyšší třídy Komplexní síťové propojení a nový displej MMI Touch Elektrifikace v podobě částečně hybridního pohonu...