Audi A6 poprvé s osmiválcovým motorem

Vynikající pověst vozů Audi A6 zanedlouho korunuje nový model, pod jehož kapotou se – vůbec poprvé v této modelové řadě – objeví výkonný osmiválec s pětiventilovou technikou. Vidlicový osmiválec bude k dispozici pro obě karosářské verze řady A6, tedy jak pro klasický čtyřdveřový sedan, tak pro elegantní kombi A6 Avant.

Audi A6 poprvé s osmiválcovým motorem

Na trh nejprve vyjedou vozy A6 4.2 quattro, jejichž všechna čtyři kola bude pohánět osmiválcový zážehový motor V8, který ze svého objemu 4,2 l dává výkon 300 k. O něco později se objeví verze s motorem V8 o objemu 3,7 litru o výkonu 260 k. Oba motory s třístupňovým řízením délky sacího potrubí mají vynikající průběh točivého momentu a hospodárný provoz.

Výborné jízdní vlastnosti, dané systémem pohonu všech kol, umocní i moderní elektronický stabilizační program ESP. O přenos výkonu se bude starat pětistupňová samočinná převodovka tiptronic s možností manuální volby rychlostních stupňů.


Zároveň s novými motory se nové verze Audi A6 dočkaly i dílčích změn v konstrukci a designu: Na první pohled zaujmou nové světlomety, pozměněná příď vozu a sportovně vyklenuté lemy podběhů. Vůz má širší rozchod vpředu i vzadu a pro nezávislé zavěšení všech kol bylo použito lehkého aluminia.


Verze Audi A6 Avant mají vzadu vzduchové pružiny, které zaručují stále stejné chování vozu bez ohledu na užitečné zatížení. Vzduchové odpružení je vybavené systémem pro udržování konstantní světlé výšky vozu.


Bezpečnostní výbava každého vozu zahrnuje mimo jiné dvojici čelních airbagů, dva boční airbagy umístěné v bocích předních opěradel a pyrotechnické předpínače všech tříbodových samonavíjecích pásů. Na přání je možné získat boční airbagy také pro zadní sedadla. Výrazným bezpečnostním prvkem je i systém SIDEGUARD – průběžný hlavový airbag, účinně chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech při nárazech ze strany.


Audi A6 4.2 V8 quattro se na českém trhu objeví v létě roku 1999. Cena pro ČR zatím nebyla stanovena. Vozy Audi A6 s motorem 3,7 V8 se na náš trh dostanou ve druhé polovině roku 1999.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...