Dalšími modely z široké nabídky značky Audi, které se mohou pochlubit unikátní bezestupňovou převodovkou multitronic, jsou vozy Audi A4/Audi A4 Avant poháněné přeplňovaným vznětovým motorem 1.9 TDI/96 kW (130 k). Vyspělá převodovka multitronic, která spojuje nejlepší vlastnosti tradičních samočinných a manuálních převodovek, dokáže velmi efektivně přenášet vysoký výkon 96 kW/130 k i mohutný točivý moment až 310 Nm motoru na přední poháněná kola. O tom nejlépe svědčí pozoruhodné dynamické parametry: Z 0 na 100 km/h dokážou modely Audi A4/A4 Avant zrychlit za 10,1 s a jejich nejvyšší rychlost činí až 205 km/h.
Vynikající dynamičnost a nabízený komfort unikátní převodovky se přitom nijak negativně nepodepsaly na hospodárnosti – vozy Audi A4/A4 Avant s motorem 1.9 TDI/96 kW (130 k) a převodovkou multitronic si řeknou v průměru jenom o 5,5 l nafty na 100 km jízdy. Pochvalu si zaslouží i čistota výfukových zplodin motoru, který plní emisní limity normy Euro 3.
Bezestupňová převodovka multitronic je ve své podstatě elektronicky řízený variátor. Na rozdíl od známých systémů CVT (Continuously Variable Transmission) však používá řadu vylepšených prvků. Tím stěžejním je speciální článkový řetěz, který je schopný přenášet i velmi vysoké výkony, resp. točivé momenty, což až dosud zásadně limitovalo nasazení variátorů do výkonných vozů vyšších tříd.
Multitronic překonává všechny dosud známé samočinné převodovky mimořádně širokým rozpětím převodových poměrů. O změnu převodového poměru se stará speciálně konstruovaný dvojitý hydraulický píst, který reaguje velmi rychle a přesně na pokyny řídicí elektronické jednotky. Ta shromažďuje a porovnává celou řadu provozních dat a informací.
Při klidné jízdě ustálenou rychlostí zvolí elektronický řídicí systém převodovky multitronic „těžší“ výsledný převod, díky čemuž je jízda velmi plynulá a hospodárná. Pokud však řidič prudce sešlápne pedál plynu až k podlaze, řídicí procesor bleskově navolí v převodovce „lehčí“ převodový poměr, aby se motor mohl rychle dostat do vysokých otáček, kde dává maximální výkon. Při běžné jízdě pak multitronic volí optimální převodový poměr mezi těmito dvěma extrémními polohami.
Příjemným doplňkem automatické převodovky multitronic je možnost manuálně „řadit“ šest pevně definovaných virtuálních rychlostních stupňů. Pro manuální volbu virtuálních převodových stupňů lze využít také příplatkového volantu s funkcí řazení, který umožňuje ovládání dvěma integrovanými kolébkovými spínači vlevo a vpravo, aniž by řidič musel dávat ruce z volantu.
Cena modelu Audi A4 s motorem 1.9 TDI/96 kW a převodovkou multitronic činí 1 001 500 Kč, sesterský model A4 Avant stojí 1 060 500 Kč.