7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na Peugeotu 3008DKR Maxi vítězí v etapě do Uyuni a přebírá vedení Dakaru

Po odpočinkovém dni v La Paz se posádky vydaly na jednu z nejnáročnějších jízd celé Rallye Dakar!

První 425 km dlouhý úsek maratonské etapy

– v které se musí posádky obejít dva dny bez servisu. Dřívější vítěz Dakaru Carlos Sainz nyní zaujímá vedoucí postavení v celkovém pořadí s více než hodinovým náskokem poté, co jeho týmového kolegu Stéphana Peterhansela postihl problém a dosud vedoucí posádka tak klesla na třetí místo v celkovém pořadí. Veškeré nezbytné mechanické práce uskuteční přes noc v bivaku v Uyuni vlastními silami.

Carlos Sainz a Lucas Cruz si připsali letos už druhé vítězství pro PEUGEOT v etapě

Posunuli se tak na celkově vedoucí místo. Jsou tak třetí ze čtyř posádek PEUGEOTu, které se to v určité fázi soutěže podařilo. Španělé neměli žádné problémy. Do cíle etapy dojeli s rezervou 12 minut a vedou s náskokem 1 h 11 min 29 s.

Pro Stéphana Peterhansela a Jeana-Paula Cottreta problém začal

– při předjíždění motocyklu na kilometru 186. V prachu nezahlédli kámen, zlomili tlumič a trojúhelník zavěšení, takže museli zastavit. S pomocí posádky Cyril Despres/David Castera byli schopni znovu vyjet po hodině a 45 minutách. Navzdory dlouhému zdržení jsou nadále mezi třemi nejlepšími a jen devět minut je dělí od druhého místa.

Despres/Castera dnes dokonale zapůsobili v úloze „strážných andělů“

– a pomohli svým týmovým kolegům. Posádce, která zůstala stát na trati, pomohli opravit její PEUGEOT 3008DKR Maxi, čímž sami ztratili víc času, ale umožnili, aby „Mr. Dakar“ pokračoval v soutěži.

KLASIFIKACE V 7. ETAPĚ:

  1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 4 h 49 min 26 s
  2. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +12 min 5 s
  3. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +14 min 19 s
  4. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +20 min 56 s
  5. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +23 min 57 s
  6. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +28 min 49 s
  7. Bernhard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +31 min 33 s
  8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +39 min 30 s
  9. Boris Garafulic (CHL)/Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +54 min 42 s
  10. Peter Van Merksteijn (NED)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +57 min 21 s

20. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 47 min 56 s

34. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +3h 44 min 44s

KLASIFIKACE PO 7. ETAPĚ:

  1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 21 h 41 min 38 s
  2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1 h 11 min 29 s
  3. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1 h 20 min 46 s
  4. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 20 min 54 s
  5. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 25 min 04 s
  6. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2 h 19 min 02 s
  7. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +2 h 22 min 39 s
  8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2 h 41 min 26 s
  9. Peter Van Merksteijn (NED)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +4 h 23 min 35 s
  10. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +5 h 14 min 16 s

40. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +44 h 52min 20 s

Bruno Famin, ředitel divize Peugeot Sport, Team Manager PEUGEOT Total

„Říkali jsme, že na tomto Dakaru se toho může ještě hodně přihodit. A dnešní etapa to potvrdila! Je velká škoda, že Stéphane a Jean-Paul ztratili asi 2 hodiny,  ale jsme si jistí, že závod nabere ještě nejeden obrat, než posádky dojedou do cíle. Jsme teď 1. a 3.,  ale Dakar ještě není ani v polovině.  Naše strategie zůstává stejná:  zvládat postupně den za dnem až do konce.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)

1. v 7. etapě/1. v celkovém pořadí

„Bylo to celkově hodně náročné. Na začátku to bylo těžké tím, že jsme hodně jezdili v terénu, pak to bylo o něco snazší a naštěstí jsme tam neměli žádné problémy. O tom, že jsem v čele žebříčku, nepřemýšlím. Je to v této chvíli pouze otázka přežití a ještě zbývá dlouhá cesta. Věci se teď samozřejmě poněkud změnily, my však musíme zůstat koncentrovaní a řešit věci den po dni.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)

20. v 7. etapě/3. v celkovém pořadí

„Trochu jsem vyjel z trati, nejsem si jistý proč, a vůbec jsem si toho kamene nevšimnul. Prostě jsem ucítil náraz.  Zničilo to celou záď vozu: tlumiče, zavěšení, převody, spoustu věcí. Ještě pořád toho musíme v noci hodně udělat: automobil není to, co byl. Vzali jsme některé díly z Cyrilova a Davidova vozu a oni pak zůstali na místě: pracovali jsme na tom asi 1 h 50 min. Neutrpěli jsme žádnou fyzickou újmu a cítíme se dobře, ale zasáhlo to naši psychiku. Ale stále se usmívám: moje kariéra zde konec konců není v sázce.“

VÍTE, ŽE?

Když Peugeot v roce 2016 vyhrál s posádkou Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret a vozem 2008 DKR, bylo to první vítězství vozu s pohonem dvou kol na Dakaru od roku 2000, přičemž model 2008 DKR byl rovněž prvním vozem s pohonem dvou kol, který Peugeot na soutěž přivezl.

8. etapa (neděle 14. ledna): Uyuni – Tupiza.  Z 584 km bude 498 km měřených úseků.

Součástí druhé části maratonské etapy, z Uyuni do Tupizy, bude druhý nejdelší měřený úsek v délce 498 km. Je pravděpodobné, že bude také jedním z nejobtížnějších. Posádky budou muset překonat náročné písečné duny ve výšce 3500 m n. m.

Více informací:

www.youtube.com/peugeotsportofficial

www.facebook.com/Peugeot·

www.twitter.com/peugeotsport

TV záběry a další obsah od Red Bull TV z Red Bull Content Pool:

www.redbullcontentpool.com/teampeugeottotal

www.redbull.com/dakar

·

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dva vozy PEUGEOT 208 WRX EVO na stupních vítězů, přesvědčující výsledek při jejich teprve druhém nasazení

Dva vozy PEUGEOT 208 WRX EVO na stupních...

Team PEUGEOT Total s jezdci Timmy Hansenem a Sébastienem Loebem získal 2. a 3. místo v kanadském kole mistrovství světa FIA v rallycrossu. Je to pozitivní výsledek, který znamená užitečný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Rifter

Nový Peugeot Rifter

Je to více než nové jméno, je to cesta vedoucí k cíli! Nový Peugeot Rifter si zachovává výrazný a reprezentativní vzhled nejnovějších modelů značky. Nabízí velmi inovativní tvar...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný PEUGEOT 208 WRX ve Švédsku prokázal svůj potenciál, přestože Team Peugeot Total nedosáhl stupňů vítězů

Modernizovaný PEUGEOT 208 WRX ve...

V Höljesu ve Švédsku se představila nejnovější vývojová verze vozu PEUGEOT 208 WRX, přičemž tým využil známé kvality předchozího vozu jako základ nového nástupu. Zatímco potenciál...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TRATĚ BOHEMKY PEUGEOTŮM 208 R2 SVĚDČILY

TRATĚ BOHEMKY PEUGEOTŮM 208 R2 SVĚDČILY

Na čtyřicátém pátém ročníku Rally Bohemia hostoval mimo jiné PEUGEOT RALLY CUP CZ, jehož účastníci se v tomto seriálu utkali letos počtvrté. O potenciálu vozů Peugeot 208 R2 nejlépe...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...