PEUGEOT 3008DKR Maxi po první dlouhé etapě získal vedení a tři nejlepší časy

2. ETAPA PISCO – PISCO

Opravdový Dakar začal včera, když se jezdci vydali na první dálkovou etapu Dakaru

– v délce 278 km kolem peruánského města Pisca. Terén zahrnoval dramatickou pouštní krajinu s velkými písečnými dunami stejně jako úchvatné výhledy na pobřeží a 90 % jízdy probíhalo mimo zpevněné cesty. Mnoho soutěžících v těchto náročných podmínkách odpadlo, nikoli však posádky vozů PEUGEOT 3008DKR Maxi, které dojely na prvním, druhém a třetím místě. Dva francouzské vozy nyní zaujímají první dvě místa v celkovém pořadí.

Etapu vyhrál Cyril Despres

Stalo se tak podruhé v jeho dakarské kariéře: zásluhu na tomto úspěchu mají schopnosti jeho navigátora Davida Castery, který jej dokázal bezchybně provést složitým terénem. Jsou teď vedoucí posádkou soutěže v celkovém pořadí před svými týmovými kolegy Stéphanem Peterhanselem a Jean-Paulem Cottretem.

Peterhansel/Cottret měli bezvadný den

– když dojeli druzí v etapě, a nyní jsou také na druhém místě v celkovém pořadí s odstupem půl minuty za svými týmovými kolegy.

Těsně pod pódiovým umístěním jsou na čtvrtém místě v celkové klasifikaci Sébastien Loeb/Daniel Elena

Završili trojici nejlepších časů vozů PEUGEOT v této etapě a nyní už s dokonale spolehlivým vozem rychle stoupají po žebříčku.

Carlose Sainze a Lucase Cruze zdržela Lucasova nevolnost

– ale v náročných podmínkách dosáhli šestý nejlepší čas v etapě a posunuli se na 10. pozici celkového pořadí i přesto, že museli vyměnit dvě kola poté, co se pneumatiky uvolnily z ráfku.

KLASIFIKACE VE 2. ETAPĚ:

  1. Cyril Despres /David Castera (oba FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 2 hod 56 min 51 s
  2. Stéphane Peterhansel /Jean-Paul Cottret (oba FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +48 s
  3. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +3 min 08 s
  4. Giniel de Villiers /Dirk von Zitzewitz (oba ZAF), Toyota 4WD, +7 min 26 s
  5. Orlando Terranova /Bernardo Graue (oba ARG), Mini 4WD, +12 min 53 s
  6. Carlos Sainz /Lucas Cruz (oba ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +13 min 09 s
  7. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +13 min 50 s
  8. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +14 min 51 s
  9. Martin Prokop /Jan Tománek (oba CZE), Ford 4WD, +15 min 04 s
  10. Ronan Chabot /Gilles Pilot (oba FRA), Toyota 4WD, +16 min 13 s

KLASIFIKACE PO 2. ETAPĚ:

  1. Cyril Despres /David Castera (oba FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 3 hod 21 min 18 s
  2. Stéphane Peterhansel /Jean-Paul Cottret (oba FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +27 s
  3. Giniel de Villiers /Dirk von Zitzewitz (oba ZAF), Toyota 4WD, +5 min 44 s
  4. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +6 min 09 s
  5. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +12 min 15 s
  6. Orlando Terranova /Bernardo Graue (oba ARG), Mini 4WD, +12 min 50 s
  7. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +12 min 50 s
  8. Carlos Sainz /Lucas Cruz (oba ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +13 min 12 s
  9. Martin Prokop /Jan Tománek (oba CZE), Ford 4WD, +14 min 32 s
  10. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +17 min 43 s

CITACE:

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308)

1. ve 2. etapě/1. v celkovém pořadí

„Byla to obtížná etapa, neboť duny byly docela vysoké cestou nahoru i dolů. Byl tam také velmi jemný písek: míjeli jsme tři nebo čtyři vozy, které uvízly, a zahlédli jsme pár nehod. To jsou však rizika, která na Dakaru prostě musíte očekávat. Bylo to poprvé, kdy se náš Maxi dostal v rámci soutěže do těchto otevřených prostor, které při testování doopravdy nezažijete, a vůz pracuje velmi dobře. David rovněž odvedl skvělou práci při navigování a nenechal se zmást spoustou stop od vozů jedoucích před námi. Naše strategie se nám prozatím osvědčila, ale zítra bude další den.“

Stéphane Peterhansel, (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)

2. ve 2. etapě/2. v celkovém pořadí

„Měli jsme dobrý den, ale nebyl bez chyb: třikrát jsme se museli vracet při hledání kontrolních bodů, což nás stálo několik minut. Jinak to byla krásná etapa s několika velkými dunami, spoustou ježdění mimo cesty a překrásnou scenérii podél pobřeží. Nejobtížnější byla zcela určitě navigace, ale já mám raději etapy, jako byla tato, než etapy typu včerejší: tohle jsou opravdové dakarské etapy. Ukázali jsme, že bojujeme.“

Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306)

3. ve 2. etapě/4. v celkovém pořadí

„Dnešek byl zcela každopádně lepší než včerejšek! Celkově vzato to pro nás byla dobrá etapa. Trochu času jsme ztratili při hledání tří kontrolních bodů, ale tipuji, že všichni měli stejný problém: nebylo to v této etapě se složitou navigací jednoduché. V Peru jde o to projet etapy bez příliš velkých časových ztrát, a my to zatím zvládáme při rozumném tempu při přejíždění dun, což je činnost, ve které nejsme nejsilnější. Automobil v této velmi komplikované etapě, kde se dalo na řadě míst uvíznout, pracoval skvěle.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)

6. ve 2. etapě

„Etapa začala docela dobře, na začátku jsme byli docela rychlí. Dojeli jsme a předjeli Cyrila, ale pak jsme si mysleli, že jsme přejeli kontrolní bod, a tak jsme se otočili zpět a ztratili trochu času. Pak jsme dojeli Seba, ale také se nám dvakrát během etapy vyvlékla pneumatika z ráfku. Nakonec jsme se opět ztratili při hledání kontrolního bodu, a tak jsme museli jezdit kolem a ztratili tím více času. Obzvláště pro mého spolujezdce Lucase, kterému bylo nevolno, to byla obtížná etapa, ale zvládli jsme to.“

VÍTE, ŽE?

V roce 2017 PEUGEOT uvedl na peruánský trh svou novou řadu SUV, a to v tomto pořadí: PEUGEOT 2008, 3008 a 5008. PEUGEOT 3008 SUV se těší obrovskému obchodnímu úspěchu. Ve čtvrtém čtvrtletí 2017 se v  Peru dokonce stal nejprodávanějším modelem značky před Partnerem a modelem 208.

PŘÍŠTÍ ETAPA

Etapa 3 (pondělí 8. ledna) Pisco – San Juan de Marcona. Z 502 km bude 295 km měřených úseků.

Obtížné části dne bude přinášet hlavně jízda v terénu, po vyschlém jezeře, ale také přes kaňony. Navigace bude v této velmi rychlé etapě rozhodující.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný PEUGEOT 208 WRX ve Švédsku prokázal svůj potenciál, přestože Team Peugeot Total nedosáhl stupňů vítězů

Modernizovaný PEUGEOT 208 WRX ve...

V Höljesu ve Švédsku se představila nejnovější vývojová verze vozu PEUGEOT 208 WRX, přičemž tým využil známé kvality předchozího vozu jako základ nového nástupu. Zatímco potenciál...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TRATĚ BOHEMKY PEUGEOTŮM 208 R2 SVĚDČILY

TRATĚ BOHEMKY PEUGEOTŮM 208 R2 SVĚDČILY

Na čtyřicátém pátém ročníku Rally Bohemia hostoval mimo jiné PEUGEOT RALLY CUP CZ, jehož účastníci se v tomto seriálu utkali letos počtvrté. O potenciálu vozů Peugeot 208 R2 nejlépe...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT PARTNER: Ovládnout nemožné

Nový PEUGEOT PARTNER: Ovládnout nemožné

Spojit užitečné s příjemným, každý den usedat za volant s radostí, optimalizovat svůj čas, cítit se v bezpečí a zvládat jakékoli jízdní podmínky, to je nabídka, kterou si značka Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP souboje na ostří nože, Talaš vybojoval zlato

PEUGEOT RALLY CUP souboje na ostří...

Mezi dvoukolkami se na 14. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče bojovalo od začátku do konce. Stejně jako v absolutním pořadí byly mezi první posádkami pouze nepatrné časové rozdíly a do...