50 let v šedesáti sekundách

  • Automobilový průmysl absolvoval v uplynulých desetiletích bouřlivý vývoj, od designu a výroby až po vývoz
  • Stejný počet automobilů, který byl dříve vyroben během jednoho dne, vyjede nyní z bran výrobního závodu za pouhé 3 minuty
  • V porovnání s dvouletou čekací lhůtou na model SEAT 600 je dnes možné koupit si automobil za 10 minut pěti kliknutími myší

Dříve udávaly tón černobílé fotografie, dnes videa s rozlišením Ultra HD 4K. Kdysi se zprávy posílaly faxem, nyní k tomuto účelu slouží aplikace. Hudbu jsme poslouchali z vinylových dlouhohrajících desek, v současnosti si přehráváme zvukové soubory MP3. Lidská společnost prodělala v uplynulých 50 letech nesmírný vývoj. Jakým způsobem se však změnil automobilový průmysl? Podívejme se na některé ukazatele, které nám rozsah těchto změn trochu přiblíží:

Od tužky a gumy až po virtuální realitu:

Moderní designérské a vývojové centrum se vůbec nepodobá těmto pracovištím z 60. a 70. let. Kružítka, gumy a dlouhé pracovní stoly s nekonečnými stohy výkresů ustoupily tabletům, brýlím s virtuální realitou a velkoformátovým displejům. „Díky virtuální realitě lze v současnosti posoudit a schválit 90 % designu, aniž by existoval model jakéhokoli dílu vozidla,“ říká Manel Garcés, který nese ve společnosti SEAT odpovědnost za vizualizaci a digitální designérské procesy.

Z 5 na 2400 vozů denně:

Po zprovoznění prvního výrobního závodu SEAT v barcelonské logistické a průmyslové zóně Zona Franca v roce 1950 v něm vznikalo 5 vozů denně. Výrobní závod Martorell vyrábí v současnosti více než 2300 vozidel denně, což znamená, že každé 3 minuty vyjede z bran závodu stejný počet automobilů jako za celý den na počátku historie společnosti SEAT. Díky tomuto vývoji se podařilo postavit celé Španělsko na kola. V 50. letech bylo ve Španělsku 3,1 vozu na 1000 lidí v porovnání s 480 v současnosti.

Od všudypřítomné manuální práce k více než 2000 robotům:

V počátcích byli roboti science fiction. V 60. a 70. letech byly automobily lakovány kompletně ručně, zatímco v současnosti nanáší tenké vrstvy laku 84 robotů v lakovacích komorách a nejnovější generace skenerů zkontroluje hladkost povrchu během 43 sekund. Bouřlivý technický vývoj dokládá také více než 2000 robotů v karosárně a 125 autonomních robotů v montážních halách 9 a 10. Všichni roboti každý den spolupracují s více než 7000 zaměstnanci ve výrobním závodě Martorell.

Od práce ve 40stupňovém horku k biomechanickým zařízením:

Bez klimatizace, v nízkých teplotách v zimě a téměř 40 stupních Celsia v létě. V takových podmínkách se pracovalo ve výrobních závodech před půl stoletím. Současné výrobní závody jsou vybaveny systémy pro udržování konstantní teploty a disponují nejmodernějšími ergonomickými prvky, které jsou prevencí pracovních úrazů. Zdravotní a rehabilitační středisko CARS v závodě Martorell například vyvíjí biomechanická zařízení, která pomocí virtuální reality simulují pohyby pracovníků na montážní lince za účelem vylepšování ergonomie pracovních stanic.

Od Bogoty až po Sydney:

Vývoz automobilů byl pro značku SEAT v roce 1965 něčím neslýchaným. Symbolickým krokem byla letecká přeprava tehdejších modelů značky do Kolumbie. SEAT se začal důsledněji věnovat vývozu až po roce 1983. V té době byl zahájen prodej modelu Ronda v Nizozemí. V roce 2018 vyvezl SEAT 80 procent z 474 300  vozů vyrobených v Martorellu. Pokud bychom tyto automobily seřadili těsně za sebou, propojily by Barcelonu a Sydney.

Od dvouleté čekací lhůty k 5 kliknutím:

Způsob, jímž kupujeme automobily se nesmírně změnil. Jediným místem kontaktu zákazníka se značkou byla dealerství. V současnosti 71 % procent zákazníků hledá nejprve informace na internetu a až poté navštíví svého prodejce. To však není všechno. V polovině 60. let museli zákazníci čekat na svůj vůz SEAT 600 dva roky.  V současnosti můžete automobil zakoupit za pouhých 10 minut po pouhých 5 kliknutích v případě projektu internetového prodeje, který SEAT spustil v Norsku.

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v květnu dvouciferného růstu prodeje

SEAT dosáhl v květnu dvouciferného...

SEAT dodal v uplynulém měsíci 54 400 vozidel, o 10,5 % více než v květnu 2018 Od ledna do května prodal SEAT rekordních 257 000 vozů (+7,7 %) Německo, Francie a Itálie pokračují v rychlém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země, vzduch, voda a oheň: Pilíře trvale udržitelné výroby

Země, vzduch, voda a oheň: Pilíře...

SEAT snížil zatížení životního prostředí od roku 2010 o 34 % a do roku 2025 hodlá dosáhnout hranice 50 % Mezi příklady úspěšných projektů patří chodník, který snižuje znečištění,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bára Špotáková se vydává vstříc novým výzvám

Bára Špotáková se vydává vstříc...

Světová rekordmanka v hodu oštěpem převzala nové SUV SEAT Tarraco Dlouholetá tvář značky SEAT bude letos obhajovat zlato na MS a cílem pro příští rok jsou olympijské hry v Tokiu SEAT...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Carsten Isensee je novým finančním šéfem společnosti SEAT

Carsten Isensee je novým finančním...

Carsten Isensee je od 1. června novým členem představenstva společnosti SEAT a na této pozici nahrazuje Holgera Kintschera, který je nyní odpovědný za finance a IT u značky Volkswagen Užitkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncern Volkswagen stupňuje své aktivity v Číně uvedením značky SEAT na trh a projektem Smart City

Koncern Volkswagen stupňuje své aktivity...

Dohoda mezi partnery v čínském společném podniku JAC Volkswagen je dalším krokem k uvedení značky SEAT na čínský trh Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG a předseda...