Auto ESA realizovalo v roce 2014 rekordní prodeje

V roce 2014 bylo ve všech autocentrech AutoESA prodáno celkem 10 562 vozidel, což je o 8 % více než v roce 2013.

Výrazně se zvyšuje zájem o vozy značky Hyundai, KIA a Dacia.

Firma zaznamenala také zvyšující se poptávku od zahraničních zákazníků, především německých a francouzských prodejců ojetých vozů. Ti v roce 2014 koupili téměř 5 % z celkově prodaných vozidel v AutoESA. Podle zástupců společnosti dojde v roce 2015 v České republice k výrazné konsolidaci trhu s ojetými vozy a k několika významným změnám, které by ve svém důsledku mohly ovlivnit celkovou kvalitu obchodu s ojetinami.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje AutoESA zdůrazňuje:

„Prodejní výsledky společnosti AutoESA byly ovlivněny především úspěšným vstupem do ostravského regionu a zvýšenou orientací společnosti na elektronický způsob obchodování. V roce 2014 zaznamenala společnost 8,3 milionu návštěv na svých webových stránkách, což je nárůst o 20 % oproti roku 2013. Výrazně se také zvýšil počet internetových objednávek a rezervací konkrétních vozů. Těchto rezervací bylo v roce 2014 zaznamenáno více než 53 000. Výrazný nárůst byl zaznamenán také v oblasti přístupů z mobilních zařízení, tedy tabletů a tzv. chytrých telefonů, a to nejen na webové stránky společnosti, ale také do speciální aplikace AutoESA vyvinuté právě pro tato zařízení. Nárůst přístupu z mobilních telefonů činil 90 % a z tabletů pak dokonce 107 %.

Největší zájem byl tradičně o vozy značky ŠKODA, Volkswagen a Ford.

Výrazně se však zvýšila poptávka po vozech značek Hyundai, KIA a Dacia. Tyto vozy jsou zákazníky žádané pro jejich výborný poměr cena/užitná hodnota a také díky faktu, že mnohé vozy byly prodávány jako nové s pěti nebo sedmiletou zárukou. Ojeté vozy těchto značek jsou tak často prodávány ještě s originální značkovou zárukou.

Podle zástupců společnosti bude rok 2015 pro celkový obchod s ojetými vozy zlomový.

Někteří menší prodejci pravděpodobně neustojí administrativní a logistickou zátěž spojenou s novou právní úpravou zákona 56/2001Sb. a svoje podnikatelské aktivity utlumí. Zároveň dochází k uvolňování některých informací o vozidlech, především z databází a registrů Ministerstva dopravy. „Domníváme se, že tato skutečnost povede především k omezení prodejů mezi občany, kde bylo riziko koupě stočeného vozu, nebo vozu s nejasným právním původem největší“, říká Foltýn a dodává: „Prodeje se tak stále častěji budou přesouvat k specializovaným obchodníkům s ojetými vozy, podobně jak je to obvyklé v zemích Západní Evropy“. Podle Foltýna může také krátkodobě dojít k poklesu celkově prodaných ojetých vozidel na českém trhu, neboť zákazníci budou lépe informováni o skutečném stavu konkrétního vozu a v mnoha případech takový vůz nekoupí. „Rozhodnutí Ministerstva dopravy zpřístupnit data o vozidlech považuji za počin roku“, říká Foltýn a pokračuje: „Věřím, že v brzké době dojde ze strany Ministerstva, případně ostatních subjektů, k uvolnění dalších informací o ojetých vozech a nákup ojetiny tak bude mnohem průhlednější a pohodlnější“.

Podle Foltýna, může být český trh s ojetými vozy ovlivněn v letošním roce i dalšími faktory.

„Pokles kurzu koruny vůči euru omezí dovozy ojetých vozů ze zahraničí a naopak posílí vývoz ojetin z České republiky“, říká Foltýn. AutoESA evidovalo v roce 2014 zvýšenou poptávku německých a francouzských obchodníků s ojetinami. Ti vykoupili v roce téměř 5 % skladových zásob společnosti. „Největší zájem byl o vozy ŠKODA a vozy francouzské výroby, tedy především Renault a Peugeot“ doplňuje Foltýn. Dalším faktorem, který může ovlivnit trh s ojetými vozy, může podle Foltýna být i trvale klesající cena ropy, resp. pohonných hmot u čerpacích stanic. „Kdyby cena ropy dlouhodobě poklesla až k hodnotě 25 dolarů za barel, což například Saudská Arábie vůbec nevylučuje, může dojít k takovému poklesu cen pohonných hmot, který podpoří prodej vozidel s vyšším objemem motoru, vyšším výkonem a tedy i spotřebou. V České republice by se to týkalo pravděpodobně především vozidel kategorie SUV a offroad“ domnívá se Foltýn.

V roce 2015 plánuje firma otevření dalších poboček a nárůst celkových prodejů o 10 až 15 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CYPRUS RALLY 2018: KYPERSKOU ŠOTOLINOU PRO ŠESTÉ MÍSTO

CYPRUS RALLY 2018: KYPERSKOU ŠOTOLINOU...

Skvělý výsledek posádky Štajf – Ehlová v silné evropské konkurenci Další cenné body do blízkovýchodního šampionátu MERC Těžká soutěž pro všechny posádky poznamenaná množstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inovativní program Flexi Care

Inovativní program Flexi Care

S příchodem nejmenšího SUV švédské automobilky, Volvem XC40, se zájemcům o toto Evropské auto roku otevírá další cesta k jeho získání. Nový alternativní prodejní kanál se jmenuje Flexi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars si vytyčila nový cíl: počínaje rokem 2025 by měly 25 % plastových dílů v každém novém voze Volvo tvořit recyklované materiály

Automobilka Volvo Cars si vytyčila nový...

Společnost Volvo Cars dnes seznámila veřejnost se svou ambicí, na základě níž by měly být počínaje rokem 2025 plastové díly v každém novém voze Volvo z 25 % vyrobeny z recyklovaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau Rouge: Hvězda japonské Super GT Bertrand Baguette překonal jednokolový traťový rekord na okruhu Spa-Francorchamps

‘Type R Challenge 2018’ udeřil v Eau...

Nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s předním pohonem časem 2 min 53,72 s na okruhu Spa-Francorchamps Závodník v sérii Super GT a šampion v LMP2 dosáhl nového rekordu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slavnostně otevřel Muzeum světového fotbalu v Moskvě

Hyundai slavnostně otevřel Muzeum...

Hyundai pořádá během Mistrovství světa ve fotbale 2018 speciální výstavu „Hyundai prezentuje Muzeum světového fotbalu FIFA“ v reprezentativním víceúčelovém showroomu Hyundai Motorstudio...