Auto ESA realizovalo v roce 2014 rekordní prodeje

V roce 2014 bylo ve všech autocentrech AutoESA prodáno celkem 10 562 vozidel, což je o 8 % více než v roce 2013.

Výrazně se zvyšuje zájem o vozy značky Hyundai, KIA a Dacia.

Firma zaznamenala také zvyšující se poptávku od zahraničních zákazníků, především německých a francouzských prodejců ojetých vozů. Ti v roce 2014 koupili téměř 5 % z celkově prodaných vozidel v AutoESA. Podle zástupců společnosti dojde v roce 2015 v České republice k výrazné konsolidaci trhu s ojetými vozy a k několika významným změnám, které by ve svém důsledku mohly ovlivnit celkovou kvalitu obchodu s ojetinami.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje AutoESA zdůrazňuje:

„Prodejní výsledky společnosti AutoESA byly ovlivněny především úspěšným vstupem do ostravského regionu a zvýšenou orientací společnosti na elektronický způsob obchodování. V roce 2014 zaznamenala společnost 8,3 milionu návštěv na svých webových stránkách, což je nárůst o 20 % oproti roku 2013. Výrazně se také zvýšil počet internetových objednávek a rezervací konkrétních vozů. Těchto rezervací bylo v roce 2014 zaznamenáno více než 53 000. Výrazný nárůst byl zaznamenán také v oblasti přístupů z mobilních zařízení, tedy tabletů a tzv. chytrých telefonů, a to nejen na webové stránky společnosti, ale také do speciální aplikace AutoESA vyvinuté právě pro tato zařízení. Nárůst přístupu z mobilních telefonů činil 90 % a z tabletů pak dokonce 107 %.

Největší zájem byl tradičně o vozy značky ŠKODA, Volkswagen a Ford.

Výrazně se však zvýšila poptávka po vozech značek Hyundai, KIA a Dacia. Tyto vozy jsou zákazníky žádané pro jejich výborný poměr cena/užitná hodnota a také díky faktu, že mnohé vozy byly prodávány jako nové s pěti nebo sedmiletou zárukou. Ojeté vozy těchto značek jsou tak často prodávány ještě s originální značkovou zárukou.

Podle zástupců společnosti bude rok 2015 pro celkový obchod s ojetými vozy zlomový.

Někteří menší prodejci pravděpodobně neustojí administrativní a logistickou zátěž spojenou s novou právní úpravou zákona 56/2001Sb. a svoje podnikatelské aktivity utlumí. Zároveň dochází k uvolňování některých informací o vozidlech, především z databází a registrů Ministerstva dopravy. „Domníváme se, že tato skutečnost povede především k omezení prodejů mezi občany, kde bylo riziko koupě stočeného vozu, nebo vozu s nejasným právním původem největší“, říká Foltýn a dodává: „Prodeje se tak stále častěji budou přesouvat k specializovaným obchodníkům s ojetými vozy, podobně jak je to obvyklé v zemích Západní Evropy“. Podle Foltýna může také krátkodobě dojít k poklesu celkově prodaných ojetých vozidel na českém trhu, neboť zákazníci budou lépe informováni o skutečném stavu konkrétního vozu a v mnoha případech takový vůz nekoupí. „Rozhodnutí Ministerstva dopravy zpřístupnit data o vozidlech považuji za počin roku“, říká Foltýn a pokračuje: „Věřím, že v brzké době dojde ze strany Ministerstva, případně ostatních subjektů, k uvolnění dalších informací o ojetých vozech a nákup ojetiny tak bude mnohem průhlednější a pohodlnější“.

Podle Foltýna, může být český trh s ojetými vozy ovlivněn v letošním roce i dalšími faktory.

„Pokles kurzu koruny vůči euru omezí dovozy ojetých vozů ze zahraničí a naopak posílí vývoz ojetin z České republiky“, říká Foltýn. AutoESA evidovalo v roce 2014 zvýšenou poptávku německých a francouzských obchodníků s ojetinami. Ti vykoupili v roce téměř 5 % skladových zásob společnosti. „Největší zájem byl o vozy ŠKODA a vozy francouzské výroby, tedy především Renault a Peugeot“ doplňuje Foltýn. Dalším faktorem, který může ovlivnit trh s ojetými vozy, může podle Foltýna být i trvale klesající cena ropy, resp. pohonných hmot u čerpacích stanic. „Kdyby cena ropy dlouhodobě poklesla až k hodnotě 25 dolarů za barel, což například Saudská Arábie vůbec nevylučuje, může dojít k takovému poklesu cen pohonných hmot, který podpoří prodej vozidel s vyšším objemem motoru, vyšším výkonem a tedy i spotřebou. V České republice by se to týkalo pravděpodobně především vozidel kategorie SUV a offroad“ domnívá se Foltýn.

V roce 2015 plánuje firma otevření dalších poboček a nárůst celkových prodejů o 10 až 15 %.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pět hvězd pro Audi Q3 v testech Euro NCAP

Pět hvězd pro Audi Q3 v testech Euro NCAP

Bravurní výsledky kompaktního rodinného SUV v důležitých testech bezpečnosti Výbava zahrnuje moderní asistenční systémy, mnohé z nich sériově Velmi odolný skelet prostoru pro cestující...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volva S60 a V60 si v testech bezpečnosti  Euro NCAP vysloužila pětihvězdičková hodnocení

Volva S60 a V60 si v testech bezpečnosti ...

Nová Volva – sedan S60 a kombi V60 – si v testech bezpečnosti Euro NCAP 2018 vysloužila maximální hodnocení pěti hvězd. Tím pokračují v úspěšné pětihvězdičkové linii modelů Volvo....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Auto Palace Group s novými personálními posilami

Auto Palace Group s novými personálními...

Dealerská skupina Auto Palace nadále výrazně posiluje v personální oblasti. Do nově zřízené pozice On-line Sales Manager jmenovalo vedení skupiny Filipa Toužimského a řízení fleetového...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu ŠKODA SCALA v Tel Avivu ve fotografiích

Světová premiéra modelu ŠKODA SCALA v...

Nový kompaktní model značky ŠKODA vyjíždí poprvé na scénu Premiéra ve startupové metropoli na pobřeží Středozemního moře za účasti zhruba 400 hostů z celého světa Další velký krok ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ostrý Hyundai i30 Fastback N vstupuje na český trh

Ostrý Hyundai i30 Fastback N vstupuje na...

Hyundai Motor Czech odstartoval prodej druhého vysokovýkonného modelu divize N. Zcela nový i30 Fastback N, který se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku, kombinuje sofistikovaný a elegantní...