30. ročník Shell Eco-marathonu Europe již tento týden v Rotterdamu znovu spojí celkem přes 3 000 studentů z 26 zemí

Soutěžní týmy budou usilovat o zdolání co nejdelší trasy na ekvivalent 1 kWh nebo 1 litru paliva s vozidly, která si samy navrhly i postavily.

1shecomarat800

Do Rotterdamu zavítají studenti opravdu z celé Evropy a dokonce i Afriky.

V průběhu příprav vyvíjejí inovativní technologie a daří se jim navazovat zajímavá partnerství s cílem představit co nejpropracovanější vozidla, ujet s nimi co nejvíce kilometrů, a pokořit tak loňské rekordy. Od 15. do 18. května bude Rotterdam opět centrem těch nejpůsobivějších ukázek efektivního využívání paliva a mobility budoucnosti: dějištěm jedinečné akce Shell Eco-marathon Europe 2014. Dohromady přes 200 týmů bylo pozváno, aby soutěžilo ve dvou kategoriích: Futuristický prototyp (Prototype) a UrbanConcept, v níž se představují konvenčnější studie vozidel.

Velkou výzvou letošního ročníku je změna směru jízdy na městském okruhu. Tato úprava přiměje studenty přehodnotit a přizpůsobit řidičskou techniku. „Loňská atmosféra soutěže nás doslova strhla, byli jsme ohromeni profesionalitou týmů, stejně jako inovativní konstrukcí vozů. Letos opět očekáváme, že přivítáme hosty z celé Evropy společně s desetitisíci diváků z Rotterdamu, kteří přijdou podpořit své týmy zapojené v Shell Eco-marathonu. Je fantastické vidět jedny z nejbystřejších mladých myslí, jak se usilovně snaží vyvinout vzrušující vozidla s nízkou spotřebou paliva. Přeji všem týmům hodně štěstí. Doufám, že se uvidíme i na budoucích ročnících,“ dodává Dick Benschop, generální ředitel společnosti Shell Netherlands.

Nové týmy, nové technologie i partnerství

Shell Eco-marathon Europe 2014 přináší řadu novinek. Rok 2014 je prvním ročníkem, který se může těšit ze silné účasti soutěžících z Afriky. Týmy z Nigerie, Maroka a Tunisu budou mít možnost porovnat síly se svými vrstevníky z Evropy.

Ve fázích navrhování a výroby soutěžních vozidel jsou používány úplně nové postupy například testování v profesionálním aerodynamickém tunelu pro optimalizaci odporu vzduchu. Týmy rovněž pracují s novými technologiemi jako 3D tisk částí karoserie či přístrojové desky. Mnozí účastníci navázali, vedle spolupráce s různými firmami a institucemi v technické oblasti, také kreativní partnerství. Jeden z týmů se spojil se základní školou, jejíž žáci navrhují grafiku na karoserii vozidla. Několik evropských soutěžících si dokonce zařídilo registrační značku umožňující jezdit na veřejných komunikacích.

Shell navíc letos úplně poprvé spolupracuje s televizní stanicí Eurosport

– aby Shell Eco-marathon Europe 2014 přiblížil obecenstvu po celém světě. V sérii krátkých filmů „The Road to Rotterdam“ – „Cesta do Rotterdamu“ mají televizní diváci možnost sledovat vzrušení a pokrok týmů i překonávaní nástrah, které je na jejich cestě potkají. Půlhodinový sestřih z akce Shell Eco-marathon Europe 2014 bude na konci května a v červnu vysílán v hlavním vysílacím čase v 54 zemích. Další prvenství má tento ročník díky globálním partnerstvím s vůdčími organizacemi i firmami na poli výzkumu, vývoje a technologií. Společnosti HP, Michelin, Linde i výzkumný institut Southwest Research Institute poskytnou studentům odborné konzultace, dají jim k dispozici svoje produkty a nabídnou možnost další spolupráce.

O Shell Eco-marathonu

Shell Eco-marathon je jednou z nejinovativnějších a nejnáročnějších studentských soutěží, která se pořádá každý rok v Evropě, Americe a Asii. Spojuje vůdčí osobnosti současnosti i budoucnosti a všechny ty, jež jsou odhodlaní najít udržitelná řešení pro energetické výzvy současného světa.

V průběhu Shell Eco-marathonu Europe se budoucí generace inženýrů ve věku 16 až 25 let z asi 26 zemí snaží navrhnout a postavit energeticky co nejúspornější vozítka. Měřítkem úspěchu je vzdálenost, jež je tým schopen se svým vozem zdolat na 1 kWh nebo 1 litr paliva díky použitým kreativním řešením a technickému know-how. Cílem Shell Eco-marathonu Europe je zapojit témata energetických výzev a problémů mobility do evropského veřejného prostoru a inspirovat k jejich řešení. Ve spolupráci s hostitelským Rotterdamem přináší Shell celou soutěž ještě blíže širokému publiku díky na míru naplánovanému městskému okruhu. Shell Eco-marathon Europe je viditelnou ukázkou závazku společnosti Shell pomoci světu naplnit rostoucí energetické potřeby zodpovědným způsobem, a to díky spolupráci se studenty a partnery po celém světě.

30. ročník Shell Eco-marathonu Europe se bude konat od 15. do 18. května 2014

– již potřetí v řadě v nizozemském Rotterdamu. Vedle vlastní soutěže je připravena řada doprovodných akcí s cílem oslovit a inspirovat Evropany se zájmem o energetickou budoucnost a technologie, jež naplní naše budoucí potřeby.

Shell Eco-marathon je celosvětovou iniciativou, podobné akce se pořádají v USA a Asii: Shell Eco-marathon Americas se konal od 25. do 27. dubna v Houstonu a Shell Eco-marathon Asia proběhl od 6. do 9. února v Manile na Filipínách.

Royal Dutch Shell plc

Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterdamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 70 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií. Více informací naleznete na www.shell.com.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8 zná českou cenu

Nový vrcholný model rodiny Q: Audi Q8...

Luxusně vybavené SUV ve stylu kupé pro podnikání i volný čas Audi Q8 50 TDI v České republice od 1 945 900 Kč; uvedení na trh v srpnu Atraktivní balíčky výbav Gravity a Technology Audi Q8...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značku Audi povede Marcel Archleb

Značku Audi povede Marcel Archleb

Novým vedoucím divize Audi společnosti Porsche Česká republika s.r.o. bude od 27. srpna 2018 Marcel Archleb a obsadí tak pozici ve vedení, která byla od května volná. „V panu Marcelu Archlebovi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ondřej Pavlík přechází z české a slovenské pobočky DKV řídit region severní, střední a východní Evropy i Turecka

Ondřej Pavlík přechází z české a...

„Jedním z mých hlavních úkolů bude v regionu úspěšně zavést DKV Box Europe,“ říká O. Pavlík. Dosavadní ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík od 1. 7. 2018 přechází...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve dvou kategoriích „New Car Awards“

Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve...

Hyundai Kona Electric se stal „Cenově dostupným elektromobilem roku“ (Affordable Electric Car of the Year) a IONIQ Plug-In je nositelem titulu „Cenově dostupný hybridní vůz roku“ (Affordable...