30. ročník Shell Eco-marathonu Europe již tento týden v Rotterdamu znovu spojí celkem přes 3 000 studentů z 26 zemí

Soutěžní týmy budou usilovat o zdolání co nejdelší trasy na ekvivalent 1 kWh nebo 1 litru paliva s vozidly, která si samy navrhly i postavily.

1shecomarat800

Do Rotterdamu zavítají studenti opravdu z celé Evropy a dokonce i Afriky.

V průběhu příprav vyvíjejí inovativní technologie a daří se jim navazovat zajímavá partnerství s cílem představit co nejpropracovanější vozidla, ujet s nimi co nejvíce kilometrů, a pokořit tak loňské rekordy. Od 15. do 18. května bude Rotterdam opět centrem těch nejpůsobivějších ukázek efektivního využívání paliva a mobility budoucnosti: dějištěm jedinečné akce Shell Eco-marathon Europe 2014. Dohromady přes 200 týmů bylo pozváno, aby soutěžilo ve dvou kategoriích: Futuristický prototyp (Prototype) a UrbanConcept, v níž se představují konvenčnější studie vozidel.

Velkou výzvou letošního ročníku je změna směru jízdy na městském okruhu. Tato úprava přiměje studenty přehodnotit a přizpůsobit řidičskou techniku. „Loňská atmosféra soutěže nás doslova strhla, byli jsme ohromeni profesionalitou týmů, stejně jako inovativní konstrukcí vozů. Letos opět očekáváme, že přivítáme hosty z celé Evropy společně s desetitisíci diváků z Rotterdamu, kteří přijdou podpořit své týmy zapojené v Shell Eco-marathonu. Je fantastické vidět jedny z nejbystřejších mladých myslí, jak se usilovně snaží vyvinout vzrušující vozidla s nízkou spotřebou paliva. Přeji všem týmům hodně štěstí. Doufám, že se uvidíme i na budoucích ročnících,“ dodává Dick Benschop, generální ředitel společnosti Shell Netherlands.

Nové týmy, nové technologie i partnerství

Shell Eco-marathon Europe 2014 přináší řadu novinek. Rok 2014 je prvním ročníkem, který se může těšit ze silné účasti soutěžících z Afriky. Týmy z Nigerie, Maroka a Tunisu budou mít možnost porovnat síly se svými vrstevníky z Evropy.

Ve fázích navrhování a výroby soutěžních vozidel jsou používány úplně nové postupy například testování v profesionálním aerodynamickém tunelu pro optimalizaci odporu vzduchu. Týmy rovněž pracují s novými technologiemi jako 3D tisk částí karoserie či přístrojové desky. Mnozí účastníci navázali, vedle spolupráce s různými firmami a institucemi v technické oblasti, také kreativní partnerství. Jeden z týmů se spojil se základní školou, jejíž žáci navrhují grafiku na karoserii vozidla. Několik evropských soutěžících si dokonce zařídilo registrační značku umožňující jezdit na veřejných komunikacích.

Shell navíc letos úplně poprvé spolupracuje s televizní stanicí Eurosport

– aby Shell Eco-marathon Europe 2014 přiblížil obecenstvu po celém světě. V sérii krátkých filmů „The Road to Rotterdam“ – „Cesta do Rotterdamu“ mají televizní diváci možnost sledovat vzrušení a pokrok týmů i překonávaní nástrah, které je na jejich cestě potkají. Půlhodinový sestřih z akce Shell Eco-marathon Europe 2014 bude na konci května a v červnu vysílán v hlavním vysílacím čase v 54 zemích. Další prvenství má tento ročník díky globálním partnerstvím s vůdčími organizacemi i firmami na poli výzkumu, vývoje a technologií. Společnosti HP, Michelin, Linde i výzkumný institut Southwest Research Institute poskytnou studentům odborné konzultace, dají jim k dispozici svoje produkty a nabídnou možnost další spolupráce.

O Shell Eco-marathonu

Shell Eco-marathon je jednou z nejinovativnějších a nejnáročnějších studentských soutěží, která se pořádá každý rok v Evropě, Americe a Asii. Spojuje vůdčí osobnosti současnosti i budoucnosti a všechny ty, jež jsou odhodlaní najít udržitelná řešení pro energetické výzvy současného světa.

V průběhu Shell Eco-marathonu Europe se budoucí generace inženýrů ve věku 16 až 25 let z asi 26 zemí snaží navrhnout a postavit energeticky co nejúspornější vozítka. Měřítkem úspěchu je vzdálenost, jež je tým schopen se svým vozem zdolat na 1 kWh nebo 1 litr paliva díky použitým kreativním řešením a technickému know-how. Cílem Shell Eco-marathonu Europe je zapojit témata energetických výzev a problémů mobility do evropského veřejného prostoru a inspirovat k jejich řešení. Ve spolupráci s hostitelským Rotterdamem přináší Shell celou soutěž ještě blíže širokému publiku díky na míru naplánovanému městskému okruhu. Shell Eco-marathon Europe je viditelnou ukázkou závazku společnosti Shell pomoci světu naplnit rostoucí energetické potřeby zodpovědným způsobem, a to díky spolupráci se studenty a partnery po celém světě.

30. ročník Shell Eco-marathonu Europe se bude konat od 15. do 18. května 2014

– již potřetí v řadě v nizozemském Rotterdamu. Vedle vlastní soutěže je připravena řada doprovodných akcí s cílem oslovit a inspirovat Evropany se zájmem o energetickou budoucnost a technologie, jež naplní naše budoucí potřeby.

Shell Eco-marathon je celosvětovou iniciativou, podobné akce se pořádají v USA a Asii: Shell Eco-marathon Americas se konal od 25. do 27. dubna v Houstonu a Shell Eco-marathon Asia proběhl od 6. do 9. února v Manile na Filipínách.

Royal Dutch Shell plc

Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterdamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 70 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií. Více informací naleznete na www.shell.com.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - RALLYE ŠUMAVA KLATOVY 2018 – DVA KILOMETRY K ÚSPĚCHU

RALLYE ŠUMAVA KLATOVY 2018 – DVA...

Těsný boj o páté místo absolutního pořadí do poslední rychlostní zkoušky Fatálně poškozené kolo způsobilo havárii a znemožnilo dokončit soutěž V obou etapách soutěže velmi vyrovnaný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Barum, nejoblíbenější značka pneumatik v Česku, slaví sedmdesát let!

Barum, nejoblíbenější značka...

Přesně před sedmdesáti lety bylo zaregistrováno typické logo s okřídleným B na začátku Značka vznikla spojením názvů podniků Baťa, Kudrnáč-Rubena a Matador/Mitas. Původně se jednalo o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai má v Evropě nejlepší čtvrtletní výsledky v historii

Hyundai má v Evropě nejlepší...

Hyundai Motor dosáhl letos svého nejlepšího čtvrtletního výsledku v Evropě díky 145 008 registracím za období leden až březen Tahouny prodeje značky Hyundai jsou bestsellery Tucson a modely...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový FABIKE CUPRA s mimořádně sportovním charakterem a vytříbeným designem

Nový FABIKE CUPRA s mimořádně...

CUPRA představuje jízdní kolo s osobitým stylem značky ve spolupráci se studiem FABIKE Projects Jedinečné jízdní kolo díky nevšední kombinaci materiálů a barev CUPRA představuje jízdní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová ŠKODA KAMIQ zažila světovou premiéru v Pekingu

Nová ŠKODA KAMIQ zažila světovou...

Třetí SUV značky ŠKODA je dalším pokračováním modelové ofenzívy v Číně Nové městské SUV KAMIQ bylo odhaleno na českém velvyslanectví v Pekingu ŠKODA KAMIQ je dalším novým modelem s...