4. ETAPA SAN JUAN DE MARCONA – SAN JUAN DE MARCONA (úterý): Peugeoty 3008DKR Maxi získaly první tři místa

V úterní etapě plné obdivuhodných dun PEUGEOT Total zaznamenal opět úspěšný den, a to i přestože byl poznamenán pro celý tým závažnou ztrátou.

Posádky Loeb/Elena, Sainz/Cruz a Peterhansel/Cottret

– se sice postaraly o získání prvních tří míst jak v etapě, tak v celkovém pořadí, dvojnásobné vítěze Silk Way Rallye Cyrila Desprese a Davida Casteru ale postihla nehoda, při které vážně poškodili pravou zadní část vozu 3008DKR Maxi a která zmařila jejich naděje na první vítězství v Dakaru.

Sébastien Loeb/Daniel Elena vyhráli svou první etapu v Rallye Dakar 2018

– a vyhoupli se na celkově druhé místo. Francouzsko-monacká dvojice měla klidný den a ve 330 km dlouhé etapě, jejíž součástí byl jeden z nejdelších nepřerušovaných pouštních úseků v historii Dakaru, nemusela čelit žádným větším problémům.

Carlos Sainz zahájil den špatným startem

– když spolu se svým spolujezdcem Lucasem Cruzem uvízli v písku a pak měli defekt pneumatiky. Po překonání těchto překážek jeli spolehlivě až do cíle a zajeli druhý nejrychlejší čas v etapě. Polepšili si tak v celkovém pořadí, kde už vystoupali na třetí místo.

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret

– více než zdvojnásobili svůj náskok ve vedení i přesto, že svou cestu obtížnou etapou zdaleka nepovažují za dokonalou kvůli několika drobných problémům. Nicméně jejich konečný třetí nejrychlejší čas zdůraznil úctyhodnou konzistentnost této zkušené dvojice.

Zklamání přišlo pro Cyrila Desprese a Davida Casteru

– kteří v polovině etapy najeli na kámen. Team PEUGEOT Total nyní dělá vše proto, aby vozu č. 308 umožnil návrat do bivaku a pokračování v zítřejší etapě, byť se značnou penalizací.

KLASIFIKACE VE 4. ETAPĚ:

  1. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 3 h 57 min 53 s
  2. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +1 min 35 s
  3. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +3 min 16 s
  4. Mikko Hirvonen (FIN)/Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +34 min 36 s
  5. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +35 min 46 s
  6. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +40 min 29 s
  7. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +41 min 05 s
  8. Bernhard Ten Brinke (NED)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +42 min 22 s
  9. Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU), Mini 2WD, +43 min 05 s
  10. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +47 min 04 s

KLASIFIKACE PO 4. ETAPĚ:

  1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 10h36 min 07 s
  2. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +6 min 55 s
  3. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +13 min 06 s
  4. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +58 min 48 s
  5. Bernhard Ten Brinke (NLD)/Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 h 10 min 24 s
  6. Eugenio Amos (ITA)/Sébastien Delaunay (FRA), Buggy 2WD, +1 h 19 min 42 s
  7. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +1 h 21 min 09 s
  8. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1 h 21 min 47 s
  9. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, +1 h 22 min 44 s
  10. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +1 h 35 min 30 s

CITACE:

Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 306)

1. ve 4. etapě/2. v celkové klasifikaci

„Dnes to byla zábava, i když etapa byla dlouhá a komplikovaná, se spoustou dun a docela mimořádným startem podél pláže. Terén byl obtížný, důležité bylo neuvíznout, takže si myslím, že pár lidí při této etapě ztratilo hodně času. My jsme však naštěstí projeli a etapu vyhráli. Úžasné je, že jen o minutu, takže všichni zůstáváme s  minimálními rozdíly mezi sebou a je to opravdu těsné. Zítra pojedeme poprvé po silnici a navigace bude obtížná, takže bude důležité pohybovat se blízko našich týmových kolegů.“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 303)

2. ve 4. etapě/3. v celkovém pořadí

„Byl to nesnadný začátek dne, neboť jsme ihned uvízli. Přišli jsme o sedm nebo osm minut, ale pak jsme dojeli Nassera Al-Attiyaha a postihl nás defekt pneumatiky, takže jsme museli zastavit a vyměnit ji. Potom jsme byli schopni pokračovat a neměli jsme už žádné další problémy. Tak jako vždy na Dakaru musíte být ostražití, ale konečný výsledek pro nás dnes byl nakonec dobrý.“

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 300)

3. ve 4. etapě/1. v celkovém pořadí

„Především jsem zklamán kvůli svému příteli Cyrilovi. Pokud jde o mne, na začátku to bylo docela stresující, neboť jsme zahajovali etapu bok po boku: taková situace není nikdy jednoduchá! Avšak ve chvíli, když jsme přijeli k prvnímu kaňonu, jsme vedli, a to bylo dobré, protože všichni ostatní se pak museli vypořádat spíše s prachem než s námi. Pak to bylo v pořádku až na jeden okamžik, kdy nám uprostřed dun pneumatika sjela z ráfku, a my jsme ztratili čas výměnou, neboť ve zvedáku byl písek. Nakonec jsme mysleli, že jsme spolu s Carlosem minuli kontrolní bod a jeli jsme zpět, abychom ho našli. Bylo to mrzuté, protože v té chvíli jsme měli nejrychlejší čas. Takže to není dokonalá etapa, ale jsme zde a v čele.“

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi č. 308)

Zastavil na trati.

„Nejsem si tak úplně jistý tím, co se přesně stalo. Přijížděli jsme pozvolna, brzdili a přejeli kámen, který se z ničeho nic vymrštil a utrhl pravý zadní konec auta a způsobil velkou škodu. Dá se to spravit, ale ne dříve než pozdě v noci. Budeme muset počkat na nákladní automobil. Je těžké se vypořádat s tím, co se stalo, protože to bylo tak pomalé místo – nic zvláštního byste od něj nečekali.“

VÍTE, ŽE?

Držitelé devíti titulů mistrů světa v rallye za sebou Sébastien Loeb a Daniel Elena zahájili svou kariéru s Peugeotem. Loeb jel rallye poprvé v roce 1997 za volantem vozu Peugeot 106 Rallye, se kterým soutěžil ve značkovém poháru Volant Peugeot. Elena zahájil svou kariéru v motorsportu jako jezdec – s Peugeotem 106 Rallye jel také Rallye Monte-Carlo v letech 1997 a 1998.

Příští etapa 5. etapa (středa 10. ledna):

San Juan De Marcona – Arequipa. Z 932 km bude 267 km měřených úseků. Nejdelší etapa soutěže (více než 900 km) se skládá ze dvou paralelních etap. Auta nejprve absolvují sektor B (67 km) a poté budou pokračovat za motocykly v sektoru A (200 km). Tato etapa by mohla být nejnáročnější z  prvního týdne. Soutěžící projedou poprvé přes mýtickou pláž Tanaca, kde budou v úseku dlouhém 30 km čelit obrovským dunám. Cesta, která je zavede zpět do Arequipa, bude nejdelší v soutěži (508 km).

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...