35. Setkání GTI u jezera Wörthersee bude zahájeno již ve středu 4.května 2016

Tímto setkáním Volkswagen oslaví 40. narozeniny modelu Golf GTI.

Volkswagen feiert den 40. Geburtstag des Golf GTI

Desetitisíce fanoušků GTI se mohou těšit na gigantickou party

– v malebném městečku Reifnitz na jižním břehu jezera Wörthersee. která se uskuteční Volkswagen přiveze na tento festival všech sedm generací modelu Golf GTI a nový Golf GTI Clubsport1. To však není všechno:

V rámci legendárního Setkání GTI představí Volkswagen ve světové premiéře

– ještě ostřejší variantu edice „Clubsport“. Dosud nejvýkonnější sériově vyráběný Golf přijde na trh již na podzim jako limitovaná speciální edice.

 „GTI“ – tato zkratka je již 40 let symbolem kompaktního sportovního vozu

Golf GTI přišel na trh v roce 1976 a demokratizoval sportovní jízdu. Stal se jedinečným originálem díky nezaměnitelným rysům GTI, mezi něž patří agilní motor, řízení s bezprostředními reakcemi, sportovní podvozek, nízká hmotnost, sportovní design vyjadřující jasný postoj, golfový míček v roli hlavice řadicí páky převodovky, červený pruh na masce chladiče, sportovní sedadla s károvaným vzorem. Vývoj tohoto modelu probíhal potají a cílem bylo vyrobit 5000 vozů. Celková výroba všech verzí modelu Golf GTI již dávno překročila hranici dvou milionů exemplářů. GTI je jedinečným fenoménem. Má za sebou 40 let vzestupného letu. A to je dobrý důvod k tomu, aby byl vyroben Golf GTI v dosud nevídané podobě. V limitované speciální edici Clubsport S2, která patří mezi nejrychlejší vozy s pohonem předních kol naší doby. Dva fakty předem: 228 kW/310 k a nový podvozek se speciálním nastavením pro rychlé časy na Nürburgringu. Volkswagen zveřejní všechny další podrobné údaje o této nové verzi modelu Golf GTI 4. května v Reifnitzu u Wörthersee.

40 let modelu Golf GTI – rychlá retrospektiva

Golf GTI I (1976)

Šest mužů zosnovalo v roce 1974 tajný plán vývoje „sportovního Golfu“. Tento projekt protlačili přes všechny instance. Dnes již nelze jednoznačně určit, v jaký den roku 1976 bylo vyrobeno první sériové GTI. Faktem je, že svým výkonem 110 k a nejvyšší rychlostí 182 km/h vzal útokem nejen svět kompaktních vozů, ale na dálnicích proháněl také luxusní sportovní vozy a sedany. V roce 1983 byla představena první speciální edice „Pirelli GTI“ s výkonem 112 k.

Golf GTI II (1984)

Strategický geniální tah následoval o rok později s modelem Golf GTI II o výkonu 112 k, který převzal koncepci první generace s identickými charakteristickými rysy GTI. Z novinky se tak stal klasický model. Ikona. V roce 1984 způsobilo zavedení katalyzátoru snížení výkonu na 107 k. O dva roky později kompenzoval Volkswagen pokles výkonu novým šestnáctiventilovým motorem, který navázal na agilitu původního GTI výkonem 129 k v kombinaci s katalyzátorem. V roce 1990 posunulo spirálové dmychadlo výkon modelu Golf GTI G60 na 160 k.

Golf GTI III (1991)

Volkswagen přenesl charakteristické rysy GTI v roce 1991 do třetí generace. Vše začalo výkonem 115 k. O rok později vzrostl výkon díky novému motoru se čtyřventilovým rozvodem na 150 k. V roce 1996 rozšířil nabídku verzí GTI turbodiesel TDI o výkonu 110 k; v průběhu následujících let se zážehové a vznětové varianty definitivně rozdělily na GTI a GTD. Rovněž v roce 1996 byl na trh uveden jubilejní model „20 let GTI“.

Golf GTI IV (1998)

V roce 1998 uvedená čtvrtá generace GTI vystupovala velmi decentně. Technicky byl Golf GTI IV o výkonu 150 k vozem, který měl svou agilitou a kvalitou velký náskok před konkurencí. Zážehové motory – čtyřválce a (jedinečné) pětiválce – dosahovaly výkonu až 170 k, vznětové motory poskytovaly maximálně 130 k. V roce 2001 zahájila renesanci sportovní ikony speciální edice „25 let GTI“ s přeplňovaným motorem o výkonu 180 k.

Golf GTI V (2004)

Golf GTI oslavil grandiózní návrat debutem páté generace v roce 2004. S výrazně ostřejším vzhledem, přeplňovaným motorem o výkonu 200 k a maximálně suverénními jízdními vlastnostmi byl koncept GTI katapultován do budoucnosti. Volkswagen věnoval svým fanouškům k 30. narozeninám kultovního sportovního modelu v roce 2006 edici „30 let GTI“ o výkonu 230 k. V roce 2007 se na start postavila reinkarnace verze „Pirelli GTI“ se shodným motorem.

Golf GTI VI (2009)

S šestou generací následoval v roce 2009 Golf GTI, který nově definoval trakci elektronickou uzávěrkou diferenciálu (XDS). GTI o výkonu 210 k tak poskytovalo ještě větší potěšení z jízdy. Bylo to GTI, které nabízelo díky nově koncipované výfukové soustavě ještě slyšitelnější dynamiku. Poprvé bylo navíc nabízeno také v karosářské variantě kabriolet. Vrcholem této generace byl v roce 2011 „Golf GTI Edition 35“ s výkonem 235 k, uvedený na trh u příležitosti 35. narozenin.

Golf GTI VII (2012)

Sedmá generace GTI byla uvedena v roce 2012 ve dvou výkonových stupních. Vstupní verze nabízí nejvyšší výkon 162 kW/220 k3, Golf GTI Performance je vyladěn na 169 kW/230 k4 a je navíc vybaven novou uzávěrkou předního diferenciálu.

Speciální edice modelu Golf GTI Clubsport (bude představena 4.května 2016 u jezera Wörthersee)

Začátkem roku 2016 následovalo na tomto základě zvýšení výkonu až na 213 kW/290 k pro verzi Golf GTI Clubsport, která se ještě víc přiblížila k světu motoristického sportu. Další krok tímto směrem učiní speciální edice modelu Golf GTI Clubsport.

Spotřeba paliva, emise a třídy hospodárnosti u jednotlivých modelů:

  • 1Spotřeba paliva modelu Golf GTI Clubsport v l/100 km: 7,0 – 6,9 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 162 – 158 (kombinované); třída hospodárnosti: D
  • 2Golf GTI Clubsport S není zatím v prodeji.
  • 3Spotřeba paliva modelu Golf GTI (162 kW/220 k) v l/100 km: 6,3 – 6,0 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 145 – 139 (kombinované); třída hospodárnosti: D-C
  • 4Spotřeba paliva modelu Golf GTI Performance (169 kW/230 k) v l/100 km: 6,4 – 6,0 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 147 – 139 (kombinované); třída hospodárnosti: D-C

Více na:

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...